Corsa A C20LET plannen

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Corsa A C20LET plannen

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 51 tot 69 (van in totaal 69)
  • Auteur
    Berichten
  • #17552647
    Orang-pinda
      Lid sinds:
      29 June 2004

      origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi

      een andere vriend van me heeft dat met zijn c20let niet gedaan en hij mag hem nu binnen een jaar voor de 3de keer uit elkaar gaan trekken om hem te repareren. / reviceren.

      Ik weet niet of je het over mij hebt, maar als je motor goed is dan zou ik juist adviseren om hem niet open te trekken. Dat mijn drijfstanglager eruit lag kwam omdat hij te heet was geworden. De tweede keer dat hij uit elkaar moest kwam om dat een cilinderkopbout draad uit het onderblok had getrokken. Dit had Sander ook kunnen gebeuren. Wat jij zegt staat er helemaal los van. Als Sander zonder intercooler op 1 bar turbodruk tegen een Porsche gaat racen, geloof mij maar dat het motortje dan aardig heet wordt.

      Als je een motor los op de grond koopt, zou ik zeggen “uit elkaar trekken die handel”. Als je en compleet rijdende Calibra Turbo hebt gekocht en de motor kun je testen, voelen, ruiken en proeven en je weet dat de motor goed is. Kom er dan ook niet aan.

      Mijn motor haal ik niet voor de 3e keer uit elkaar, tot hij stuk is. Rijdt nu al iets van 7000KM zonder problemen, hij verbruikt geen olie en presteert goed. Alleen me turbolader begint nu iets minder te worden. Gelukkig heb ik nog een c20let met goede turbo op reserve.:thumbup


      @Tom

      Aangezien je de LET al hebt aangeschaft zou ik deze er inbouwen. Als je de LET nog niet had aangeschaft, had ik het je ook zeker niet geadviseerd. Het wordt gewoon een rijdende doodskist.

      #17552648
      Corsa16V
        Lid sinds:
        26 January 2005

        Het is dan ook niet echt verstandig om ff te testen, begrijp me niet verkeerd zonder intercooler met 1 bar turbodruk achter een porsche aan te gaan.

        Als jij van jezelf weet dat je met zo’n auto om kan gaan en er verstandig mee op de weg kan rijden, en aangezien je het blok al hebt aangeschaft INBOUWEN dat blok. Waar je met een turbo ook rekening moet houden zeker als het weer wat slechter word en het koud is, dat hij opeens kan gaan spinnen in ze 3 en zeker icm met sper moet je daar goed mee om kunnen gaan. Ik zou maar lekker gaan bouwen, goed aanpakken en daarna genieten. Iedereen ze budget is anders, pas daar je blok en auto mee aan, maar doe het goed.

        #17552649
        giuliettaevo
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 November 2006

          niet mauwen, bouwen!:jerry

          #17552650
          peerke1987
            Lid sinds:
            28 December 2006

            En ik wacht gewoon rustig op de foto’s:kewlpics

            #17552651
            Rens_Corsa
              Lid sinds:
              12 November 2008

              Ik denk dat je dan kunt wachten totdat je een ons weegt… :)
              Ik zie de C20LET plannen nog niet zo gebeuren, athans dat heeft ie me laten merken… :)

              #17552652
              peerke1987
                Lid sinds:
                28 December 2006

                ik ben benieuwd.. ;)

                #17552653
                arjo v d beemt
                  Lid sinds:
                  1 July 2004

                  ik ook

                  #17552654
                  sebastiaankadettcabriogsi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    27 November 2005

                    origineel gepost door Orang-pinda

                    origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi

                    een andere vriend van me heeft dat met zijn c20let niet gedaan en hij mag hem nu binnen een jaar voor de 3de keer uit elkaar gaan trekken om hem te repareren. / reviceren.

                    Ik weet niet of je het over mij hebt, maar als je motor goed is dan zou ik juist adviseren om hem niet open te trekken. Dat mijn drijfstanglager eruit lag kwam omdat hij te heet was geworden. De tweede keer dat hij uit elkaar moest kwam om dat een cilinderkopbout draad uit het onderblok had getrokken. Dit had Sander ook kunnen gebeuren. Wat jij zegt staat er helemaal los van. Als Sander zonder intercooler op 1 bar turbodruk tegen een Porsche gaat racen, geloof mij maar dat het motortje dan aardig heet wordt.

                    Als je een motor los op de grond koopt, zou ik zeggen “uit elkaar trekken die handel”. Als je en compleet rijdende Calibra Turbo hebt gekocht en de motor kun je testen, voelen, ruiken en proeven en je weet dat de motor goed is. Kom er dan ook niet aan.

