Corsa A C20LET plannen

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Corsa A C20LET plannen

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 69)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214239
    t0m_0x
      Lid sinds:
      20 April 2009

      Zal me eerst ff voorstellen

      Ik ben Tom uit Tilburg
      22 jaar jong
      En rij een Corsa A3 van ’92 inmiddels voorzien van een C18NZ opgeknapt door een maatje van me rens_corsa.
      Trekt lekker alleen heb nu plannen om een C20LET in te gaan bouwen…
      Heb een C20LET aangeschaft, die moet ik over een weekje gaan halen…
      Zal binnekort is wat foto’s opzoeken van de auto.
      Zoals hij was en zoals hij nu is…:afro

      #17552598
      t0m_0x
        Lid sinds:
        20 April 2009

        Hier had ik hem toen die tijd net verlaagd 60mm rondom
        Veren zitten inmiddels onder die van rens_corsa
        Heb nu schroefset —> foto volgt

        Ook hier nog een foto-tje van toen ik met Tigra wielen reed en met standaard voor bumper
        Heb nu een Gsi voorbumper in de kleur en stalen wielen onder de Corsa zitten —> foto volgt

        Hier nog foto’s van het opknappen C18NZ motor

        Motordelen laten stralen

        Laklaagje zwart

        Nokkenashuis gespoten rood

        Motor

        #17552599
        Rens_Corsa
          Lid sinds:
          12 November 2008

          Stinkerd!!! het ie gewoon een C20LET… dan moet ik die van mij ook maar weer is gaan modificeren :P

          #17552600
          Nova_C20xe
            Lid sinds:
            23 January 2008

            Ook zwart/rood:D

            #17552601
            sw16v
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 July 2004

              :D kom maar op met de fotos!

              wat voor onderdelen ga je gebruiken?
              en wat voor onderstel/remmen?
              en heb je planning wanneer je alles klaar gaat/wil hebben?

              #17552602
              t0m_0x
                Lid sinds:
                20 April 2009

                nou om eerlijk te zijn moet ik alles nog uitzoeken… dus als jij er meer over weet… advies is altijd welkom
                en qua planning heb ik niet. ik doe het gewoon op me gemak en niks overhaasten moet natuurlijk wel top worden. :D

                #17552603
                pastry
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 July 2004

                  check ook eens http://www.corsaa.nl en dan het forum.. zitten meer corsa A turbo gangers…. zowel c20let als z20let.

                  suc6 pastry

                  #17552604
                  sw16v
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 July 2004

                    Advies zat.

                    Wat is je doel met de corsa als je hem straks klaar hebt? fun rijden? sprinten? circuit op?

                    weet niet wat je voorgeschiedenis is qua auto geschiedenis of wat je gewent ben.
                    maar zou persoonlijk iedereen aanraden eerst c20xe inbouwen en daar mee om leren gaan. want echt een 18nz is nog langzamer dan een 1.6 GSI!!!

                    een c20xe ontkomt je in het begin vaak zat. en dan mag je van geluk spreken dat jij én de auto het er goed afbrengen. (iedereen met A corsa 16v heeft wel is zweet knap tussen de billetjes gehad hoor!! :P)

                    c20let is gewoon overkill in een A corsa. (en met dit natte weer levensgevaarlijk)

                    bouw die xe in en rij daar een tijd in. doe ervaring op en ga sparen zodat je leuk budget hebt om alles in 1x GOED te doen.

                    en dan hebben we het nog niet eens over het ombouwen zelf gehad :D
                    maar die info staat wel op het web geschreven.

                    edit.

