Corsa B 1.4 16V Sport Work In Progress. Iemand ideeën voor het interieur?

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B 1.4 16V Sport Work In Progress. Iemand ideeën voor het interieur?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #18360131
    juzbeingme
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 September 2018

      Hey, om even kort voor te stellen aangezien ik nieuw ben op het forum. Mijn naam is Daisy, 24 jaar, en sinds ik op mijn 18e mijn rijbewijs gehaald heb de trotse eigenaar van een Corsa B 1.4i 16V Sport uit ’99.

      Recentelijk heb ik in een GSI gereden (die had ik voor een kleine prijs kunnen hebben), maar toen ik mijn eigen Corsa weer zag staan (welke momenteel geschorst staat wegens studie en gratis OV) kon ik het niet over mijn hart krijgen mijn eigen maatje de deur uit te doen. Heb toen besloten samen met mijn vader mijn eigen Corsa te stylen met een nieuwe paintjob. Hier zijn we nu net aan begonnen. Ga hier tevens de WIP laten zien. Benieuwd wat jullie ervan vinden :)

      De bedoeling is om tevens het interieur mee te nemen in de styling. Ben alleen geen grote fan van stoelhoezen/stuurhoezen en al die zooi, maar wil wel de kleuren van de buitenkant naar binnen betrekken. Het idee is nu dus om binnenin wat interieurpanelen aan te gaan pakken om deze mee te nemen in het kleurenschema. Probleem is in die zin alleen dat wanneer je op internet kijkt voor wat inspi je vaak de overdreven interieurs tegenkomt wat eerder overkomt als een kermiswagen dan gewoon een net gestylede auto.

      Zijn er hier op het forum toevallig wat mensen die iets aan hun interieur hebben laten doen en hier wat foto’s van willen delen? Wellicht kan ik er wat inspiratie uithalen :)

      #18360132
      juzbeingme
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 September 2018

        Eerste WIP foto’s. Kan er (helaas) alleen in de weekenden aan werken omdat ik een eindje van mijn vader vandaan woon. Afgelopen weekend zijn de eerste ideeën op de auto geplant en de eerste stukken gespoten. Basiskleur blijft de originele lak. Het is helaas wel een project op budget, auto zit verder nog vrij goed in de lak behoudens hier en daar wat steenslag. Maar goed, met een volledige nieuwe lak ga je dit zodra hij weer op straat is toch ook weer krijgen.

        Auto is verder origineel. Heeft wel vanaf het moment dat ik hem gekocht heb niet meer de originele kop- en achterlampen.

        IMG-20180906-WA0014IMG-20180906-WA0015
        ^Aftekening van de lijnen op de motorkap en spatborden, uiteindelijk worden de zijspiegels ook nog hierin meegenomen. Op de achterkant de lijnen ook alvast afgeplakt. (De auto die men op de achtergrond ziet staan is een oude Matra 530. De eerste auto van mijn vader. (Het zit in de familie om de eerste auto niet weg te willen doen I guess :rolling: )

        IMG-20180906-WA0000
        ^ De nieuwe kleuren. Even spuitbusjes om de kleurcombinatie te kunnen zien. Rest van de auto wordt straks met de spuitrevolver gedaan i.p.v. spuitbussen.

        IMG-20180906-WA0006IMG-20180906-WA0003
        IMG-20180906-WA0026IMG-20180906-WA0029
        ^In zoverre de huidige stand van zaken. De rest van de voorkant wordt als het goed is komend weekend afgespoten. Antraciet heeft overigens op deze foto’s nog geen blanke lak over zich heen gekregen aangezien dit zal gebeuren wanneer de andere stukken ook gespoten zijn. Rood heeft wel al hoogglans blanke lak. Even afwachten dus nog hoe het antraciet er dadelijk klaar uit ziet.

        De viezigheid van de auto is overigens deels ter bescherming van de originele lak. Mocht iets niet helemaal goed afgeplakt zijn en er komt nevel op de basis (wat al gebeurd is), is het er zo af te poetsen met het stof ;)

        Anyways…benieuwd wat jullie er voor nu van vinden.

