Corsa B 1.4 16V Sport Work In Progress (Styling)

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Corsa B 1.4 16V Sport Work In Progress (Styling)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #18360474
    juzbeingme
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 September 2018

      Hoi allemaal,

      Sinds kort ben ik nieuw op het forum. En zeer enthousiast heb ik mijn WIP van mijn Corsa geplaatst bij het Corsa forum (ben helaas zo slim geweest om niet even alle fora door te kijken wat waar staat). Heb dan ook besloten om even provisorisch mijn topic te verplaatsen naar dit forum, om hier verder te gaan met het laten zien van de WIP.

      Ik ga niet volledig alles opnieuw posten wat ik al bij de vorige gepost had aangezien er nog genoeg aan moet gebeuren. Hieronder dus even de link van de topic binnen het Corsa forum voor degenen die nog even willen zien wat er al gebeurd is.

      Corsa B 1.4 16V Sport Work In Progress. Iemand ideeën voor het interieur?

      Voor degenen die daar geen interesse in hebben, dit is momenteel het deel van de auto dat al klaar is:
      IMG-20180908-WA0010 - kopie

      De volgende stap wordt om de achterkant ook verder te gaan spuiten (dit komt waarschijnlijk zo’n heel eind klaar in de komende 2-3 weekenden).

      #18360606
      juzbeingme
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 September 2018

        Update 1:

        Van het weekend met een beetje doortrekken voor elkaar gekregen om de eerste kleur op de achterkant te krijgen. Niet veel spannends en eigenlijk ook niet veel foto’s want ja…veel speciaals kun je er niet van maken. T ziet er ook nog niet echt logisch uit verder, maaaar there’s a reason for the madness. Op het onderste deel van de zijkant komt het antraciet tegen het rood aan. In plaats van netjes de banen tegen elkaar te spuiten hebben we ervoor gekozen het rood uit te waaieren en dit weer licht af te schuren zodat er zeker geen zilver tussen het rood en het antraciet uit kan piepen.

        Hieronder dan maar de foto’s van hoe hij er nu bij staat. Hoewel het dus een beetje een creatief oog vergt om er wat in te zien…

        IMG-20180923-WA0001IMG-20180923-WA0002

        IMG-20180923-WA0000IMG-20180923-WA0003
        ^ Et voila B-)   Ook niks meer te zien van de deuk in het rechterachterscherm. Moet wel zeggen, in het echt is het rood wat minder donker dan het hier op de foto’s lijkt. Maar zodra hij verder van buiten klaar is wordt hij een keer naar buiten gereden om gewoon met daglicht foto’s te kunnen maken.

        Zoals het er nu naar uitziet kan komend weekend de achterkant afgespoten worden met het antraciet. Alleen dus nog even een deel van het rood aftoppen en de bumper moet nog geschuurd worden. Het einde komt dus in zicht als het gaat om de body! :happy02: (hoewel de spiegels nog niet gedaan zijn, maar dit komt misschien tegelijk met wat ander klein spul…even kijken maar weer).

        Kijk er in ieder geval zelf naar uit om hem komend weekend op de foto te kunnen zetten…

        Groetjes.

        #18360749
        juzbeingme
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 September 2018

          Update 2:

          Jazeker, afgelopen weekend is de achterkant afgespoten en staat hij dus volledig in kleur zoals ik hem graag wilde hebben :happy02:

          Hieronder de afbeeldingen:
          IMG-20181001-WA0004IMG-20181001-WA0006IMG-20181001-WA0008IMG-20181001-WA0010

          Nu eerst terug opbouwen en dan kan is de eerste stap maar eens een goede poetsbeurt geven en wat betere foto’s van het geheel maken.

          Verder:
          – Velgen in orde maken
          – Interieur repareren waar nodig en stylen

          =D

          #18360782
          kadett-supreme
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 July 2004

            wordt echt wel een leuk ding zo :applause02:

            #18360783
            juzbeingme
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 September 2018

              @kadett-supreme: Let’s hope, het ziet er veelbelovend uit. Ben zelf eens benieuwd als straks de ruim 2 jaar stof en viezigheid eraf gewassen wordt. Dan kan ik hem ook even buiten rijden en wat betere foto’s maken van het geheel. De garage is helaas niet groot genoeg om een fatsoenlijke overzichtsfoto te maken.