                    Mijn motor haal ik niet voor de 3e keer uit elkaar, tot hij stuk is. Rijdt nu al iets van 7000KM zonder problemen, hij verbruikt geen olie en presteert goed. Alleen me turbolader begint nu iets minder te worden. Gelukkig heb ik nog een c20let met goede turbo op reserve.:thumbup


                    @Tom

                    Aangezien je de LET al hebt aangeschaft zou ik deze er inbouwen. Als je de LET nog niet had aangeschaft, had ik het je ook zeker niet geadviseerd. Het wordt gewoon een rijdende doodskist.

                    hey man,

                    ja had het over jou idd,

                    er kunnen inderdaad dingen kapot gaan met sleutelen.

                    gelukkig is het bij jou alleen de turbo, ik had een vaag verhal gehoord van febian en kreeg de indruk dat het je zuigerveren waren.

                    #17552655
                    SG-C20XE
                      Lid sinds:
                      31 August 2009

                      Leuk gedachten maar sw16v geeft goeie plannen begin liever met een c20xe zoals hij het zegt is het levensgevaarlijk majha het zijn jou planne :thumbup

                      #17552656
                      Orang-pinda
                        Lid sinds:
                        29 June 2004

                        origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
                        ik had een vaag verhal gehoord van febian en kreeg de indruk dat het je zuigerveren waren.

                        Nou goed, dat vaag verhaal heeft hij dan zelf uit de lucht gefietst. Snap sowieso niet dat mensen achter je rug om dingen vertellen die niet waar zijn.

                        #17552657
                        Powercorsa
                          Lid sinds:
                          26 October 2007

                          origineel gepost door sjoerdie
                          kijk en dat vind ik weer zonde…. als dat werk, en dan een NE met 115pk

                          nou moet ik wel zeggen dat het verschil onderin heeeel erg goed merkbaar is in een corsa.

                          In een b corsa is een c20xe erg lekker. heb er afgelopen week ook weer een in de corsa van de vriendin gehangen.

                          er hing een x16xe in, dus dan ga je zowieso al niet voor 15pk meer een ombouw doen.

                          Hangt bij mij maar een 1.4 8 klepper in, dus ik ga er al een leuk stukje op vooruit.
                          Daarnaast zal die ook niet helemaal standaard blijven ;)

                          #17552658
                          nvt_opel
                            Lid sinds:
                            31 October 2009

                            ben benieuwd gaat idd wel heel snel zijn dus pas maar op het nijpt ook soms ne keer met men vectra en das 1600kg

                            #17552659
                            hans22
                              Lid sinds:
                              8 September 2009

                              ik denk dat we idd kunnen wachten tot we een ons wegen of nie rens_corsa :thumbdown

                              #17552660
                              arjo v d beemt
                                Lid sinds:
                                1 July 2004

                                blijf wachten
                                het is wel erg stil rond de let:sleeping

                                #17552661
                                Rens_Corsa
                                  Lid sinds:
                                  12 November 2008

                                  C20LET plannen gaan dus niet door heb ik begrepen.
                                  Hij heeft toch het advies van de meeste hier aangenomen en wil nu een C20XE erin gaan lepelen…
                                  Geloof dat hij nu een veerpootbrug erop geknald heeft en zijn rolkooi in bestelling staat….

                                  dus ben benieuwd… :)

                                  #17552662
                                  Mat-zwart
                                    Lid sinds:
                                    1 January 2008

                                    Ik vind het allemaal bullshit wat iedereen te zeggen heeft. Het gaat om het persoon zelf. Met een XE kan hij zich net zogoed kapot rijden.

                                    Ja ik heb een XE, maar reed ook op een Hayabusa met bijna 200 pk en een gewicht van 240 kg dus voordat jullie wat te zeggen hebben, dat dus. Ik wil ook graag een turbo en ik wil van een standaard XE (op chip na) naar een boven de 300 pk turbo gaan. Ik wil er een aanschaffen en eerst reviseren en gelijk opvoeren voordat ik het laat inbouwen.
                                    Financieen is het probleem nu.

                                    Wil ook de nieuwere Hayabusa aanschaffen, dus moet gaan kiezen.

                                    KEREL, DOE JE TURBO INBOUWEN ALS JE DAT NOG MOCHT WILLEN.

                                    #17552663
                                    black champion
                                      Lid sinds:
                                      18 July 2004

                                      hang er maar een 1.4 in watje:jerry:jerry

                                      #17552664
                                      Manta-aero
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        29 June 2004

                                        Als je weet dat je jezelf een beetje in de hand kan houden. Dan moet je het gewoon doen, achteraf krijg je er weer spijt van. En het went allemaal zo snel.

                                        #17552665
                                        Rens_Corsa
                                          Lid sinds:
                                          12 November 2008

                                          geloof dat hij van de zomer een c20xe in wou gaan bouwen
                                          let plannen zijn niet door gegaan

                                        19 berichten aan het bekijken - 51 tot 69 (van in totaal 69)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.