Corsa A C20XE ervaring met WOK

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa A C20XE ervaring met WOK

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 68)
  • Auteur
    Fearless
    Deelnemer

Het lijkt er idd op dat ze de draagarmen meer naar buiten hebben gezet. Waarschijnlijk om een lengteverschil op te vangen van de aandrijfassen?
      Wat een moeilijke omwegen allemaal….het had zoveel simpeler gekund.

roylee01

Dat verklaard een hoop! Is dit zo weer terug te zetten naar het originele punt zonder dat ze bij het rdw gaan zeuren om dat gat in t hoekstuk?
        Ik moet dus alleen nog andere aandrijfassen hebben of de huidige in laten korten.

Ja. Inderdaad een omweg. Zoals ik al zei is dit er minstens 10 jaar geleden ingebouwd. Nog voor de ombouw setjes beschikbaar waren. Dus teunbeun heeft zich flink uitgeleefd met verbreden.

Fearless
        Deelnemer

Hier kun je het goed zien:

http://myalbum.com/photo/NQEYARlMVF11/med.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

uit het topic:
          http://corsaa.forum2go.nl/melbo-s-corsa-a3-gsi-c20xe-t5291.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

bart-gsi
          Deelnemer

Mtech benaderen.. Die hebben verkorte en versterkte assen liggen..

bart-gsi
            Deelnemer

http://opel-tuning.nl/?View=page&part_id=720001&hid=856&lhid=&lvid=&mid=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;

Dan zou je de draagarm op de originele stand terug kunnen zetten..

roylee01

Die kunnen zo 1 op 1 in deze homokineten?

bart-gsi
                Deelnemer

Ja als die 25 tands zijn wel… Is voor een c20xe ombouw in een a corsa… Anders hun morgen even bellen.. Dan weet je het snel genoeg

bd.
                  Deelnemer

laat die mpech assen lekker links liggen! mpech assen zijn 2 aan elkaar gelaste assen welke de eigenschap hebben om te breken.
                    laatst stond er nog een setje gsi assen tekoop op marktplaats. als je gsi assen monteert met diesel/nexia homokineten, heb je iets wat wel goed werkt. je zal echter nog wel andere naven moeten toepassen omdat je nu waarschijnlijk nog een aangepast 2 liter wiellager hebt, voor gebruik met grote 2liter homokineten.
                    2e optie is om een setje assen in de uk te bestellen. deze assen zijn meestal uit 1 stuk en super sterk. hierbij kan je de huidige naven waarschijnlijk gebruiken. :thumb

wim-v6
                    Deelnemer

1.6 diesel kineten.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

bart-gsi
                      Deelnemer

@bd. wrote:

laat die mpech assen lekker links liggen! mpech assen zijn 2 aan elkaar gelaste assen welke de eigenschap hebben om te breken.

die assen zijn niet gelast… waar haal jij dat beun idee vandaan?? is gewoon een staaf waar ze aan beide kanten wat machine werk aan gedaan hebben dus is gewoon 1 deel
                        komt die uitspraak uit ervaring met de assen of omdat je ergens het woord Mpech gelezen hebt??

bd.
                        Deelnemer

http://corsaa.forum2go.nl/corsa-a-tr-1984-t1311.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

dat zijn idd assen uit 1 stuk :jerry

feit: mtech assen zijn gelast, het halve internet staat dan ook vol met gebroken assen van mpech.
                          het lassen van aandrijfassen kan overigens best goed gaan. er zal alleen moeten worden opgepast met de manier waarop de assen worden belast(dragslicks icm. sper is een no go :jerry )

betreffende de ervaring, het is inmiddels al weer 7 jaar geleden dat ik mijn eerste corsa heb gebouwd. ik ben inmiddels 3 corsa’s verder en heb wel het idee dat ik weet waar ik over praat ;).

bd.
                          Deelnemer

hier nog een filmpje wat freek heeft gemaakt van een corsa met mpech assen :thumb

https://www.youtube.com/watch?v=G8r1V1ErP0U” onclick=”window.open(this.href);return false;

bart-gsi
                            Deelnemer

@bd. wrote:

http://corsaa.forum2go.nl/corsa-a-tr-1984-t1311.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

dat zijn idd assen uit 1 stuk :jerry

feit: mtech assen zijn gelast, het halve internet staat dan ook vol met gebroken assen van mpech.
                              het lassen van aandrijfassen kan overigens best goed gaan. er zal alleen moeten worden opgepast met de manier waarop de assen worden belast(dragslicks icm. sper is een no go :jerry )

betreffende de ervaring, het is inmiddels al weer 7 jaar geleden dat ik mijn eerste corsa heb gebouwd. ik ben inmiddels 3 corsa’s verder en heb wel het idee dat ik weet waar ik over praat ;).

ok touché goed punt dan.. er zijn genoeg mensen die als schapen achter anderen aan gaan als de een mpech roept staan er 5 mensen op die het zelfde gaan roepen.. dus vandaar de vraag…
                              heb daar wel assen zien liggen die uit 1 stuk bestonden.. ga er zelf zo nu en dan langs.. dus ze leveren ze wel..

bart-gsi
                              Deelnemer

viewtopic.php?f=8&t=9772&start=15 nog een discussie opgegraven….

roylee01

Als er nu kadett e assen onder zitten. Zijn dit dan dezelfde homokineten aan de buitenzijde? Ik zie geen abs ring namelijk en de naaf lijkt mij van de corsa zelf.
                                  Ik vind 225 euro per as erg veel. Ik was nooit vies van geld in een auto steken daar ik al bijna 5000 incl aanschaf in mn corsa heb zitten. Maar omdat ik bang ben dat ze m ergens anders op pakken met keuren ben ik nu wel huiverig om die assen aan te schaffen.
                                  Weet iemand een 2e hands setje of een setje om te lenen dat ik daarna alles weer terugbouw naar mn e kadett assen? Uiteraard tegen een borg betaling.
                                  Ik ben ontzettend blij met jullie input en meedenken trouwens!! :D

Haasje17
                                  Moderator

Ik heb even snel het topic doorgelezen, en het eerste wat ik dan denk is er is hier vaker voor gewaarschuwd.
                                    Vooral door mij omdat ik dus wel steeds netjes laat omkeuren ook gewoon in Lelystad als dat nodig is.

