CORSA A c18xe..uhh c20xe 11-5-'08 BLOK HANGT ERIN

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling CORSA A c18xe..uhh c20xe 11-5-'08 BLOK HANGT ERIN

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 188)
  • Auteur
    Berichten
  • #17382169
    Bart Hoedemaker
      Lid sinds:
      12 February 2007

      Weet ik, maar had niet zoveel nut meer want het lag toch al door elkaar, dus of ik het dan zeg of niet. Maar het komt wel goed nu hoop ik voor Sjoerd.

      #17382170
      asfaltmaffia
        Lid sinds:
        29 January 2006

        fijne vriend ben je dan zeg beetje hulp en iets zeggen was netter geweest
        bespaarde een hoop euro,s weer
        hadden ze niet bij mij moeten flikken dan had ik dat motorblok persoonlijk door zijn strot geduwt:swear:swear:swear
        komwel weer goed dacht ik zo sjoerdie
        ennen zulke vrienden maar mooi buiten laten staan:fy1

        #17382171
        corsaracer
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 January 2005

          origineel gepost door bbg_gendt
          Weet ik, maar had niet zoveel nut meer want het lag toch al door elkaar, dus of ik het dan zeg of niet. Maar het komt wel goed nu hoop ik voor Sjoerd.

          maar als je weet dat ze door elkaar liggen dan ga je toch ff uitzoeken welke bij elkaar horen zodat je het goed in elkaar zet….

          of zeg ik nu iets heel raars????

          #17382172
          max
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Originally posted by bbg_gendt
            Weet ik, maar had niet zoveel nut meer want het lag toch al door elkaar, dus of ik het dan zeg of niet. Maar het komt wel goed nu hoop ik voor Sjoerd.

            Als ik me niet vergis had Sjoerd het niet uit elkaar gehaald maar ene meneer uit Gendt zonder bijzijn van Sjoerd. :hmmz
            Die dingen vallen niet zomaar spontaan uit elkaar.

            Daarbij als je zoiets ziet gebeuren dan los je het op of meldt het voorval en dat is dus ook niet gedaan.
            Mensen die zo werken behoren absoluut niets voor anderen te doen. Die durven geen fouten te melden of verantwoording te nemen. :puke

            #17382173
            sjoerdie
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 September 2005

              ik ga hier verder effe volledig overheen kletsen……..

              (Wil alleen even zeggen dat ik het niet erg amusant vind)

              ik heb de lagerschalen binnen:P:P:P:thumbup:thumbup

              Heb ze al gemonteerd (met flink wat olie;))

              alle lagers zitten weer op hun plek, carterpan moet er wel nog weer terug onder.

              Kop ook alvat erop gezet, inlaat vastgezet, en kabelboom al gedeeltelijk weer gemonteerd.

              morgen na het werk verder……moet eerst werken tot 5uur:agent

              dan volgen ook weer een serie foto’s

              #17382174
              Bart Hoedemaker
                Lid sinds:
                12 February 2007

                @ Max, Sjoerd heeft zelf gewoon aan zijn eigen blok gewerkt hoor, heb alleen dat onderblok beetje gecleaned meer niet. Nu ff terug onntopic.

                #17382175
                sjoerdie
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 September 2005

                  ik ga toch effe off-topic hoor.

                  Bart, jij heb ”t het blok uit elkaar gehaald,

                  en dat was eigenlijk al zonder dat ik erom gevraagd had.

                  Ik heb zelf niks gedemonteerd, op de cilinderkop na meen ik.

                  #17382176
                  5chaap2k
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 June 2004

                    ik erger me al tijden mateloos op de denkwijzen/reacties van je bart, en elke keer als ik neig om te reagere denk ik.. och iedereen moet het leren.. ookal doen ze zichzelf voor als ervaren..

                    maar ik trek hier toch wel even de grens…

                    WAAR BEN JE IN GODSNAAM MEE BEZIG DAN!!