        #18360160
        kadett-supreme
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 July 2004

          leuk projectje! ben benieuwd wat dit gaat worden :good:

          #18360216
          juzbeingme
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 September 2018

            Update: Van het weekend kon ik er helaas zelf niet bij zijn. Wel heeft mijn vader de voorkant afgespoten :happy02: Daarvoor in de plaats heeft mijn vader me natuurlijk wel even wat foto’s gestuurd om het eindwerk te laten zien.
            Wat mij betreft ziet het er wel prima uit, alleen zal het pas echt af zijn zodra de spiegels ook een laagje verf over zich heen krijgen zodat de lijn vanuit het spatbord fatsoenlijker doorloopt. En natuurlijk…zodra de hele auto gedaan is ziet het er ook meer uit als een geheel.
            IMG-20180908-WA0004IMG-20180908-WA0006IMG-20180908-WA0003
            ^Kleuren vertekenen wel wat door de belichting in de garage waar hij staat, in het echt zijn ze wel gewoon prima!

            IMG-20180908-WA0009 - kopieIMG-20180908-WA0010 - kopieIMG-20180908-WA0011 - kopie
            ^En dit is hoe m’n bakkie er uitziet met de voorkant weer netjes opgebouwd inclusief vers gepoetste koplampen…dat kon ie wel gebruiken.

            IMG-20180908-WA0018 - kopie
            ^En het volgende deel is alweer de start aan gemaakt. Achterkant kaal zodat die spuitklaar gemaakt kan worden. Gaat nog wel even wat werk in zitten voordat er werkelijk foto’s komen van het spuitwerk. Ook die van mij heeft een aantal roestplekken op plaatsen waar de corsa om bekend staat (ruitenwisser en onder bij de spoiler). Tevens moet er een roestplekje bijgewerkt worden bij het linkerportier en moet het rechter achterscherm helemaal in orde gemaakt worden omdat hier nog het restant van een deuk in zit. Niet zelf erin gereden maar al zo gekocht, is ooit wel al deels uitgedeukt maar moet nog strak gemaakt worden. Dus eerst die dingen gaan fixen voordat het definitieve afplakwerk gezet kan worden en het spuiten kan beginnen.

            Meer foto’s volgen dus!

            Groeten,
            Daisy

            #18360255
            Corsa_GSi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              :toppie:

              #18360272
              juzbeingme
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 September 2018

                Haha dankjewel :)

                Als het goed is is de body uiterlijk eind oktober klaar…ook i.v.m. het weer. Aangezien het werk gewoon in de eigen garage plaatsvindt is het natuurlijk niet zo chill als in een fatsoenlijke spuitcabine. Maar goed, zodra dat klaar is kunnen de volgende dingen aangepakt worden, want ook de velgen en het interieur gaan eraan geloven.

                Eind december zoiets zou het gehele project een heel eind klaar moeten zijn omdat ik dan zo ongeveer klaar ben met mijn studie en ik kan gaan zoeken voor werk. Dan is het wel fijn als hij weer de weg op kan natuurlijk.

                Ben eerlijk gezegd zelf ook nog steeds gewoon benieuwd hoe dadelijk het totaalplaatje eruit gaat zien. Het is echt een Work in Progress dus nog niet alles is al helemaal uitgedacht hoe het gaat worden. En ook hier en daar verandert er nog wel eens wat in de ideeën qua hoe het eruit moet komen te zien…

                #18360392
                Yorickburen
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  22 June 2016

                  Welkom  :good:

                  Gaaf om te zien hoe dat het bakkie al een beetje gestyled wordt, benieuwd naar het eindproduct!

                  Ikzelf heb ook een beetje gedaan aan mijn Corsa, echter niet het spuitwerk. Misschien dat ik wat ideeën voor je heb?