Volgende wat bij me opkomt is deze is zeker niet netjes omgebouwd als je snel de fotos kijkt en ook niet veilig vermoed ik.
                                    Voor zover ik van foto’s en het verhaal kan oordelen, zul je flink wat werk moeten verrichten. Als ik de vettigheid eronder zo kijk zou ik ook dit schoonmaken want als alles er spik en span uitziet zijn ze veel milder.

Eerste wat je zult moeten doen is gewoonweg een paar nieuwe draagarmen vermoed ik en de veerpoot weer terugzetten op zijn originele plek. Waarschijnlijk passen de assen dan niet meer en dan zul je hiervoor ook een oplossing moeten vinden.

Wat je ook zou kunnen doen is er een originele bak van een corsa in hangen en de originele corsa assen gebruiken.

Al met al maakt het wat kosten betreft niet veel uit en zul je toch al snel veel geld kwijt zijn. Dit is dus precies de reden dat het kopen van auto’s met motoren die niet op kenteken staan door mij vaak worden afgeraden. Mocht je aangehouden worden kost het je vaak nog veel tijd en geld om het toch ongekeurd te krijgen. Je weet niet wie wat hoe de ombouw heeft en is gedaan vaak en stuit dan vaak op ellende van een ander.

Hoop dat door dit verhaal zoals hier nu staat mensen toch gaan omkeuren. Vaak zie je het verhaal van 20 procent vermogen winst blabla. Maar zoals ook bij dat verhaal van de RDW staat MOET er omgekeurd worden bij wijziging van het motortype / inhoud ongeacht de vermogen winst. Zelfs al zou je er een blok met minder vermogen in plaatsen moet je volgens de regels het op kenteken laten vermelden.

roylee01

De draagarm verschuiving vind ik er alles behalve netjes uit zien. Ik deel die mening. Ook de verplaatste toplagers. Alles moet gewoon op de originele aansluitingen zitten. T is wel makkelijk met assen vervangen maar daar is ook alles mee gezegd. Onderkant is behoorlijk ranzig inderdaad. Maar hoezo nieuwe draagarmen? Omdat deze verlast zijn met versteviging? Het is inderdaad niet netjes gelast daar. Maar het is al steviger dan origineel.

Omkeuren was waarschijnlijk zo gelukt. Dan kijken ze niet naar je spoorbreedte. Maar met wok wel.

Fearless
                                      Deelnemer

Die draagarmen kun je houden. Lassen mag…maar het mag geen reparatiewerk zijn als ze bijv zijn doorgerot.
                                        Verstevigingen lassen mag wel.

ivartje
                                        Deelnemer

Verhaal mbt rotzooi/beunwerk van een ander kopen kan ik wel beamen , corsa b V6 gekocht met nieuwe APK waar naderhand bleek dat alles bijna vervangen moest worden en aangepast/verbeterd maarja dat krijg je met ‘custom build’ auto’s of t moet proffessioneel of iemand gedaan zijn met geduld en verstand van zaken , dat had mijn oude eigenaar iig niet haha

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

kaneelschep
                                          Deelnemer

Er zijn ook zoveel ombouwbeunen die zich verkijken op zo’n klus.
                                            En dan gaandeweg steeds meer concessies doen qua kwaliteit en kosten. Laat staan de gasten zonder garage (zoals ik) die dan ook nog de druk van het weer en de omgeving krijgen.

Met de corsa’s valt het nog wel mee.
                                            Maar als je kijkt hoeveel golf 1’s er zo de ijzerbak in zijn gegaan of er op staan te wachten.
                                            Met 1 of ander drie kwart bij elkaar geraapt oud ellendig gti blok om hun 1.1 een gti te kunnen noemen als ze de baal ellende weer proberen te verkopen.
                                            Eeuwig zonde.

roylee01

Ik zit erg te twijfelen wat ik moet doen. Ik moet in ieder geval 2 assen zien te regelen maar ben echt niet van plan 225 per as neer te leggen. En dan weet ik nog niet eens of het past op de huidige homokineten. Dus de huidige set in laten korten lijkt mij een beter plan. Anders kan ik van alles bij elkaar gaan zoeken. Wie weet er een adres voor het inkorten van aandrijfassen?

Kan iemand mij adhv mijn fotos vertellen welk type homokineet de buitenste is? Gewoon E kadett of…?

joop1970
                                              Deelnemer

Of je laat je vliegwiel omboren zodat er een standaard b gsi koppeling en bak+assen onder kan

Haasje17
                                                Moderator

Als je fotos maakt van de vertanding van de homokineten kunnen we het je wellicht vertellen of gewoon even zelf de tandjes tellen.

corsabc20xe
                                                  Deelnemer

Standaard bak en assen zou ik niet doen. De krachten van een c20xe zijn even wat anders als van een 1300. Als de bak het niet opgeeft doet de koppeling dat wel.

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

roylee01

Ben nog steeds afwachtend. Er staat nog geen wok bij het rdw geregistreerd. Ik wacht dat eerst even af.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 68)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.