Corsa A C20XE ervaring met WOK

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa A C20XE ervaring met WOK

• Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 51 tot 68 (van in totaal 68)
  • Auteur
    joop1970
    Deelnemer

B gsi bak met gsi assen? Gaat al een tijdje goed? Lees nu wel dat hem om een a gaat weet niet of dat past?

corsaboy
      Deelnemer

@bd,

als jij je voorste steunen 4cm omhoog haalt, en je achterste steun niet (das alleen mogelijk als je je schakelmechaniek ook 4cm omhoog haalt wat niet kan want dan zit je tegen je stuurhuis) staat de motor gewoon onder spanning. Hoe je het ook went of keert, deze basis is gewoon niet correct.
        Hetzelfde geld voor de draagarmen die zijn herplaatst.

Betreffende de assen, ja M-Tech assen waren destijds altijd gelast.
        Wij hebben zelfs eens een as doorgeslepen om dit aan te tonen alleen is ons vriendelijk verzocht om deze foto’s niet te publiceren.

CNT is er niet om iemand te bashen, wij proberen iedereen voort te helpen.
        Als die 4cm koker (kosten paar euro) echt niet nodig was geweest, was deze toch uit elke ombouw set weggelaten.

Waar ik wel aan twijfel is de motorsteun die ze gebruikt hebben.
        Ik zit er over na te denken maar mijn vermoeden is dat ze een compleet andere steun hebben gebruikt waardoor het lijkt dat er geen 4cm spacer noodzakelijk is geweest. Maar je motor 4cm hoger hangen aan alleen de voorzijde is gewoon niet correct. Ik zeg dus ook niet dat een andere manier niet goed is, maar wel dat het niet correct is om je motor 4cm aan de voorzijde omhoog te halen fout is ;)

@ts
        , nogmaals 10 jaar geleden waren er allang ombouw setjes..
        Wij hebben de tekeningen en ombouw beschrijving al meer dan 12,5 jaar gratis online staan…..
        Kun je eens een paar foto’s plaatsen van de steunen

Fearless
        Deelnemer

Ik weet nog van mijn b corsa dat ik ook 4cm verschil had in de steun. Toen kwamen we nog tot de ontdekking dat de voorste baksteun niet de goeie was.

corsaboy
          Deelnemer

ja daar stonden we toen idd ook ff raar te kijken :shock: :shock:

roylee01

Tot op heden geen brief ontvangen van het rdw. Ik wacht tot a.s. dinsdag op de vermelding wok op rdw.nl en als het er dan niet staat dan beschouw ik het als verkeerd doorgegeven. Dan laat ik in ieder geval de afspraak staan voor het omkeuren.

bart-gsi
              Deelnemer

Gaan meestal wel een paar weken overheen.. Zelfde als met een boete…

roylee01

Nou. Ik hoop toch dat t wat sneller gaat. Heb 20 april de keuring. Wil toch wel snel weten waar ik aantoe ben.

KRSA2000
                  Deelnemer

Gewoon 20 april keuren en WOK vermelden aan keurmeesters. Komt ie te vervallen, omdat het niet meer van toepassing is.

roylee01

Ja. Dat is een goeie. Ik ga zowiezo om laten keuren, ik heb nu het kruisje al achter mn naam (of niet). Maar dan moet ik de afspraak wijzigen in “wijziging voertuig” en dan zonder “ongeldig verklaart kenteken”.

Ik heb trouwens vanmiddag het RDW gebeld en gevraagd over de manier waarop wok wordt doorgemeld. De beste mevrouw zei dat als je een wok vermelding krijgt dit dezelfde dag of de dag erop zichtbaar is op het kenteken. Ik ben op dit moment nog te huiverig om hier aan toe te geven. Ik wacht tot dinsdag want dan zijn er 7 werkdagen verstreken en dan kijk ik wel verder. Ik ga hem in ieder geval klaar maken voor omkeuren. Allemaal kleine dingetjes.

roylee01

Auto is vandaag gekeurd en goed gekeurd. Motor bleek een 20xe te zijn ipv c20xe dus krijg als 1 van de weinige 156pk op kenteken. Auto was aardig aan het gewicht ondanks het weglaten van reservewiel en subwoofer. Maar liefst 918kg. Die 68 kg had ik er nooit meer vanaf kunnen krijgen met alleen bank en rolkooi dus het zij zo.

Keurmeester was aardig coulant. Hij zei ook dat het met de autos van voor 1998 allemaal veel soepeler is. En dat bleek ook. Spoorbreedte werd niet gemeten. Aan de ene kant positief en aan de andere kant negatief. Ik had natuurlijk in aanmerking kunnen komen voor een dagje lelystad dus durfde het niet aan om het aan te halen.
                        Nog even wachten op de papieren en dan is het afgerond :).
                        Een corsa A met Kadett E aandrijfassen. Future proof met het vervangen van assen. Geeft eigenlijk wel rust om te weten dat ik geen aangepaste assen nodig heb. :)
                        Thanks voor alle input allemaal!

Corsaliefhebber
                        Deelnemer

Mooi Nieuw en goed om te horen dat die nu legaal is!!! :thumb :thumb

KRSA2000
                          Deelnemer

Goed nieuws! Kan je weer onbezorgd rond karren! :thumb

bart-gsi
                            Deelnemer

idd goed dat je weer kunt rijden.. en laat je niet weer opnaaien door een civic :D :D

roylee01

Zal het proberen. T blijft leuk in zon auto gas geven. :D Maar ik ga t wel minderen ja :)

Anoniem

@roylee01 wrote:

Keurmeester was aardig coulant. Hij zei ook dat het met de autos van voor 1998 allemaal veel soepeler is. En dat bleek ook. Spoorbreedte werd niet gemeten. Aan de ene kant positief en aan de andere kant negatief. Ik had natuurlijk in aanmerking kunnen komen voor een dagje lelystad dus durfde het niet aan om het aan te halen.

Spoorbreedte wordt tegenwoordig ook ter plekke gemeten als ze vermoeden dat deze is veranderd. Hiervoor hoef
                                  je niet meer naar lelystad ook niet voor de geluidstest als ze vermoeden dat je wagen teveel decibel maakt.

bart-gsi
                                  Deelnemer

@roylee01 wrote:

Zal het proberen. T blijft leuk in zon auto gas geven. :D Maar ik ga t wel minderen ja :)

Heb het zelfde met de v6 in me vectra.. Vrouw waar ik um van gekocht had had achterop 1.8 16v staan.. Maar doe het dan als er niemand (politie opvallen/onopvallend) toekijkt/in de buurt is..

roylee01

@bart-gsi wrote:

@roylee01 wrote:

Heb het zelfde met de v6 in me vectra.. Vrouw waar ik um van gekocht had had achterop 1.8 16v staan.. Maar doe het dan als er niemand (politie opvallen/onopvallend) toekijkt/in de buurt is..

Politie stond te “campen” achter een reeks vrachtwagens om vervolgens als een “surprise” tevoorschijn te komen. dus kon het niet weten :).

bart-gsi
                                      Deelnemer

Idd… Maargoed.. Volgende keer maar uit de buurt van vrachtwagens blijven hihi…
                                        Hier zijn ze zo herkenbaar als wat…
                                        ( zilvere vw camperbusjes in groene bosjes en een achterstevore geplaatste aanhanger aan de overkant)

18 berichten aan het bekijken - 51 tot 68 (van in totaal 68)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.