Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Corsa A C20LET plannen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 november 2009 om 18:14 #17214239
Zal me eerst ff voorstellen
Ik ben Tom uit Tilburg
22 jaar jong
En rij een Corsa A3 van ’92 inmiddels voorzien van een C18NZ opgeknapt door een maatje van me rens_corsa.
Trekt lekker alleen heb nu plannen om een C20LET in te gaan bouwen…
Heb een C20LET aangeschaft, die moet ik over een weekje gaan halen…
Zal binnekort is wat foto’s opzoeken van de auto.
Zoals hij was en zoals hij nu is…:afro17 november 2009 om 18:23 #17552598Hier had ik hem toen die tijd net verlaagd 60mm rondom
Veren zitten inmiddels onder die van rens_corsa
Heb nu schroefset —> foto volgtOok hier nog een foto-tje van toen ik met Tigra wielen reed en met standaard voor bumper
Heb nu een Gsi voorbumper in de kleur en stalen wielen onder de Corsa zitten —> foto volgtHier nog foto’s van het opknappen C18NZ motor
Motordelen laten stralen
Laklaagje zwart
Nokkenashuis gespoten rood
Motor
17 november 2009 om 18:58 #17552599Stinkerd!!! het ie gewoon een C20LET… dan moet ik die van mij ook maar weer is gaan modificeren :P
17 november 2009 om 19:25 #17552600Ook zwart/rood:D
17 november 2009 om 21:10 #17552601:D kom maar op met de fotos!
wat voor onderdelen ga je gebruiken?
en wat voor onderstel/remmen?
en heb je planning wanneer je alles klaar gaat/wil hebben?17 november 2009 om 21:35 #17552602nou om eerlijk te zijn moet ik alles nog uitzoeken… dus als jij er meer over weet… advies is altijd welkom
en qua planning heb ik niet. ik doe het gewoon op me gemak en niks overhaasten moet natuurlijk wel top worden. :D17 november 2009 om 22:53 #17552603check ook eens http://www.corsaa.nl en dan het forum.. zitten meer corsa A turbo gangers…. zowel c20let als z20let.
suc6 pastry
17 november 2009 om 23:03 #17552604Advies zat.
Wat is je doel met de corsa als je hem straks klaar hebt? fun rijden? sprinten? circuit op?
weet niet wat je voorgeschiedenis is qua auto geschiedenis of wat je gewent ben.
maar zou persoonlijk iedereen aanraden eerst c20xe inbouwen en daar mee om leren gaan. want echt een 18nz is nog langzamer dan een 1.6 GSI!!!een c20xe ontkomt je in het begin vaak zat. en dan mag je van geluk spreken dat jij én de auto het er goed afbrengen. (iedereen met A corsa 16v heeft wel is zweet knap tussen de billetjes gehad hoor!! :P)
c20let is gewoon overkill in een A corsa. (en met dit natte weer levensgevaarlijk)
bouw die xe in en rij daar een tijd in. doe ervaring op en ga sparen zodat je leuk budget hebt om alles in 1x GOED te doen.
en dan hebben we het nog niet eens over het ombouwen zelf gehad :D
maar die info staat wel op het web geschreven.edit.
Maar moet niet vergeten te melden dan corsa Turbo gewoon dikke dikke kick is.
en je menig versteld doet staan :D
is wel erg onderhouds gevoelig, maar na elke keer dat je hem weer klaar hebt en gaat weer knallen…. :wub17 november 2009 om 23:05 #17552605bedenk ook ff of je een rolkooi wil…:angelking:
18 november 2009 om 10:34 #17552606hahaha nou ik hou eerlijk gezegd wel van een uitdaging en om eerlijk te zijn achter een stuur en op 4 wielen ben ik nergens meer bang voor… lijkt me echt vet… maar ik neem wel een gewone c20let ga hem verder NOG niet opfokken hahaha maar sw16v ik zal er inderdaad erg voorzichtig mee moeten doen :D maar iig erg bedankt voor het advies
18 november 2009 om 10:48 #1755260718 november 2009 om 10:53 #17552608tja advies..
kweet niet of het je dagenlijkse auto wordt?
zoals sw zecht is het een onderhouds gevoelige moter.
om gezeur te voorkomen zou ik hem ff uit elkaar trekken en overal nieuwe lagertjes en pakkingen in knallen. en als je dan toch bezig bent, geert666 drijfstangen.
heeft een vriend van mij ook gedaan en die kan er nu weer tijdje tegen aan.
een andere vriend van me heeft dat met zijn c20let niet gedaan en hij mag hem nu binnen een jaar voor de 3de keer uit elkaar gaan trekken om hem te repareren. / reviceren.
