Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › CORSA A c18xe..uhh c20xe 11-5-'08 BLOK HANGT ERIN
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 maart 2008 om 20:59 #17382144
was ook gewoon stom foutje,
maar op dat moment niet in de gaten gehad, maarjah gebeurd is gebeurd.
heb nog paar kleppen liggen, dus die maar inslijpen en monteren.
Morgen weer een update, dan gaan de lagerschalen eruit.
En haal ik de kromme kleppen uit de kop.
Maar moet overdag werken, dus word snel snel voordat het donker is.
7 maart 2008 om 21:01 #17382145dit is echt zwaar minder man.
Leef met je mee..damm
7 maart 2008 om 21:06 #17382146controleer je klep geleiders ook even, die scheuren ook wel snel met zulke dingen.
Tip van mij, draai de motor eerst meer dan 2 keer rond op de hand, als je de distributie erop hebt gezet. ( haal voor het gemak de bougie’s er even uit )
Ik doe dit eigenlijk altijd, behalve bij een C20NE motor.
succes met de wederopbouw.
8 maart 2008 om 06:46 #17382147ik doe dat normaal eigenlijk ook wel.
Maar deze keer dus niet, en ik word gelijk bestraft met dit:cry
klepgeleiders controleer ik zeker even…
Maar er kwamen in ieder geval al geen losse delen uit denderen toen
ik ik de kop er vanaf haalde, dus dat scheelt ook weer.
vanavond weer een update
8 maart 2008 om 15:02 #17382148:cry:cry:cry:cry:cry:cry
das zwaar balen.
succes met de opbouw!!!!!
8 maart 2008 om 15:29 #17382149dat is zwaar balen man
succes met opbouwen9 maart 2008 om 16:48 #17382150ik haalde dit van een site af:
gaat dus met name om het aanspannen van de riem waar ze het over hebben.
een HAMEREND geluid…… daar had ik last van:wtf
Aandachtspunten voor distributieriemen voor Opel 1.4, 1.6, 1.8, 2.0, 2.2 16v motoren
Distributieriemen 5368XS/5369XS/5408XS/5461XS/5499XS/5542XS
Deze worden voor de volgende motoren gebruikt: C14SEL, X14XE, C16SEL, C16XE, X16XE, X16XEL, Y16XE, Z16XE, C18XE, X18XEL, X18XE, X18XEL, Z18XE, Z18XEL, X20XEV, X22SE, X22XE, Y22SE, Y22XE, Z22XE
Belangrijk:
Installeer een distributieriem alleen als de motor op kamertemperatuur is. Draai de motor alleen kloksgewijs!!! Installeer nooit een gebruikte distributieriem (spanrollen zijn ontwikkeld voor nieuwe riemen!!!). De ‘used’ (gebruikt) positie op de spanrol is de plaats waar de pointer naar toe zal bewegen gedurende de levensduur van de riem
Nokkenas- en krukas tandwielen mogen niet roteren tenzij de riem geïnstalleerd en gespannen is.Let op:
Als de spanrol bij het spannen in de verkeerde richting wordt geroteerd (juiste richting is tegen de klok in) en het inbussleutelgat in een foute startpositie staat omdat de motor niet 2 slagen is gedraaid voor en na het spannen, kan dit leiden tot het falen van het systeem. De arm van de spanrol zal vervolgens de stop raken, wat gepaard gaat met een hamerend geluid, wat zal leiden tot het beschadigen van dat gedeelte. Deze fout komt vaak voor en kan makkelijk herkend worden door de zijkant van de arm te controleren. Het resultaat is een foute spanning met het breken van de riem tot mogelijk gevolg.9 maart 2008 om 19:58 #17382151Hamerende geluiden zijn nooit goed :o
9 maart 2008 om 20:05 #17382152mmm dan heeft me zus geluk gehad met der suzuki 1300 16v.gebroken riem enkele keren starten en 0 kleppen krom.
volgenens de boeken onmogelijk:P11 maart 2008 om 17:33 #17382153nou, de lagerschalen zijn eruit….
allemaal
MAAR:……….de lagers vertonen geen grote schade:wtf
de drijfstanglagers zitten wel wat sporen in, dus die worden vervangen.
maar de hoofdlagers zit nog geen streepje of niks op.
nou breekt dus mun klomp:hmmz
Had gehoopt wat slechtere schalen tegen te komen, zodat ook duidelijk was dat dat het probleem was.
Maar ik denk dus dat het ergens anders zit…. maar waar????
kan een tikkend/hamerend geluid uit de oliepomp komen?
Ik kan wel alles los gaan halen, maar het gaat niet echt makkelijk in een A-tje.
iemad nog opties wat een tikkend/hamerend geluid kan geven????
12 maart 2008 om 20:31 #17382154Kleppen op de zuigers, stoters ver ver ver heen?