                    Maar moet niet vergeten te melden dan corsa Turbo gewoon dikke dikke kick is.
                    en je menig versteld doet staan :D
                    is wel erg onderhouds gevoelig, maar na elke keer dat je hem weer klaar hebt en gaat weer knallen…. :wub

                    #17552605
                    pastry
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      19 July 2004

                      bedenk ook ff of je een rolkooi wil…:angelking:

                      #17552606
                      t0m_0x
                        Lid sinds:
                        20 April 2009

                        hahaha nou ik hou eerlijk gezegd wel van een uitdaging en om eerlijk te zijn achter een stuur en op 4 wielen ben ik nergens meer bang voor… lijkt me echt vet… maar ik neem wel een gewone c20let ga hem verder NOG niet opfokken hahaha maar sw16v ik zal er inderdaad erg voorzichtig mee moeten doen :D maar iig erg bedankt voor het advies

                        #17552607
                        t0m_0x
                          Lid sinds:
                          20 April 2009

                          Een foto van een tijdje geleden bij me oude club… inmiddels ben ik club loos, want ben ermee gestopt… gaf niks meer om een club

                          #17552608
                          sebastiaankadettcabriogsi
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            27 November 2005

                            tja advies..

                            kweet niet of het je dagenlijkse auto wordt?

                            zoals sw zecht is het een onderhouds gevoelige moter.

                            om gezeur te voorkomen zou ik hem ff uit elkaar trekken en overal nieuwe lagertjes en pakkingen in knallen. en als je dan toch bezig bent, geert666 drijfstangen.

                            heeft een vriend van mij ook gedaan en die kan er nu weer tijdje tegen aan.

                            een andere vriend van me heeft dat met zijn c20let niet gedaan en hij mag hem nu binnen een jaar voor de 3de keer uit elkaar gaan trekken om hem te repareren. / reviceren.

                            #17552609
                            t0m_0x
                              Lid sinds:
                              20 April 2009

                              hmmm ja ga er dagelijks mee rijden.
                              dan is het denk ik wel de moeite omdat te doen maarja
                              bedankt voor je advies jonge!
                              ik kom zo steeds een stuk verder

                              #17552610
                              sjoerdie
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                19 September 2005

                                origineel gepost door t0m_0x
                                hahaha nou ik hou eerlijk gezegd wel van een uitdaging en om eerlijk te zijn achter een stuur en op 4 wielen ben ik nergens meer bang voor… lijkt me echt vet… maar ik neem wel een gewone c20let ga hem verder NOG niet opfokken hahaha maar sw16v ik zal er inderdaad erg voorzichtig mee moeten doen :D maar iig erg bedankt voor het advies

                                Ik wil je niet op je pik trappen…..

                                maar nergens bang voor op 4 wielen………..

                                dan stap maar eens in een a corsa met licht gekietelde xe….dan piep je wel anders.

                                het weggedrag van en a corsa is verreweg van subliem te noemen.

                                en om je LET straks als betrouwbaar te hebben, moet je er flink wat duiten tegenaan gooien.

                                En dan zou ik persoonlijk meteen wat extra dingetjes erop/erin zetten(spaart kosten voor later)

                                en in de tussentijd zou ik dan een xe in je corsa hangen.

                                dan ben je zo een jaar verder voor je LET erin hangt, en dan heb je al meer ervaring met een kanonnetje.

                                En zoals SW al zegt, ook ik heb al vaker met het zweet tussen de naad in de auto gezeten, dat het maar net goed ging:agent

                                #17552611
                                sw16v
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  1 July 2004

                                  heb ff iets gekopierd van onze duitse vrienden.
                                  staat ook veel tussen wat je niet persee nodig hebt, maar er missen ook veeeeeel dingen.

