corsa A 1.6

Forumindex Forums Modellen Corsa corsa A 1.6

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213567
    paddo07
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 February 2009

      hey ,

      Ik wil mijn auto even een beurtje geven , en heb een aantal dingen op papier gezet die gemaakt en vervangen kunnen worden. Ik heb over een paar dingen wat vragen :)

      1
      Kan ik in mijn corsa A 1.6sei 4 punts bougie’s stoppen, zoja welke hitte graad is dan aan te raden.

      2
      ik wil graag xenon in me auto , maar ik snap het verschil niet goed tussen bijv 4000 k en 8000 k. Welke xenon is aan te raden voor een corsa , daar bedoel ik mee dat het goed past en makkelijk aan te sluiten is.

      3
      ik heb een klein ongelukje gehad , ik was uit de bocht gevlogen met 60 km per uur en ben toen met het rechter wiel tegen de stoeprand aan geklapt. Me velg was helemaal naar de klote

      nu heb ik nieuwe velgen maar de auto heeft een kleine afwijking naar rechts. kan ik dit gewoon oplossen door hem uit te lijnen of is het een erger probleem.

      alvast bedankt ;)

      #17542588
      Bart Hoedemaker
        Lid sinds:
        12 February 2007

        Er kan mischien meer aan de hand zijn aan de onderkant, kan je pas goed zien als ie ergens op een brug staat. Staan de wielen nog wel visueel recht tegenover elkaar?, dit kan je ongeveer wel zien.

        Laatst hier ongeveer hetzelfde gehad, was wel een heel subframe krom… ( was op een putdeksel geknald, en dit was maar met 40 ong! )

        En bougies maakt echt niet uit op je standaard motor, gewoon een setje normale halen, hou dat geld in je zak. Olie is 5w45 goed met dit weer.

        #17542589
        paddo07
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 February 2009

          ja het rechter wiel staat ook verder naar achter in de wielkas dichter naar de deur toe dus vergeleken met de andere kant.
          ik kan er het beste 5 w 40 olie ingooien dus ? En wat kost een oliefilter ongeveer.

          #17542590
          max
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Laat een uitlijnbedrijf naar je spooring kijken, kan zijn dat je stuurkogel/stuurarm een klap mee heeft gekregen en die nu krom is.
            Gezien de schade aan de velg moet het een beste klap zijn geweest.

            Een corsa A 1.6 doe het ook prima met 15W 40 of een 10W 40 (is ook voorgeschreven door Opel).
            Dit zijn blokken uit de begin jaren 80 en toe was 5W 40 niet gebruikelijk voor die motoren.

            Bougies kun je idd gewoon een setje normale in draaien.

            Xenon naderhand inbouwsetjes zijn niet meer toegestaan en als de politie je ermee aanhoud kun je er een boete voor krijgen.
            Met een setje goede H4 lampen heb je hetzelfde effect en geen gezeur met de “sterke arm der wet”…..

            #17542591
            Lince
            Deelnemer
              Lid sinds:
              2 March 2009

              origineel gepost door max
              Xenon naderhand inbouwsetjes zijn niet meer toegestaan en als de politie je ermee aanhoud kun je er een boete voor krijgen.
              Met een setje goede H4 lampen heb je hetzelfde effect en geen gezeur met de “sterke arm der wet”…..

              Mag alweer een tijdje

              #17542592
              Onderbroekie
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 July 2007

                origineel gepost door Lince

                origineel gepost door max
                Xenon naderhand inbouwsetjes zijn niet meer toegestaan en als de politie je ermee aanhoud kun je er een boete voor krijgen.
                Met een setje goede H4 lampen heb je hetzelfde effect en geen gezeur met de “sterke arm der wet”…..

                Mag alweer een tijdje

                http://www.infopolitie.nl/forum/viewtopic.php?p=365639

                :thumbup

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.