                    Ga gewoon lekker aan brommertjes sleutellen waar het niet boeit wat de gevolgen zijn of de kosten te beperken zijn…
                    Sorry maar ik vind dit gewoon echt beunpraktijken en neig er eigenlijk ook naar dat je moedwillend mensen in puin probeerd te helpen met je reacties hier op het forum…

                    mensen hier zijn vol passie en nieuwsgierigheid aan het werken aan een auto die 9 van de 10 keer ook nogeens voor dalijks gebruik zijn.. daarmee kun je niet zo omgaan als jij dit nu doet..

                    tief gewoon effe lekker op naar je brommerforumpje! :fy1

                    #17382177
                    corsaboy
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Go schaapie :P:P

                      on topic,

                      al weer vorderingen sjoerd???

                      #17382178
                      corsaagsi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        Fijne gozer die Bart…. :puke

                        #17382179
                        sjoerdie
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          19 September 2005

                          er zijn zeker vorderingen marcel:thumbupking:

                          Ik heb de onderkant weer alles dicht, uitlaat vastgezet en alles.

                          cilinderkop zit er helemaal op, distributieriem zit erop…

                          JAJAJA, OP TIJD:sleeping:agent:angel aantal keren rondgedraaid met de ratel

                          heb alleen de goede olie nog niet in huis, dus afvullen gaat maandag pas.

                          koelvloeistof moet er ook nog nieuwe in.

                          foto’s volgen morgen, dan bouw ik alles in zoverre af

                          #17382180
                          5chaap2k
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            29 June 2004

                            echt alles altijd dubbel liefst 3x checken!

                            je kunt beter 2 uur langer bezig zijn als dat je jezelf voor je kop slaat omdat er nog ergens iets los zat of er nog ergens blokkeergereedschap zat wat je was vergeten…

                            voor het starten is t gewoon altijd handig om een 2e set ogen te hebben die je werk nog even naloopt als je echt zeker wilt zijn.

                            #17382181
                            sjoerdie
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              19 September 2005

                              hmm, het regent hier….:fy1

                              straks als het stopt ga ik weer verder

                              #17382182
                              sjoerdie
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                19 September 2005

                                ik heb vandaag en gisteren alles dichtgebouwd.

                                MAAR………………hij loopt niet:argue:swear:swear:argue:argue:argue:swear

                                wat een zeik hey… ik word er niet goed van.

                                ik ga starten…. effe niks, toen begon ie beetje te hikken..

                                zo van…ik wil aanslaan. maar daar was het ook mee gezegd.

                                morgen effe de draden aansluiten voor het motorstoringslampje.

                                Ik snap der gewoon werkelijk geen zak van.

                                denk dat ik em anders maar de maas in rij

                                #17382183
                                corsaboy
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  het je goed gecontroleerd of die op tijd staat.
                                  en heb je al een compressie test gedaan?? wat is hier de uitslag van.

                                  Heb je vonk en benzine..

                                  gewoon ff stapje voor stapje..

                                  #17382184
                                  sjoerdie
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    19 September 2005

                                    op tijd staat ie 10000000% zeker.

                                    compressietest kan ik niet doen.

                                    heb er geen materiaal voor, en kan de wagen niet verplaatsen.

                                    Maar als ik em aan wil duwen, krijg ik nog niet eens 1 slag….:wtf

                                    benzine is er…en een vonk ook.

                                    dan moet ie toch op zijn minst een beetje gaan hikken.

                                    maar helemaal geen kik geeft ie.

                                    het gekke is dat ie dat dus in het begin wel een paar keer deed, maar sloeg net niet aan.

                                    #17382185
                                    kadett4x4
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      6 July 2004

                                      hey sjoerdie
                                      mooi klote met je blok man.
                                      even een vraagje, hoeveel heb je van die klepgeleiders afgehaald?
                                      mij is het afgeraden, omdat je klep dan kan gaan ”klapperen”.
                                      ga ze nooit schuin weg frezen, omdat ze dan aan een kant geen geleiding meer hebben.
                                      ik heb toen een kop gehad waar ze dat ook hadden gedaan, en er was niet een klep meer recht en alle geleiders waren kapot.
                                      ik wil je niet bang maken, maar het kan je een hoop geld en ellende besparen.
                                      het hoeft niet kapot te gaan, maar die kans is er wel

                                      groeten.