                                  Die Teileliste!
                                  Wie schon im Kapitel Grundlegendes angesprochen, ist der Umbau eines Corsa A auf den C20LET-Turbomotor des Calibra keine wirklich “günstige” Sache. Ihr solltet auf jeden Fall mindestens 10.000 Euro einplanen, um einen wirklich rundum sauber fahrbaren Wagen aufzubauen. Dafür habe ich zur Erläuterung hier auch mal meine eigene Teileliste (inklusive Preisen) online gestellt:

                                  Corsa-Basis 500 Euro
                                  C20LET Motor 2500 Euro
                                  F28-Getriebe mit Sperre 2000 Euro
                                  ordentliche Antriebswellen 400 Euro
                                  grosse Antriebswellengelenke 600 Euro
                                  PU-Buchsen rundum 150 Euro
                                  F28-Frontantriebsumbau 100 Euro
                                  Motor- und Getriebehalter-Set 300 Euro
                                  Stahlschwungrad 300 Euro
                                  neue Kupplung 200 Euro
                                  GSi Wasserkühler 100 Euro
                                  flacher Kühlerlüfter 100 Euro
                                  Wasserpumpe 60 Euro
                                  Zahnriemensatz 100 Euro
                                  doppelte Kopfdichtung Z20LET 50 Euro
                                  neue Einspritzdüsen 200 Euro
                                  Kolbenbodenkühlung 300 Euro
                                  neue Ölpumpe 150 Euro
                                  neuer Ölkühler 100 Euro
                                  K+N Luftfilter 50 Euro
                                  Wastegatedose einstellbar 150 Euro
                                  Downpipe 500 Euro
                                  70mm Auspuffanlage 500 Euro
                                  Traggelenke 100 Euro
                                  Spurstangenköpfe 100 Euro
                                  Axialgelenke 175 Euro
                                  GSI-Stabis 50 Euro
                                  GSI-Tank 50 Euro
                                  Benzinpumpe 175 Euro
                                  Benzindruckregler 100 Euro
                                  Bremskraftverstärker 50 Euro
                                  Hauptbremszylinder 50 Euro
                                  Bremssättel vorne 100 Euro
                                  Scheiben und Beläge vorne 250 Euro
                                  C-GSI-Achszapfen hinten 200 Euro
                                  Radnabe hinten kpl. 350 Euro
                                  Bremssattelhalter hinten 150 Euro
                                  Bremssättel hinten 300 Euro
                                  Scheiben und Beläge hinten 100 Euro
                                  Handbremsseil 30 Euro
                                  grosser Ansaugstutzen 175 Euro
                                  Baileys Pop Off 150 Euro
                                  Ladeluftkühler 100 Euro
                                  passende LLK-Verrohrung 250 Euro
                                  H+R Gewindefahrwerk 800 Euro
                                  16-Zoll Felgen 500 Euro
                                  215er Reifen 400 Euro
                                  Domstrebe vorne 50 Euro
                                  GSI-Innenausstattung 200 Euro
                                  Rundinstrumente 250 Euro
                                  Corsatachoumbau 100 Euro
                                  TÜV-Eintragung kpl. 750 Euro

                                  #17552612
                                  Rens_Corsa
                                    Lid sinds:
                                    12 November 2008

                                    Jaja Tommy, ik zal de meningen van deze jongens ook maar is serieus nemen :) denk ook echt dat je in het begin geregeld op een dag van onderbroek kunt wisselen…

                                    #17552613
                                    t0m_0x
                                      Lid sinds:
                                      20 April 2009

                                      hahaha ach ja ik neem deze jongens ook zeker serieus!!!
                                      en vind het ook tof wat ze allemaal zeggen en dat ze me toch goed vooruit helpen…
                                      maarja een beetje sensatie in het leven mag wel he :P
                                      gewoon rustig aan en niks doen als je het niet zeker weet hahaha
                                      maar hoe dan ook die LET komt erin :D

                                      dus gas op die zuigers :P

                                      #17552614
                                      Rens_Corsa
                                        Lid sinds:
                                        12 November 2008

                                        FF niet teveel gas op de zuigers in het begin motje,je weet nog helemaal niet wat je mee gaat maken,mocht je LET straks lopen….