                   

                  Ik vind lichtstrips onder het dashboard altijd wel mooi om te hebben, ik heb hem zelf met een schakelaartje gemaakt met een volle en gedimde stand (weerstandje d’r tussen). Ik heb wit licht gedaan en dit uiteindelijk ook op m’n dashboard gedaan, tellers en TID. (op de foto echter nog blauw :scratch: )

                  Screenshot_20180916-234102

                  Dit ook achter de temperatuurregelaar veranderd. Het stoorde mij dat deze geen verspreid licht gaven, dus ik heb 2 strips (gedimd met weerstand) ook hierachter verwerkt waardoor alles goed verlicht is.  :good:

                  Screenshot_20180916-234224

                  Ook het leeslampje mag natuurlijk niet achter blijven, dus een witte canbus LED :applause02:

                  Screenshot_20180916-234240

                  Ramen tinten is ook altijd leuk en laat je auto net iets stoerder lijken, alleen wel op de kleine regeltjes letten. Een lichte tint kan al heel veel met je wagentje doen maar dit valt meer een beetje onder exterieur. Net als de sierstrips, ik heb het bij de achterkant zelf gedaan met plastidip, kan je op de foto zien. Echter geen tijd gehad voor de voorkant tot nu toe. (let niet op de viezigheid)

                  Screenshot_20180916-234159

                  En nog een bonusje, is ook iets meer exterieur, maar vond ik zelf heel gaaf om te maken en te zien als handige Harry :applause01: . Dagrijlichten met wit LED. Setje gekocht op bol.com en deze via relais aangesloten, mocht je iemand kennen die met elektriciteit handig is en dit zelf ook willen hebben of doen? kan ik wel een schemaatje toesturen :good:

                  Screenshot_20180916-234035

                  Ik hoop je een eindje op weg te helpen en ben benieuwd naar ’t resultaat  :pics-please:

                  #18360444
                  juzbeingme
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 September 2018

                    @Yorickburen:

                    Paar leuke ideetjes die je hebt. Hoewel exterieur wil ik inderdaad ook kijken om in ieder geval de achterruiten wat te blinderen, geeft het toch een wat sportiever uiterlijk.

                    Qua interieur had ik inderdaad wel zitten kijken om misschien de kleur van de binnenverlichting aan te passen. Alleen ben ik sowieso over Led’s wel het probleem tegengekomen dat deze soms slecht verlichten. Ik weet niet hoe dit puur en alleen voor de teller is? De strips die je voor de temperatuurregelaar gebruikt hebt die heb je gewoon zo ergens in een winkel gehaald of wel gewoon ergens speciaal? Wellicht de moeite waard om daar anders toch nog eens naar te kijken.

                    Hoe dan ook blijft het interieur toch nog even een raadsel wat ik daarmee ga doen. Ideeën helpen wel mee tho. Maar goed, zodra de buitenkant verder in orde is, dan gaan we maar eens ons hoofd breken over het interieur :scratch:

                    #18360446
                    juzbeingme
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 September 2018

                      Update: Afgelopen weekend vooral gefocust op de achterkant in orde krijgen om die te kunnen gaan spuiten. Helaas hierin wel het een en ander aan tegenslag :cry:

                      1473004_633399030035029_719901504_n - kopieIMG-20180918-WA0007 - kopie
                      ^Toch wel eerst even een before en after picture van het werk wat voor al gedaan is :) Links is overigens de foto van hoe de auto eruit zag toen ie een jaar of 6 geleden bij ons de oprit op reed.

                      IMG-20180918-WA0004
                      ^Dit verder nog prima: Achterkantje was nog goed hard (ook achter de bumper) en de nodige plekjes zijn bijgewerkt. De plekken linksonder op de achterklep en rechts op de achterklep zijn enkel de plekken van stickers/emblemen die weer even strak gemaakt zijn omdat hier de lak helemaal weggetrokken was. De spoiler staat netjes op stutjes zodat daar de roest weggewerkt kon worden. Spoiler gaat er ook niet afgehaald worden met spuiten. Niet per se omdat we half werk willen verrichten…vooral omdat die er nu mooi en strak opzit en we dat graag zo willen houden…

                      Maar goed, toen toch de jammerlijke ellende van de zijkant (waar de deuk zat):
                      IMG-20180918-WA0005
                      ^Plamuur op de lelijke plekken van de deuk (achterscherm lijkt niet te kloppen met de deur, maar de deur zit hier niet volledig in het slot); na het gladschuren van de plamuur was het achterscherm strak. Onderin moest op dat moment nog geplamuurd worden.

