Corsa B 1.2 – Uitlaat? maakt herrie in bocht na autobaan

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B 1.2 – Uitlaat? maakt herrie in bocht na autobaan

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264545
    Jelle1707
      Lid sinds:
      1 July 2013

      Hey,

      De laatste tijd maakt mijn corsa b best veel herrie als ik van de autobaan af kom en een bocht neem. Het gebeurt met name als ik grofweg 25km+ autobaan gereden heb en vervolgens de autobaan af ga. Als ik dan een bocht door ga maakt de uitlaat(althans, dat denk ik) nogal herrie. Alsof die lek is.

      Zolang ik niet op de autobaan rij, dus geen hogere snelheden, is er niks aan de hand. Gemiddelde snelheid op de autobaan zal rond de 125 liggen met uitschieters naar 140.

      Iemand enig idee wat dit kan zijn? Thanks alvast!

      Jelle

      #18222629
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Zie vaak bij dit soort dingen dat dan de uitlaat niet meer goed in de rubbers hangt of dat het hitteschild los zit.

        #18222630
        Jelle1707
          Lid sinds:
          1 July 2013

          @Haasje17 wrote:

          Zie vaak bij dit soort dingen dat dan de uitlaat niet meer goed in de rubbers hangt of dat het hitteschild los zit.

          Bedankt voor je reactie. Enig idee hoe ik dit kan controleren?

          #18222631
          2e-c14nz
            Lid sinds:
            5 June 2009

            Dus er komt meer geluid uit? Heb je toevallig een sportuitlaat?

            #18222632
            Jelle1707
              Lid sinds:
              1 July 2013

              Nope, alles standaard

              #18222633
              .B4R7.
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 August 2007

                Bij mij was een tijdje geleden de middendemper kapot. D.w.z het binnenwerk lag los. Bij auto starten geen probleem, maar hoe langer ik reed hoe meer gerammel ik kreeg (uitzetting van de middendemper). Klinkt t als n rammel of als lucht die ontsnapt?

                #18222634
                Jelle1707
                  Lid sinds:
                  1 July 2013

                  @.B4R7. wrote:

                  Bij mij was een tijdje geleden de middendemper kapot. D.w.z het binnenwerk lag los. Bij auto starten geen probleem, maar hoe langer ik reed hoe meer gerammel ik kreeg (uitzetting van de middendemper). Klinkt t als n rammel of als lucht die ontsnapt?

                  Klinkt echt als gerammel. Is enkel in bochten.

                  #18222635
                  .B4R7.
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 August 2007

                    @Jelle1707 wrote:

                    @.B4R7. wrote:

                    Bij mij was een tijdje geleden de middendemper kapot. D.w.z het binnenwerk lag los. Bij auto starten geen probleem, maar hoe langer ik reed hoe meer gerammel ik kreeg (uitzetting van de middendemper). Klinkt t als n rammel of als lucht die ontsnapt?

                    Klinkt echt als gerammel. Is enkel in bochten.

                    lijkt me dan een los hitteschild of de rubbers waarmee je middendemper vast hangt zoals eerder al gezegd.

                    Als het kan even onder je auto kijken. de middendemper zit iets links van het midden en daar kijken of je nog beide (zijn er 2 dacht ik) rubbers hebt om je middendemper op zijn plek te houden. je kunt meteen kijken of je hitteschild nog goed zit. Als alles er nog zit dan kun je proberen de uitlaat wat heen en weer en omhoog omlaag bewegen om te kijken of hij ergens tegenaan komt.

                    je kunt ditzelfde ook bij de achterdemper doen maar het probleem zit vaker bij de middendemper ergens.

                    #18222636
                    Jelle1707
                      Lid sinds:
                      1 July 2013

                      Thanks voor de info. Ga er deze dagen eens naar kijken.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.