                                        Weet je wat…. Rij van de week maar een keer in de mijne :thumbup (wel op een groot industrieterrein) :hmmz voordat ik straks opnieuw kan beginnen :)

                                        #17552615
                                        mayhem
                                          Lid sinds:
                                          13 June 2006

                                          zoals er al verteld is… rij nou eerst eens c20xe corsa A… een let is machtig speelgoed, maar ik denk niet dat rens zin heeft in een vrije dag met gratis koffie en cake…

                                          de 1ste avond dat ik c20xe corsa A reed vond ik mezelf HET mannetje, maar binnen 6 bochten bijna 7 keer in de sloot liggen hoorde daar ook by…

                                          #17552616
                                          Rens_Corsa
                                            Lid sinds:
                                            12 November 2008

                                            origineel gepost door mayhem
                                            zoals er al verteld is… rij nou eerst eens c20xe corsa A… een let is machtig speelgoed, maar ik denk niet dat rens zin heeft in een vrije dag met gratis koffie en cake…

                                            de 1ste avond dat ik c20xe corsa A reed vond ik mezelf HET mannetje, maar binnen 6 bochten bijna 7 keer in de sloot liggen hoorde daar ook by…

                                            Idd, daar heb ik nie zoveel zin in…

                                            #17552617
                                            t0m_0x
                                              Lid sinds:
                                              20 April 2009

                                              nou koffie en cake wordt het sowieso al niet maar wel bier en friet ofnie rens :P
                                              nee maar ik heb gelukkig ook de discipline om gewoon rustig te rijden, want ik rij er dagelijks mee en eigenlijk rij ik meestal wel rustig… soms als ik zin heb dan gas ik wel is…
                                              zoals laatst tegen die sierra met zijn rose neon he rens whahaha

                                              maar ik vind het echt tof al die reacties

                                              #17552618
                                              sw16v
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                1 July 2004

                                                Heb de woorden van rustig rijden met corsa 2liter jaaaaaaaren terug ook ooit is in de mond genomen hier op het forum…… en die woorden moet ik regelmatig terugnemen!

                                                mensen zijn makke domme lompe dingen. enja als het snel wil. ga je snel….. anders bouw je het niet, en geloof mij!

                                                En hem voor daily? zou ik niet doen.

                                                200pk klinkt tegewoordig niet meer veel, maar wel als het op 800kg is. en 0,0 aan veiligheids systemen. behalve een setje remmen king: en dat FWD.

                                                Zou zeggen succes, en post veel fotos :D daar zijn we dol op

                                                #17552619
                                                rabbitopc
                                                  Lid sinds:
                                                  31 July 2008

                                                  er zijn ook mensen geweest die weer terug gingen van let naar xe omdat er gewoon weg bijna niet mee te rijden viel.

                                                  gewoon weg teveel vermogen voor zo’n klein autotje.

                                                  maar succes met je ombouw :thumbup

                                                  #17552620
                                                  t0m_0x
                                                    Lid sinds:
                                                    20 April 2009

                                                    hahaha 200 pk klinkt inderdaad weinig. maar het is veel vooral op dat gewicht.
                                                    ik ben al ooit bij een meisje ingestapt met een let motor en ja het is gewoon ziek machine!!! echt!!!
                                                    maarja we zien wel waar het schip strand!

                                                    en ikhou jullie op de hoogte met foto’s

                                                    #17552621
                                                    Rens_Corsa
                                                      Lid sinds:
                                                      12 November 2008

                                                      origineel gepost door t0m_0x
                                                      nou koffie en cake wordt het sowieso al niet maar wel bier en friet ofnie rens :P
                                                      nee maar ik heb gelukkig ook de discipline om gewoon rustig te rijden, want ik rij er dagelijks mee en eigenlijk rij ik meestal wel rustig… soms als ik zin heb dan gas ik wel is…
                                                      zoals laatst tegen die sierra met zijn rose neon he rens whahaha

                                                      maar ik vind het echt tof al die reacties

                                                      Jij zegt het…
                                                      Maar ook met bier en friet is het geen pretje,met wat mayhem bedoeld…

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 69)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.