Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Corsa a3 sport 2.0i 16v & Manta B1 2.0W Te koop
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 april 2009 om 12:45 #17453493
vd achterveren moet je eens proberen zonder dat stelmechanisme
misschien zakt de auto dan verder
17 april 2009 om 12:28 #17453494Was een idee… Ik heb gekeken maar dan ligt de veer los omdat de opening in de veer groter is als de schotel die erin valt
17 april 2009 om 17:38 #17453495goed bezig!! Gordels verplicht voor alle naar voren gerichte zitplaatsen van 31-12-1989
21 april 2009 om 20:29 #17453496Zo weer een uppie.
Ik vond dit gister 2x in een doosje tussen de reclamefolders.
Verder heb ik een nieuwe voorste motorsteun gemaakt. (foto volgt nog want er moet nog wat verf tegenaan)
Motorkap sluit nu mooi en er is nog wat plaats voor het kantelen van de motor, voor zo verre hij dit nog doet want de motorrubber zijn nu massief….
Ik had een nieuwe radiateur van een gsi erin geplaatst maar kwam er niet echt in met de koelvin en plastic bak.
Dus maar even zoeken naar een plattere vin…. Kwam ik uit bij een deawooooo nexia. Deze vin heb ik gemonteerd in een aluminium koelvinbak van een corsa a 1.5 diesel. Nu kan de koelvin er gewoon uit als het uitlaatspruitstuk eraf is.
Morgen nog wat kabelwerk klaar maken en donderdag het dash er weer in.22 april 2009 om 06:29 #17453497okay dan
22 april 2009 om 14:03 #17453498heb je foto van de fan/rad?
22 april 2009 om 15:29 #17453499
Hier heb je een voorbeeldje van het aanpassen voor een kadett/astra/calibra/vectra schakelmechanisme.
Ik heb mijn radiateur origineel van corsa A GSI erin staan en die heb ik door de beugeltjes iets te verbuigen verder naar voren geplaatst, werkt prima zo.
22 april 2009 om 15:47 #17453500Ik zal vanavond een foto maken van de fan.
Het schakelmechanisme laat ik voor wat het is.
Het is me te veel werk dat er nog bij komt. Ik kan niet meer zo lang wachten:D
De radiateur kun je het beste zo ver mogelijk naar voren plaatsen ja…. had ik het vooraf maar geweten, maja nu is het ook netjes.22 april 2009 om 16:46 #17453501zo hier de foto’s van de fan
24 april 2009 om 23:48 #17453502Originally posted by RRRuud
Was een idee… Ik heb gekeken maar dan ligt de veer los omdat de opening in de veer groter is als de schotel die erin valtVolgens mij heb je ze ook verkeer om? stelmech moet beneden?
29 april 2009 om 18:57 #17453503Zo heb er vandaag eens 5liter naft, olie en water in geschud.
Dus starten……. NIKS
Ff checken heb een vonk maar er komt geen benzine???? Er komt wel 12v op de brandstofpomp, massa maakt ie goed.
Kan het zijn dat de pomp vast zit? Iemand ervaring mee?29 april 2009 om 20:10 #17453504vreemd… Al eens geprobeerd op de pomp te kloppen met een hamertje (terwijl er spanning op staat)? Hoe heb je die spanning gemeten, met een voltmeter? Beste is namelijk met een lampje, weet je zeker dat je spanning (of beter gezegd stroom) hebt, anders niet!!
29 april 2009 om 22:01 #17453505brandstof leiding / retour leiding toevallig verkeerd om aangesloten?:angel:angel
30 april 2009 om 08:40 #1745350610 punten voor OrangeArrow!
Wat ik dus al verwachte…… de pomp zat vast.
Ik heb er tijdens het starten op getikt met een schroevendraaier er kwan naft in de galerij en het mooiste is dat ie nu ook nog loopt ook!:thumbupDaar ga ik er samen met de koningin een op drinken vandaag king:
1 mei 2009 om 18:18 #17453507ik zou kijken voor een andere pomp.
Al een paar keer ehad dat als ie 1x vast heeft gehangen dat ie het vaker gaat doen…
2 mei 2009 om 17:22 #17453508Ik heb er nog wel 1 liggen mocht je die nodig hebben, dikke corsa trouwens je pakt het goed aan:thumbup.
9 mei 2009 om 16:09 #17453509Vandaag mijn ouwe trouwe weggebracht naar zn laatste rustplaats.
Deze heb ik ook nog aangeschaft voor de sloop.
De achterbank is uit de sport verder heb ik de schrothjes erin gebouwd.
Heb er ook nog een klasse 2 alarm ingbouwd, dit ging nu relatief handig omdat het dash eruit was.De groep a is NOG steeds niet binnen dus wacht ik nog maar ff. Zal wel volgende week worden.
Ik hoop dat ik hierover volgende week kan posten!20 mei 2009 om 15:23 #17453510Zo lang genoeg gespaard om weer te kunnen posten:D
Ik heb veel aan de corsa kunnen doen afgelopen week. Hij heeft zelfs al de eerste meter erop zitten.
Er zitten in middels nieuwe koplampen en knipperlichten in.
Oud
Nieuw
De groep a hangt er onder (moet alleen nog een koppelflens onder van katvervanger naar middendemper). Het uitlaatspruitstuk heb ik deels ingewikkeld met isolatietape.
De hoedeplank heb ik opnieuw gestoffeerd en een paar sterke magneten onder gehange
Als klap op de vuurpijl :wub
20 mei 2009 om 16:17 #17453511nice man, echt heel netjes.!
9 juni 2009 om 18:11 #17453512ERG GAAF!!!!!!!!!!!!!!!!!
Goed werk, echt een vet ding :thumbup :) niet normaal :)
Ben er maar zuinig op en hou hem goed rijdend….
Zal jammer zijn als de Corsa A uit het straatbeeld zal verdwijnen….14 juni 2009 om 18:56 #17453513Echt en super project! heb je je nummerplaat verlichting nog mee gespoten? voor de rest, keep up the good work!king:
14 juni 2009 om 21:45 #17453514ziet er strak uit man king::thumbup
15 juni 2009 om 03:49 #17453515ziet dr erg mooi en netjes uit! Weet alleen niet of die slangklem met plastic (die blauwe) gaat houden op dat uitlaatspruitstuk?!
15 juni 2009 om 13:44 #17453516die zijn er ook in metaal ivp hard plastic troep. heb ze er zelf ook om:thumbup
23 juni 2009 om 15:28 #17453517Zo weer even een update.
Hij/zij is vrijdag j.l. APK goedgekeurd! Mooi kado want donderdag was ik jarig:afro
Was de eerste keer afgekeurd want er zaten geen borgmoeren op de stuurstangkogel.
Die moeren hat ik na het uitlijnen dus erop gedraait met wat loctite. Maar dit was niet goed genoeg volgens de keurmeester “niet zichtbaar”. Dus heb ik er nog maar een moer tegenaan gedraait en zo geborgd.Het motortje loopt als een zonnetje en daar ben ik erg trots op!(eerste motorblok dat ik gereviseerd heb).
Het volgende is een sperdif of een groter stuur:jerryJa en nu de foto’s nog…. Zal de corsa zo ff wassen als de zon gezakt is want je ziet het water gewoon verdampen en de kalk blijft liggen met vieze vlekken als gevolg.
Dus straks een paar foto’s!
De slangklemmen op het spruitstuk zijn vervangen door rvs slangklemmen.
Heb gister even een A6 4.2quattro afgetroeft, dat heb ik echt gemist dat gevoel:D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.