              Enfin, gisteren beetje haast waardoor ik niet echt de to-do lijst fatsoenlijk kon maken, maar dit zijn de verdere plannen nog voor de auto…of ze allemaal gebeuren is maar de vraag :scratch: :

              Exterieur:
              – Hier en daar bodyschutzen nu hij achter toch uit elkaar ligt
              – Spiegels nog spuiten
              – Climair zijwindschermen Dark (zijn besteld maar moeten a fabriek komen, helaas na 3 weken nog geen update over wanneer ze komen, maar zou ook zo’n 32 dagen kunnen duren voordat ze er zijn…dus hopen dat het niet tegen gaat zitten)
              – Tigra paravaan (denk dat ik die toch mooier vindt)
              – Zijruiten achter en achterruit blinderen
              – Spatlappen (moet ik nog uitzoeken wat ik daar precies mee wil, maar vindt ik wel rally-ish uitzien en daar is de auto toch op gebaseerd)
              – Andere antenne (zie foto hieronder, deze heb ik geruild tegen mijn eigen antenne, eerst even testen, mocht ie niet werken dan kan ik wel weer een originele krijgen. Dit zag echter wel lollig uit, helemaal als ie dadelijk in de kleur van de auto is)
              IMG-20180918-WA0008
              – 6 spaaks lichtmetalen velgen eronder (gekocht voor een vlaai), flink opknappen en spuiten in de kleuren van de auto

              Interieur:
              – Opknappen
              – De wang van de bestuurdersstoel is slecht dus die moet gerepareerd en opnieuw bekleed
              – Even alles nakijken wat schade heeft en bij de sloop maar nieuw spul halen daarvoor
              – Hopelijk mijn stuur vervangen, het rubber over de linker claxonknop is door
              – Middenconsole en wat andere interieurdelen in kleur van de auto spuiten
              – Nieuwe handrem- en pookhoes
              – (Wellicht) Sparco handrem en pookknop (wie weet ook nog een setje pedalen)
              – Nieuwe vloermatten (heb nu voor rubber en achter stof, waarschijnlijk wordt het volledig velours met rode accenten)

              En verder…ach, ik ben nog steeds hier en daar aan het rondkijken wat anderen hebben gedaan met hunne corsa om er misschien wat ideeën uit te halen. Dus er kunnen altijd nog wat dingen bijkomen/toch niet gedaan worden. Houdt het wat mij betreft ook wel leuk om gewoon gaandeweg te kijken wat er wel en niet gedaan wordt.

              Van de velgen en het interieur zoals het nu is zal ik binnenkort foto’s maken :)

              #18360843
              juzbeingme
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 September 2018

                Update 3:

                Verder geen hele grote…maar gewoon cuz I’m happy. Gisteravond was ik even voor in de tuin aan het werken, staat er toch ineens iemand van de DHLz aan de deur met een groot pakketje voor me… Richtig, meteen weten wat het was!

                Zijwindschermen bleken dus al onderweg te zijn naar mij hoewel ik daar geen update over had. Superblij en kijk er naar uit om ze het volgende weekend op de auto te kunnen zetten (helaas kan ik dit weekend niet aan de auto werken :( )

                20181005_09374820181005_09383620181005_093842
                ^ Zitten ter bescherming nog mooi in het plastic, ziet er voor nu naar uit dat ze verder geen beschadigingen hebben. En jawel, netjes zoals gevraagd de CL-D editie, ofwel de sporteditie. Keuze 1 hiervoor: Ik vond zwart wat sportiever; Keuze 2: JE GAAT TOCH GEEN BLAUW LOGO OP EEN RODE AUTO PLAKKEN!! :rolling:

                Ala, verdere update komt na het volgende weekend dus weer!

                #18361091
                juzbeingme
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 September 2018

                  Update 4:

                  Dit weekend is er eigenlijk niet heel veel gebeurd en tegelijkertijd heeft het toch wel weer wat opgeleverd:
                  – Auto is van achteren gebodyschutz’t en opgebouwd (minus de spatbordlijsten omdat hier nog eerst wat bitak moet komen
                  – Voor de eerste keer de auto kunnen zien in z’n nieuwe kleuren (deels) in het daglicht
                  – Eerste ronde water eroverheen om alvast wat rotzooi weg te spoelen, we laten de lak eerst nog wat verder uitharden voordat hij echt gewassen gaat worden
                  – Zijwindschermen zijn gemonteerd
                  – Interieur zijn de eerste ideeën voor ontstaan, waarschijnlijk gaan volgend weekend de panelen eruit
                  – Ideeën voor de velgen zijn ook verder opgehelderd (foto van hoe ze er nu bij liggen, gaat nog wel wat werk zijn)
                  – Er gaat gekeken worden of het mogelijk is om mijn spiegels om te zetten naar elektrische spiegels, hiervoor moet alleen even gekeken worden of de auto voorbereid is. Zo niet, dan ga ik er niet aan beginnen. Maar zodra dat duidelijk is dan kunnen de spiegels ook klaargemaakt worden om te spuiten