18 november 2009 om 12:14 #17552609hmmm ja ga er dagelijks mee rijden.
dan is het denk ik wel de moeite omdat te doen maarja
bedankt voor je advies jonge!
ik kom zo steeds een stuk verder18 november 2009 om 15:51 #17552610origineel gepost door t0m_0x
hahaha nou ik hou eerlijk gezegd wel van een uitdaging en om eerlijk te zijn achter een stuur en op 4 wielen ben ik nergens meer bang voor… lijkt me echt vet… maar ik neem wel een gewone c20let ga hem verder NOG niet opfokken hahaha maar sw16v ik zal er inderdaad erg voorzichtig mee moeten doen :D maar iig erg bedankt voor het adviesIk wil je niet op je pik trappen…..
maar nergens bang voor op 4 wielen………..
dan stap maar eens in een a corsa met licht gekietelde xe….dan piep je wel anders.
het weggedrag van en a corsa is verreweg van subliem te noemen.
en om je LET straks als betrouwbaar te hebben, moet je er flink wat duiten tegenaan gooien.
En dan zou ik persoonlijk meteen wat extra dingetjes erop/erin zetten(spaart kosten voor later)
en in de tussentijd zou ik dan een xe in je corsa hangen.
dan ben je zo een jaar verder voor je LET erin hangt, en dan heb je al meer ervaring met een kanonnetje.
En zoals SW al zegt, ook ik heb al vaker met het zweet tussen de naad in de auto gezeten, dat het maar net goed ging:agent
18 november 2009 om 16:17 #17552611heb ff iets gekopierd van onze duitse vrienden.
staat ook veel tussen wat je niet persee nodig hebt, maar er missen ook veeeeeel dingen.Die Teileliste!
Wie schon im Kapitel Grundlegendes angesprochen, ist der Umbau eines Corsa A auf den C20LET-Turbomotor des Calibra keine wirklich “günstige” Sache. Ihr solltet auf jeden Fall mindestens 10.000 Euro einplanen, um einen wirklich rundum sauber fahrbaren Wagen aufzubauen. Dafür habe ich zur Erläuterung hier auch mal meine eigene Teileliste (inklusive Preisen) online gestellt:Corsa-Basis 500 Euro
C20LET Motor 2500 Euro
F28-Getriebe mit Sperre 2000 Euro
ordentliche Antriebswellen 400 Euro
grosse Antriebswellengelenke 600 Euro
PU-Buchsen rundum 150 Euro
F28-Frontantriebsumbau 100 Euro
Motor- und Getriebehalter-Set 300 Euro
Stahlschwungrad 300 Euro
neue Kupplung 200 Euro
GSi Wasserkühler 100 Euro
flacher Kühlerlüfter 100 Euro
Wasserpumpe 60 Euro
Zahnriemensatz 100 Euro
doppelte Kopfdichtung Z20LET 50 Euro
neue Einspritzdüsen 200 Euro
Kolbenbodenkühlung 300 Euro
neue Ölpumpe 150 Euro
neuer Ölkühler 100 Euro
K+N Luftfilter 50 Euro
Wastegatedose einstellbar 150 Euro
Downpipe 500 Euro
70mm Auspuffanlage 500 Euro
Traggelenke 100 Euro
Spurstangenköpfe 100 Euro
Axialgelenke 175 Euro
GSI-Stabis 50 Euro
GSI-Tank 50 Euro
Benzinpumpe 175 Euro
Benzindruckregler 100 Euro
Bremskraftverstärker 50 Euro
Hauptbremszylinder 50 Euro
Bremssättel vorne 100 Euro
Scheiben und Beläge vorne 250 Euro
C-GSI-Achszapfen hinten 200 Euro
Radnabe hinten kpl. 350 Euro
Bremssattelhalter hinten 150 Euro
Bremssättel hinten 300 Euro
Scheiben und Beläge hinten 100 Euro
Handbremsseil 30 Euro
grosser Ansaugstutzen 175 Euro
Baileys Pop Off 150 Euro
Ladeluftkühler 100 Euro
passende LLK-Verrohrung 250 Euro
H+R Gewindefahrwerk 800 Euro
16-Zoll Felgen 500 Euro
215er Reifen 400 Euro
Domstrebe vorne 50 Euro
GSI-Innenausstattung 200 Euro
Rundinstrumente 250 Euro
Corsatachoumbau 100 Euro
TÜV-Eintragung kpl. 750 Euro18 november 2009 om 16:21 #17552612Jaja Tommy, ik zal de meningen van deze jongens ook maar is serieus nemen :) denk ook echt dat je in het begin geregeld op een dag van onderbroek kunt wisselen…
18 november 2009 om 16:24 #17552613hahaha ach ja ik neem deze jongens ook zeker serieus!!!
