Corsa B 1.0 3 cilinder vebruikt teveel olie

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B 1.0 3 cilinder vebruikt teveel olie

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17225473
    Astraman
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 July 2004

      Hoi,

      Ik heb een vraagje, ken iemand en die heeft een Opel Corsa B 1.0 12v van 1999, deze verbruikt best behoorlijk olie. 1 liter op 500 km ongeveer. De auto word niet veel op korte stukjes gebruikt maar wel veel op de snelweg. De jongedame die ermee rijd is best een stevige rijdster, gemiddeld 130 rijdt ze dan wel.

      Is dit een veel voorkomend probleem bij deze motor? Wat zijn evt. oplossingen om dit te verhelpen, zou een andere viscositeit olie al problemen kunnen oplossen. Nu gebruikt ze 15w40.

      #17723943
      DarkNL08
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 March 2010

        Kan zijn dat de olie erg oud/vuil/zwart is, keer nieuwe olie erin en oliefilter vervangen kan goed helpen. Op het moment dat je die elke keer bijvult zal het binnen no-time weer zwart zijn.

        Daarna lekker afvullen met 10w40! :)

        #17723944
        Astraman
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 July 2004

          De olie is recent nog ververst. Maar er zit dus een andere viscositeit in, zou 10w40 al een verschil maken? Ik eb trouwens eens gelezen over een oilflush, kan dit ook een oplossing bieden??

          #17723945
          DarkNL08
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 March 2010

            Van die oilflush heb ik begrepen dat je er meer mee stuk kan maken dan dat het helpt.
            Het zorgt er namelijk voor dat olieresten die nu netjes op zn plaats zitten los gaan komen. Daarna sowieso weer verversen dus!

            #17723946
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              andere olie is geen oplossing natuurlijk.

              het probleem vinden, en dat oplossen.

              Dus bij koude motor de motor even op een 4000 toeren houden en kijken of ze rookt.

              bij warme motor de motor een goede tijd stationair laten draaien, flinke puist gas geven en kijken of ze rookt.

              kijken hoe het met de carterventilatie en werking ervan staat.

              Willem

              #17723947
              Astraman
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 July 2004

                Ik zal eens vragen of ze daar naar willen kijken en wat de bevindingen dan zijn.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.