                  Hieronder enkele foto’s van alles (auto is nog verre van schoon naar mijn zin, maar dat komt nog)

                  IMG-20181015-WA0003IMG-20181015-WA0004IMG-20181015-WA0005IMG-20181015-WA0010IMG-20181015-WA0007IMG-20181015-WA0011
                  ^ De auto dan in zijn geheel buiten, zoals te zien nog niet de meest ideale plek qua licht en schaduw helaas =/ En ieder zijn eigen mening over de achterlichten…ik weet dat het niet de meest geliefde zijn… hoe dan ook, de originele achterlichten vond ik te rood (en geblindeerde achterlichten ben ik eerlijk gezegd ook niet echt fan van) dus voor nu was dit nog sowieso de betere optie…
                  IMG-20181015-WA0000
                  ^ Zijwindschermen, nu die erop zitten ben ik alleen wel echt van mening dat de achterruiten donker(der) moeten…

                  IMG-20181015-WA0012
                  ^ En de geweldige klus die velgen heet… veel corrosie…maar, met wat liefde en aandacht is er nog wel wat van te maken

                  Volgende keer weer meer… :applause02:

                  #18361182
                  Corsa_GSi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    [quote quote=18361091]– Auto is van achteren gebodyschutz’t[/quote]

                    Lekker bezig met je auto :good:

                    Ik zou de binnenkanten, deuren en holle ruimtes ook behandelen. Dat kan je doen met ML Tectyl.

                    #18361194
                    juzbeingme
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 September 2018

                      [quote quote=18361182]

                      – Auto is van achteren gebodyschutz’t

                      Lekker bezig met je auto :good: Ik zou de binnenkanten, deuren en holle ruimtes ook behandelen. Dat kan je doen met ML Tectyl.[/quote]

                      Dankjewel :) Auto wordt inderdaad ook getectyleerd en bij de wielkassen komt nog wat Bitak voor de zekerheid. Vandaar dat de strips op de achterspatborden er ook nog niet opzitten. Toch even zorgen dat de auto ook verder een beetje beschermd is nu we er toch aan bezig zijn.

                      #18361764
                      juzbeingme
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 September 2018

                        Update 5:

                        Al even geen update meer geweest. Dit ten dele omdat er eigenlijk sinds de laatste update ook niet heel veel meer aan de auto gebeurd is door van alles en nog wat (helaas). Eigenlijk staat de auto er nog een heel eind hetzelfde bij als op de laatste foto’s, behalve dat de spiegels inmiddels van de auto’s af zijn, geschuurd zijn en liggen te wachten op een nieuw laagje verf in de antraciet/roodkleuren.

                         

                        Aan de andere kant, na afgelopen weekend toch wel een interessante update. Er is namelijk een tweede Corsa B bijgekocht die fungeert als sloper/donorauto voor mijn eigen Corsa B. Helaas niet een met een mooie 2L erin (nee…een kapotte 1.0). Maar wel een aantal leuke cosmetische onderdelen die de auto wel weer wat beter maken dan hoe hij er nu bij staat :happy02:

                        Foto’s volgen binnenkort. Maar goed, de auto levert de volgende onderdelen op (en nogal wat extra werk):
                        – Veerpootbrug
                        – Achterbumper (Tuning, volgens mij zo’n Rieger aanzetstuk), deze heeft alleen wel wat kleine reparaties nodig helaas
                        – Sideskirts
                        – Voorbumper en spatbordranden volledig in kleur (i.p.v. met grijs kunststof wat er nu op mijn auto zit)
                        – Sportuitlaat
                        – Witte repeaters voor de knipperlichten
                        – Intact Opel Corsa B stuur met airbag (die moest ik toch nog hebben aangezien de mijne kapot is)
                        – Keskin 15″ Velgen (2 zijn helemaal in orde, 2 hebben wat corrosie, maar dit wordt opgelost, zijn in ieder geval stukken minder werk dan die die ik eerst had)
                        – Sparco verstelbare voorstoel x2 ( =D hier ging mij natuurlijk de hele aankoop om :happy02: :smiley-car: ) De achterbank heeft momenteel een zwarte hoes met blauwe naden erop zitten. Past niet echt bij mijn auto, dus ik hoopte eigenlijk toch nog een keer eentje met rood tegen te komen….

