Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › corsa a c20xe naar c20let
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 november 2009 om 21:54 #17214339
hallo opel liefhebbers ik ben nieuw hier en ik rij al een tijd met mijn corsa a 2.0 16v c20xe rond hij heeft nu 170 pk maar wil meer nu wil ik een c20let in gaan bouwen nu kan ik een complete c20let motor kopen zonder bak ik weet inmidels dat de orginele f20 bak achter de c20let past alleen moet je er wel andere koppelingsplaten van een f28 inzetten maar hoe zit het me de steunen kan ik die gebruiken van de c20xe ombouwset of moet ik een complete c20let ombouwset kopen wie ow wie kan mij helpen met deze vraag ik hoop graag van jullie te horen mvg michael
20 november 2009 om 22:07 #17553710Welkom op het forum
gebruik eerst eens leestekens..
dus meer enters endergelijkeDat leest een stuk gemakkelijker..
Verder, een F20 bak pastgewoon achter de c20let.
Let wel, is niet gegarandeert dat de bak het houdt..Is namelijk ontworpen voor de c20xe.
Voor de C20let is destijds de f28 ontworpen.ALs je er een f20 achter gooit
zou ik een versterkte drukgroep en andere koppelingsplaat van sachs halen voor de c20xe
icm een platt vliegwiel van de c20xe…Werkt super dan
20 november 2009 om 22:17 #17553711ow sorry zou ik voortaan doen, maar hoe zit het dan met de motorophanging?? kan ik de orginele van de c20xe gebruiken, of moet ik een complete ombouwset kopen van m tech, speciaal voor een c20let, mvg michael
20 november 2009 om 22:26 #17553712allereerst welkom op het forum!! Als je de F20 bak blijft gebruiken, kan je gewoon je huidige setje behouden… De (kale) motor is van buiten exact hetzelfde, alleen inwendig zijn er aanpassingen gemaakt..
20 november 2009 om 23:03 #17553713ok dat is mooi, en hoeveel vermogen zou ik eruit kunnen halen zodat ik nog wel lekker op de weg kan rijden, zonder alleen maar burnouts met optrekken bij de stoplichten?? mvg michael
21 november 2009 om 01:05 #17553714ligt eraan hoeveel gas je geeft.
21 november 2009 om 07:00 #17553715:vertag Inmiddels dus nog niet voorgesteld. Wil je zonder wielspin weg kunnen rijden dan zou ik een fatsoenlijke set banden aanschaffen en niet gaan chippen ofzo, momenteel heb ik, als ik met vochtig weer, in de 3 op het gas ga met 80km/u nog wielspin all the way
21 november 2009 om 09:40 #17553716origineel gepost door corsaboy
ALs je er een f20 achter gooit
zou ik een versterkte drukgroep en andere koppelingsplaat van sachs halen voor de c20xe
icm een platt vliegwiel van de c20xe…Werkt super dan
Uit eigen ervaring zou ik dit ook adviseren. Zet er sowieso geen standaard koppeling achter. Met een standaard c20let werkt dat wel, maar als je gaat chippen dan gaat deze het niet trekken.
Maar naast het feit dat je de motorsteunen weer kunt gebruiken, komt er nog wel wat meer bij kijken hoor. Je radiateur moet naar voren, intercooler monteren, inlaatslang tussen de luchtfilter en de turbo is ook een drama en je uitlaat moet je aanpassen.
21 november 2009 om 10:40 #17553717Klopt..
Tis allemaal wel een beetje meer werk :)21 november 2009 om 15:29 #17553718beetje boel meer werk kan het weten……
21 november 2009 om 17:29 #17553719origineel gepost door david verburg
beetje boel meer werk kan het weten……:D:D
21 november 2009 om 22:39 #17553720origineel gepost door OrangeArrow
allereerst welkom op het forum!! Als je de F20 bak blijft gebruiken, kan je gewoon je huidige setje behouden… De (kale) motor is van buiten exact hetzelfde, alleen inwendig zijn er aanpassingen gemaakt..uhm… niet helemaal mee eens….
De LET is toch voorzien van een multiriem die via spanrol etc. naar de dynamo gaat.
Deze spanrol zit aan de steun bevestigt die zou komen te vervallen alks je hem inbouwt als XE… hoe los je dit dan op?….. :vertag
XE is zover ik weet voorzien van Vriem en de poulie aan de krukas heeft dan maar 4 boutjes ipv 6 zoals bij de LET22 november 2009 om 00:32 #17553721alle xe motoren hebben een 6 gaats poelie..
dis multieriem of vsnaar is altijd om te wisselen en mag geen issue zijn22 november 2009 om 08:50 #17553722zie je wel dat ik te lang met de NE’s ben bezig geweest :D
Nou dan is het idd niet heel veel anders ;) (op een aantal noodzakelijke uitbreidingen na)23 november 2009 om 13:47 #17553723Als je het vermogen van een XE op de weg weet te krijgen zonder wielspin klopt er iets niet. Levert die motor wel het volle vermogen?
Een XE hoort al bij vol wegtrekken een burnout neer te leggen.Als je dat al goed wilt krijgen is het verstandig eerst een sper aan te schaffen, alles van je ophanging aan te pakken en goede banden te monteren.
http://www.corsa-novatuning.nl/nl/TuningAlgemeen.htm
Daarna zou ik pas voor een LET gaan kijken.
23 november 2009 om 21:05 #17553724En een F20 gaat op zeker kapot achter een gechipte let die goed gebruikt wordt, geloof me ik kan het weten ;)
24 november 2009 om 21:17 #17553725neem een f18plus met een quaiffe die gaat zeker niet stuk
even algemeen tipje24 november 2009 om 21:27 #17553726goed voor + 300nm als ik het goed onthouden heb toch David?
25 november 2009 om 14:05 #17553727F18 hield tenminste wel uit op mijn LET, maar uit eindelijk wil je toch een F28 ivm de korte overbrengingsverhouding van de F18.
25 november 2009 om 17:11 #17553728f20 kan het ook wel uithouden.
Alleen die 5de versnelling wil nog wel eens stuk gaan :swear -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.