                                      #17382186
                                      sjoerdie
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        19 September 2005

                                        ze zijn gewoon recht afgekapt, is gedaan door iemand bij een revisie bedrijf, die al jaren dit toepast in de racerij.

                                        maar ik ga em morgen eens proberen aan te slepen, misschien dan meer geluk….

                                        #17382187
                                        rallyastra
                                          Lid sinds:
                                          12 July 2004

                                          NEEEEE niet aan slepen ! auto’s zijn gemaakt om zo aan te pakken, tis geen oude diesel die je eerst 3 km moet aanslepen voor die wat doet. Koop ff een compressie meter van hella ofzo, ding kost een paar tientjes. Je kunt ook een goedkope oplossing maken, is heel simpel.

                                          Bougie pakken en leeg maken, daar een buis op lassen met een T stuk, aan het ene eind van het T stuk een druk meter plaatsen en aan het andere eind een slang met een ventieltje dr aan. Dan druk er op zetten en op de meter kijken hoe snel die zakt. Wel ff de nokkenassen er uit halen, als die niet aan pakt en je hebt brandstof en een vonk MOET hij lopen, enige wat er nog meer voor nodig is zuurstof. Dus blijft er al laatste over dat je kleppen open blijven staan.

                                          En ik wil wel wat over BBQgendt zeggen maar ik denk dat het toch weinig nut heeft, het is en blijft gewoon een beunhaasd zonder verstand van zaken. Hij zegt nu wel oo wist ik en ik heb het wel gezien, maar als hij het echt wist had hij er wel wat van gezegt. Hij weet nog minder als een zak verotte aardappelen en die weten nog dat ze stinken. Ga AUB hier weg van het forum en neem je dikke vette daihatsun 5,7 hemi mee, mensen zoals jou kotsen we hier uit want je bent gewoon te triest voor woorden….

                                          #17382188
                                          Fearless
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            9 January 2005

                                            ipv een bout uithollen…zou ik een oude bougie slopen.
                                            Heb ik een keer gedaan bij een ford om de klepspietjes te verwijderen.

                                            Luchtdruk in de cilinderblazen zodat de klep niet naar beneden zakte…:D Ding had lekke klepseals.
                                            Werkte zeer mooi.
                                            Had op de oude bougie een leidingnippel gelast waar de slang op kon

                                            edit…oeps…las ipv bougie…bout in het verhaal van rallyastra :P

                                            #17382189
                                            5chaap2k
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              29 June 2004

                                              geef in elk geval niet zomaar op.. mijn auto heeft dit jaar ook al 3maal TEAB op marktplaats gestaan maar dan slaap je een paar nachtjes en wil je m toch weer afmaken :)

                                              het is soms megafrustrerend en op t moment dat je jezelf te kwaad maakt trap dan een deur stuk ofzo (las zoiets in corsaboy’s topic) en ga wat later rustig verder.

                                              niet meteen de ergste conclusies trekken of rare dingen doen, stap voor stap dingen nalopen
                                              je slaat jezelf voor je kop als je de boel kapot gesleept hebt en je vervolgens ziet dat er een draadje loszit bij bijvoorbeeld je brandstofpomp :)

                                              ken je niemand in de buurt die even over je schouder mee kan kijken? geen buurman die bij de anwb zit? (had ik tot vorig jaar, erg handig)

                                              #17382190
                                              rallyastra
                                                Lid sinds:
                                                12 July 2004

                                                Ach ja tegenslagen kom je zo vaak tegen, ik heb het ook wekelijks dat er weer iets tegen zit. Bie paarse tigra die ik nu aan het ombouwen ben ook, man man man wat een beunhaas werk weer. Kon wel omgebouwd zijn door BBQgendt, C20XE motor uit een andere tigra met een F13 bak, omgeboord vliegwiel. Ben ik sowieso al niet zo dol op.. Maar dan ook nog eens slecht omgeboord, ene gat ruimer als de andere, nouja ook nog niet zon ramp als die maar centreerde op de krukas, 1,5mm te ruim. Vliegwiel dr weer af gehaald op mn poot laten flikkeren, daarna bijna mn fingertop verloren tussen een pallet en het vliegwiel toen het vliegwiel van de krukas af gleed, gelukkig is het bij 2 gaatje gebleven en een zwarte nagel.