en vind het ook tof wat ze allemaal zeggen en dat ze me toch goed vooruit helpen…
maarja een beetje sensatie in het leven mag wel he :P
gewoon rustig aan en niks doen als je het niet zeker weet hahaha
maar hoe dan ook die LET komt erin :Ddus gas op die zuigers :P
18 november 2009 om 16:26 #17552614FF niet teveel gas op de zuigers in het begin motje,je weet nog helemaal niet wat je mee gaat maken,mocht je LET straks lopen….
Weet je wat…. Rij van de week maar een keer in de mijne :thumbup (wel op een groot industrieterrein) :hmmz voordat ik straks opnieuw kan beginnen :)
18 november 2009 om 16:28 #17552615zoals er al verteld is… rij nou eerst eens c20xe corsa A… een let is machtig speelgoed, maar ik denk niet dat rens zin heeft in een vrije dag met gratis koffie en cake…
de 1ste avond dat ik c20xe corsa A reed vond ik mezelf HET mannetje, maar binnen 6 bochten bijna 7 keer in de sloot liggen hoorde daar ook by…
18 november 2009 om 16:33 #17552616origineel gepost door mayhem
zoals er al verteld is… rij nou eerst eens c20xe corsa A… een let is machtig speelgoed, maar ik denk niet dat rens zin heeft in een vrije dag met gratis koffie en cake…de 1ste avond dat ik c20xe corsa A reed vond ik mezelf HET mannetje, maar binnen 6 bochten bijna 7 keer in de sloot liggen hoorde daar ook by…
Idd, daar heb ik nie zoveel zin in…
18 november 2009 om 16:36 #17552617nou koffie en cake wordt het sowieso al niet maar wel bier en friet ofnie rens :P
nee maar ik heb gelukkig ook de discipline om gewoon rustig te rijden, want ik rij er dagelijks mee en eigenlijk rij ik meestal wel rustig… soms als ik zin heb dan gas ik wel is…
zoals laatst tegen die sierra met zijn rose neon he rens whahahamaar ik vind het echt tof al die reacties
18 november 2009 om 16:59 #17552618Heb de woorden van rustig rijden met corsa 2liter jaaaaaaaren terug ook ooit is in de mond genomen hier op het forum…… en die woorden moet ik regelmatig terugnemen!
mensen zijn makke domme lompe dingen. enja als het snel wil. ga je snel….. anders bouw je het niet, en geloof mij!
En hem voor daily? zou ik niet doen.
200pk klinkt tegewoordig niet meer veel, maar wel als het op 800kg is. en 0,0 aan veiligheids systemen. behalve een setje remmen king: en dat FWD.
Zou zeggen succes, en post veel fotos :D daar zijn we dol op
18 november 2009 om 17:06 #17552619er zijn ook mensen geweest die weer terug gingen van let naar xe omdat er gewoon weg bijna niet mee te rijden viel.
gewoon weg teveel vermogen voor zo’n klein autotje.
maar succes met je ombouw :thumbup
18 november 2009 om 17:06 #17552620hahaha 200 pk klinkt inderdaad weinig. maar het is veel vooral op dat gewicht.
ik ben al ooit bij een meisje ingestapt met een let motor en ja het is gewoon ziek machine!!! echt!!!
maarja we zien wel waar het schip strand!en ikhou jullie op de hoogte met foto’s
18 november 2009 om 17:43 #17552621origineel gepost door t0m_0x
nou koffie en cake wordt het sowieso al niet maar wel bier en friet ofnie rens :P
nee maar ik heb gelukkig ook de discipline om gewoon rustig te rijden, want ik rij er dagelijks mee en eigenlijk rij ik meestal wel rustig… soms als ik zin heb dan gas ik wel is…
zoals laatst tegen die sierra met zijn rose neon he rens whahahamaar ik vind het echt tof al die reacties
Jij zegt het…
Maar ook met bier en friet is het geen pretje,met wat mayhem bedoeld… -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.