12 maart 2008 om 21:40 #17382155Boel uit elkaar halen gaat wel hoor, ik heb bij mijn A Corsa 16v ook weleens de oliepomp vervangen
12 maart 2008 om 21:59 #17382156het gaat ook wel hoor youri,
maar het is niet zo makkelijk.
stoters kwamen er niet-tikkend uit….dus ver ver heen zal niet het geval zijn.
maar ik heb inmiddels de kop al weer klaar.
de kleppen zijn ingeslepen en alles even gechecked.
de klepgeleiders waren alle nog in orde, maar goed dat ik met bewerken de uitstekende kopjes eraf heb gehaald dat heeft me nu ellende bespaard.
wat foto’s:
1 klepkop was me afgebroken met het eruit halen…kon niet veel meer hebben….:agent
de drijfstanglagers zijn besteld, hoop ze deze week nog binnen te hebben….
dan kan ie van het weekend nog lopenking:
12 maart 2008 om 22:04 #17382157Kan je je kleppen niet gewoon laten slijpen zoals het hoort?
Dan weet je zeker dat het voorlopig goed is.
Dit werd mij door meerdere mensen/bedrijven afgeraden en door sommige zelfs kleppenmoord genoemd12 maart 2008 om 22:16 #17382158waarom hoort het niet zo???
ken aantal automonteurs die dit altijd al zo doen……sinds jaar en dag.
en waarom is dit niet goed?:wtf
laat em gewoon effe afpersen bij het revisiebedrijf, dan weet ik of mijn werk goed is:cool:
13 maart 2008 om 15:43 #17382159Als de zitting niet beschadigd is en je hebt na het inslijpen een mooi contactvlak is het geen probleem hoor :o
13 maart 2008 om 16:03 #17382160Oke dan benieuwd wat ie straks gaat doen.
13 maart 2008 om 19:34 #17382161inslijpen machinaal doen ze bij revisie bedrijf (wat ze vaak aleen doen als ze een nieuwe klepzitting monteren en de klephoek verkeerd is). waarna ze het ook nog met pasta doen. Zo heb ik het gezien/ gehoord bij diverse revisie bedrijven.
13 maart 2008 om 22:25 #17382162origineel gepost door youri_corsa_gsi
Kan je je kleppen niet gewoon laten slijpen zoals het hoort?
Dan weet je zeker dat het voorlopig goed is.
Dit werd mij door meerdere mensen/bedrijven afgeraden en door sommige zelfs kleppenmoord genoemdidd de kotterbank ;)
de enigste en beste manier om je kop niet te verkloten…..14 maart 2008 om 06:34 #17382163ik heb gisteren een tijd met max aan de telefoon gehangen, om
wat dingen na te vragen over onderdelen die kunnen gaan tikken.
Op die manier kwam ik er ook achter dat de lagerkappen niet genummerd waren bij het verwijderen:swear:swear
Ik kreeg een goede tip dat ik aan de hoonsporen kon zien welke bij elkaar moeten horen.
Ik ben dus gisteren met een vergrootglas en een bult licht aan de slag gegaan.
met als resultaat dat ik nu de goede kappen bij de drijfstangen heb…
ook gelijk maar even genummerd met de dremelfrees.
14 maart 2008 om 08:23 #17382164Jo, maar dat wist ik al voordat we hem terug in elkaar gingen zetten. Altijd opletten waar alles zit. Maja heb er maar niks over gezegd.
14 maart 2008 om 08:32 #17382165Originally posted by bbg_gendt
Jo, maar dat wist ik al voordat we hem terug in elkaar gingen zetten. Altijd opletten waar alles zit. Maja heb er maar niks over gezegd.fijne jongen ben je dan ook.
als je iets weet en het dan niet meld.:thumbdown:thumbdown
14 maart 2008 om 10:33 #17382166origineel gepost door corsaboy
Originally posted by bbg_gendt
Jo, maar dat wist ik al voordat we hem terug in elkaar gingen zetten. Altijd opletten waar alles zit. Maja heb er maar niks over gezegd.fijne jongen ben je dan ook.
als je iets weet en het dan niet meld.:thumbdown:thumbdown
dus eigelijk is hij het schuld het blok stuk is gelopen:D:D
14 maart 2008 om 10:58 #17382167origineel gepost door bbg_gendt
Jo, maar dat wist ik al voordat we hem terug in elkaar gingen zetten. Altijd opletten waar alles zit. Maja heb er maar niks over gezegd.Is inderdaad wel heel netjes!:thumbdown
Je weet da het verkeerd is en toch wachte tot het verkeerd loopt en dan doodleuk komen vertellen da je het wel wist:wtf
Bij mij zou je dit ni moete flikke. :puke14 maart 2008 om 11:40 #17382168Originally posted by bbg_gendt
Jo, maar dat wist ik al voordat we hem terug in elkaar gingen zetten. Altijd opletten waar alles zit. Maja heb er maar niks over gezegd.:cry:cry:cry, zo maak je echte vriende bart….. we praten hier niet over een brommer van 2 tientjes
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.