                      IMG-20180917-WA0003
                      ^Enfin…toen dat dus eigenlijk geschuurd was kwamen we erachter dat het sierlijstje op het achterscherm met een bochtje naar binnen liep (niet eerder gezien), dat eraf gehaald en toen bleek daar dus nog een restant van de deuk achter te zitten. Dat maar weer uitdeuken en uiteindelijk het hele deel (inclusief dat wat al klaar was) opnieuw strak kunnen maken omdat het anders niet meer klopte.

                      Dus dit is nu een beetje hoe de auto erbij staat. Door de week gaat mijn vader proberen nog wat primer te spuiten. Maar hierbij komt nog een volgend stukje ellende. De voorkant hadden we om te testen met spuitbussen gedaan. De achterkant zou vervolgens verf voor gemaakt worden. Die gasten wisten ons toen dus te vertellen dat er onder het rood eigenlijk grondverf had gemoeten (wat we gewoon echt niet wisten). Zij hebben uiteindelijk de rode verf gemaakt op basis van een metallic zilveren achtergrond zoals mijn auto. Echter…nu dat het achterscherm zo heerlijk in alle kleurtjes staat…moet er eerst een laagje metallic zilver onder om ervoor te zorgen dat er geen verschil in het rood te zien is… wat wat extra tijd gaat kosten ofcourse…

                      Bedoeling was om komend weekend het rood te gaan spuiten, dat goed te laten drogen en dan het weekend erop het antraciet, helaas is dat nu nog maar de vraag of dat gaat lukken :( Anders dan wordt het geheel dus even een weekje opgeschoven.

                      Hoe dan ook…we lopen op het moment wel nog steeds op schema, dus een weekje uitloop is te lijden.
                      IMG-20180918-WA0000
                      We blijven er maar mee lachen.

                      #18360450
                      Yorickburen
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        22 June 2016

                        Bij de teller is het van belang dat er geen te grote stroomsterkte doorheen gaat, ivm met het vermogen wat teller krijgt kunnen de LED’s nml stukgaan. deze moeten op de juiste volt en watts gekocht worden. Dit geldt alleen voor de TID en teller.

                        De strips komen gewoon via aliexpress en deze in een t5 ledhoudertje gesoldeerd met weerstand  :good:

                        Verder heb ik ook weleens gezien dat ze onderdelen hebben gedemonteerd en overgespoten, bijv. het front in het midden en de TID. Zelf ook over nagedacht,maar ben van plan om een nieuwere Corsa aan te schaffen, dus ik steek niet veel tijd meer in het stylen.

                         

                        #18360451
                        juzbeingme
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 September 2018

                          @Yorickburen Zal er eens naar kijken :) zoals ik al zei, ben er nog nie helemaal zeker van wat ik met het interieur ga doen. Dus dat is uiteindelijk ook beetje kijken wat er wel en niet bij staat.

                          Was inderdaad wel mijn idee om wat interieurpanelen aan te pakken met het spuitpistool. Alleen lastig nog te bedenken wie wat hoe waar precies als je ook nog geen volledig beeld hebt van de binnenkant.

                          Als je n nieuwe aan wilt schaffen is het idd niet echt meer de moeite waard nog tijd en geld te steken in het stylen van de oude. Bij mij is het ook vooral een kwestie van veel zelf (en met mn vader) kunnen doen en mijn hoop om die corsa gewoon goed te onderhouden en later als echt oud bakkie rond te hebben rijden :D anders was ik hier ook niet (meer) aan begonnen.

                           

                          Maar goed, de tijd zal leren wat het interieur gaat worden :toppie:

                          #18360472
                          juzbeingme
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 September 2018

                            Aangezien ik nieuw ben op het forum heb ik heel enthousiast mijn WIP van mijn corsa in het “Corsa” forum geplaatst. Zie nu alleen dat er ook een apart forum is voor “Restauratie, Verbouwingen en Styling”. Waar dus uiteindelijk dit topic beter bij past.

                            Bij deze ga ik dus even provisorisch mijn WIP verplaatsen naar het wat meer passende forum. Hieronder ook even de link naar het nieuwe topic, waar ik verdere WIP foto’s zal plaatsen. Dus, wie geïnteresseerd is, kan daar verder het project volgen :)

                            Corsa B 1.4 16V Sport Work In Progress (Styling)

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.