                        – Er zitten in ieder geval achter verstelbare veren op, nog niet gekeken wat ze er voor onder hebben zitten. Weet nog niet of ik dit ook op mijn auto ga overzetten want ik heb toch echt weinig zin om niet meer over de drempels naar huis toe te kunnen….
                        – Er zitten van die opplak booskijkers op…ik moet heel eerlijk zeggen dat ik hier toch nog niet bepaald fan van ben. Dus grote kans dat die niet mijn auto gaan zien.

                        Al met al naar mijn idee best wel weer wat om mee vooruit te kunnen. Enerzijds jammer dat eigenlijk het werk aan de buitenkant van de auto zover al klaar was en weer een heel eind opgebouwd stond, maar goed dat is eenmaal niet anders (en volgens mij ook wel een beetje hoe het gaat als je aan een auto begint te rotzooien). Kan dan ook zijn dat ik, zodra ik de auto weer nodig heb, eerst gewoon rijd met hoe hij nu staat en dan later de ombouw aanpas, maar we shall see.

                        #18362685
                        juzbeingme
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 September 2018

                          Update 6:

                          Zo, weer eens een korte update. Niet heel veel gebeurd sinds de laatste keer; voor een deel is wat focus gelegd op het afbreken van de donorauto omdat alles nu een beetje vol staat. Verder natuurlijk ook met de feestdagen en andere dingen dat het allemaal wat langer duurt.

                          Eerst maar eens de foto’s van de donorauto…
                          91171219

                          Met betrekking tot mijn eigen auto zijn inmiddels TID, kachelpaneel, asbak en middenconsole gespoten in het rood van de auto met een mat blanke lak eroverheen. Eindkleur is daardoor een mooi donker bloedrood (donkerder dan de buitenkant). Dit is echter bewust omdat ik er niet van houdt continue tegen te felle kleuren aan te moeten kijken. Uiteindelijk zijn de panelen dan ook donkerder geworden dan hier op de foto te zien is. Als het goed is worden ze deze week nog terug ingebouwd en dan kunnen de stoelen van de sloper ook in m’n eigen auto gezet worden. Zodra dit gebeurd is zullen foto’s volgen.

                          IMG-20181210-WA0001IMG-20181210-WA0000IMG-20181210-WA0003

                          Aangezien ik inmiddels ook afgestudeerd ben, dingen wat langer hebben geduurd dan verwacht en er meer werk aan de auto is gekomen dan voorheen de bedoeling was, gaat het toch een rijdend project worden voor hij uiteindelijk helemaal klaar is.

                          De toekomstplanning is in ieder geval als volgt:
                          – Onderdelen die beter zijn van de sloper zullen tussendoor overgezet worden (zoals het stuur)
                          – Velgen gaan er (hopelijk) uiterlijk april onder (ga in eerste instantie nog beginnen met winterslofjes eronder)
                          – De uitlaat wordt in orde gemaakt zodat die fatsoenlijk onder mijn Corsa kan.
                          – Voorbumper wordt zilver met een antraciete baan gespoten (om het kunststof van mijn eigen bumper te repliceren)
                          – Achterbumper wordt spuitklaar gemaakt en dit met de sideskirts en spatbordlijsten wordt antraciet gespoten
                          – Zowel voor als achter blijken verstelbare veren onder de sloper te zitten, deze zullen ook mettertijd overgezet worden op mijn Corsa, alleen zal hij waarschijnlijk iets minder diep komen te liggen dan de witte nu.

                          En als laatste had mijn vriendin nog het idee om een herdenking aan de sloper in mijn auto te plaatsen, het is niet heel goed te zien, maar de sloper draagt het nummer 76, welke ze ook in de pookknop verwerkt hebben…dus ala:
                          IMG-20181202-WA0089
                          Wilde in eerste instantie kijken om wellicht van Sparco een pookknop erop te zetten, maar vond dit stiekem toch wel een leuk idee…dus dat gaan we dan ook maar doen :P

                          Op naar de volgende update, waarbij hopelijk weer wat meer opbouwwerk van mijn eigen auto te zien is :praying02:

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.