                                                Pasbus gedraaid zodat die weer goed centreerde, alles dr op gezet, pasten sommige bouten niet omdat het KUT geboord was. Had de bui als goed hangen aangezien ik al een maand achter loop op schema met die auto, door dat er ooit een keer verkeerde kopbouten gemonteerd waren en me daarom tot 2x toe draad uit het onderblok knapte. Denk ik ruim de gaten nog wel iets verder op en dr aan zetten, niet mn favoriet maar goed je moet wat. Hakt de boorkolom vast in de harde las in het vliegwiel, originele gaten waren dicht gelast, vliegwiel ( kilotje of 7 ) knapt uit de klem en vliegt in rond, daarbij 2x mijn elleboog rakend met ongeveer 1300 toeren en mijn open gereten te hebben waarna 2 meter door de werkplaats te vliegen . Alles in mn buurt kapot geschopt, vliegwiel in de oud ijzerbak geflikkerd en zitten afkoelen opt kantoor…. heb het echt ff gehad. En het nadeel is, tis voor een klant en moet dus 100% goed zijn. Kan niet zeggen ach kijk wel hoe het gaat en als het stuk is zien we dan wel weer… Klant betaald dus ben ik verplicht goed werk af te leveren.

                                                #17382191
                                                5chaap2k
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  29 June 2004

                                                  dat zijn de verhalen niels.. hoe stom t ook klinkt.. een “het kan ook erger” situatie kan soms enorm helpen om je weer op zaken te storten..

                                                  doet me een beetje denken aan mijn x16xe revisie.. het slopen dat lukte wel maar toen moest ie weer in elkaar met 0,0 kennis :swear

                                                  maargoed dat is opgelost door een c20xe ombouw.. veel makkelijker met :wors aan CTC / CNT

                                                  het is ook vaak zo dat als er een aantal dingen tegenzitten je op een gegevenmoment grover te werk gaat waardoor er meer dingen misgaan.. de kunst zit m erin om dat soort momenten op tijd te herkennen en even een pauze in te lassen (**mompelt iets over drijfstangboutjes en een hamer**)

                                                  #17382192
                                                  rallyastra
                                                    Lid sinds:
                                                    12 July 2004

                                                    Ach met een hamer past alles :jerry

                                                    #17382193
                                                    max
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      30 June 2004

                                                      Sjoerd, ga eerst even terug naar af zonder bonus van 200 en begin op nieuw.

                                                      De motor liep toen je hem de 1e keer inbouwde alleen tikte die toen.
                                                      daarna heb je met een nokkenas lopen spelen en toen ging de boel stuk.

                                                      Wat heb je in de tussentijd nog veranderd aan de motor?

                                                      Controleer dit zowiezo eerst.
                                                      In en uitlaat nokkenas op de juiste plek? (weet niet of je ze om kan draaien maar even als check.
                                                      Heb je de bougiekabels op de juiste plaats? 1-3-4-2.
                                                      Zijn je bougies schoon en droog? of juist zeiknat.
                                                      Vonken de bougies allemaal als je ze op het kleppendeksel legt?
                                                      Komen er als je start benzine wolkjes uit je bougiegaten?
                                                      Zitten je toe en afvoer van je brandstofleidingen goed om aangesloten?
                                                      Massa van je motor naar de carroserie?
                                                      Is je accu vol? Onder een bepaald starttoerental slaat de motor namelijk niet aan :), dit heb ik zelf al meegemaakt.

                                                      Succes.

                                                      @ Niels

                                                      Vliegwielen met gaten omgeboord op de krukas behoren ook in die oud ijzerbak.
                                                      Neem liever een 2.0 vliegwiel en boor daar nieuwe gaten in zodat de F13 koppeling en drukgroep past. Dat werkt wel en is veel veiliger.
                                                      Als zo’n vliegwiel breekt dan is het 100x gevaarlijker dan een cirkelzaag. en het fijne is dat hij precies voor je voeten zit.:o

                                                    25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 188)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.