corsa 99 loopt warm 100 c+

Forumindex Forums Modellen Corsa corsa 99 loopt warm 100 c+

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17245784
    corsa99
      Lid sinds:
      26 January 2012

      hallo allemaal ik ben Menno 25 jaar rijd nu sinds 3 weken in een Corsa 1.7D uit 1999 nu is het geval dat mijn tank meter TIJDENS het rijden altijd op vol staat,en als ik vervolgens op parkeerplek stop na 80 km is hij GEDAALD weder start ik de auto en gaat hij weer naar 40 ]
      maar dat is de ramp nog niet.nu het grote probleem…,.
      hij is na 10 minuten rijden a 110 kmh…100+ graden!!!!WEER als ik stop en de motor UIT schakel en op contact zet is het +- 93/95 graden…alleen als ik 70 kmh rijd blijft hij ongeveer op 95c
      wat kan dit zijn het enige wat er gedaan is is een nieuwe dynamo. tevens helpt het als ik de kachel aan zet die is snik heet,,welke Opel fanaat kan mij helpen met deze problemen ik rijd 110 km voor me werk wil het wel veilig afronden

      wie o wie kan mij helpen

      #17983426
      ricardo1991-corsa
        Lid sinds:
        15 July 2011

        dat van je tank denk ik dat je vlotter kapot is (correct me als ik het fout heb)
        en daalt die ook nog als je constant 110 blijft rijden en anders is het waarschijnlijk je termostaat die kapot is of de sensor van je ….meter (weet ff op dit moment niet hoe het heet)

        #17983427
        BlackDevil
          Lid sinds:
          4 January 2009

          Als zowel tank- als koelvloeistoftemperatuurmeter onjuiste waarden aangeven, dan is de spanningsstabilisator defect. Deze zit aan de achterkant van je instrumentenhuis. Klein zwart ‘kastje’ met 3 pinnetjes en zit met 1 schroefje vast.

          Bovenstaande lijkt mij aannemelijker dan dat je tankvlotter en thermostaat tegelijkertijd kapot zijn. Het is natuurlijk mogelijk, maar dat zou dan wel erg toevallig zijn. Voor de zekerheid zou je ook eens het koelvloeistofpeil kunnen controleren in het expansievat.

          #17983428
          Treepy
            Lid sinds:
            8 June 2011

            Kan dit ook komen omdat er een nieuwe dyno is geplaatst? (nou wil ik het probleem weten ook, aangezien we er samen even over gedacht hadden via de telefoon vanaaf)

            Greetz,

            #17983429
            BlackDevil
              Lid sinds:
              4 January 2009

              @Treepy wrote:

              Kan dit ook komen omdat er een nieuwe dyno is geplaatst?

              Lijkt mij niet uitgesloten dat de nieuwe dynamo de boosdoener is. Stel dat de nieuwe dynamo te sterk is, dan zou ik mij kunnen voorstellen dat dit leidt tot overspanningen die moordend zijn voor je boordspanning. Het probleem van Corsa99 treedt op bij hogere toeren en in mindere mate bij stilstand van het voertuig. Dus best mogelijk dat de nieuwe dynamo ook een en ander beïnvloedt.

              #17983430
              corsa99
                Lid sinds:
                26 January 2012

                het is begonnen na het vervangen van accu dynamo en accu lampje van 5 watt zit er nu tien in mischien dat het daar aan kan liggen ik draai hem morgen weer uitelkaar test de thermostaat en de fan en water peil is in order als 1e gekeken..en moet zeggen dat de dynamo door n vakman is gemonteerd niet door me zelf er zijn ook in de teller bak 3 lampies stuk 1 van gr licht 2 toerental en de tank letwel als ik stop en direct op gewoon contact zet zijn de waarden normaal laten we eerlijk zijn een moter koelt niet binne 60 sec van 100+ na +- 95 maar goed wellicht door die ene pit….. raar nee vlotter ken niet stuk zijn onjuiste waarden zijn alleen met rijden met een pauze op kontact alles normaal..

                ik wacht het af..

                #17983431
                corsa99
                  Lid sinds:
                  26 January 2012

                  @ ricardo

                  ik kijk zaterdag *morge* thermostaat na maar de kachel doet het goed en uit ervaring met vw golf mk2 is je kachel dan ook koud.

                  maar ik zal het bekijken alle tips en advieze en how to’s zijn welkom

                  #17983432
                  corsabc20xe
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    18 June 2011

                    kachel zit in het korte circuit
                    dit houd in dat de motor thermostaat hier geen invloed op heeft.
                    als de thermostaat dicht blijft doe je kachel het super goed.
                    als deze open blijft kan het wel zijn dat ie niet warm word.

                    #17983433
                    BlackDevil
                      Lid sinds:
                      4 January 2009

                      @corsa99 wrote:

                      het is begonnen na het vervangen van accu dynamo en accu lampje van 5 watt zit er nu tien in mischien dat het daar aan kan liggen

                      Het acculampje moet 3 Watt hebben, geen 5 en zeker geen 10. Door het lampje wordt de dynamo voorbekrachtigd. Wel belangrijk dat het Wattage dan klopt.

                      #17983434
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        heb je 10watt steeklampjes in dat formaat dan.

                        3 of 5 watt maakt opzich niet zoveel uit…

                        Willem

                        #17983435
                        corsa99
                          Lid sinds:
                          26 January 2012

                          vandaag bij opel dealer geweest in moest WEL een 5 watt in heb ik gedaan..en jawel de storing is verholpen alleen de koelfan moet nog ff maar alle lichtjes doen het al heeft blackdevil een punt alleen is het accu lampjes de enige steek fitting rest heeft ander soort pitje en ja blackdevil die zijn 1.2 -1.5- 2.0 watt 2watt verlicht de tellers 1.5 de de controle lampjes zoals de dealer mij ook heeft gemeld en er 5 watt in gedaan al verbaas ik me over opel met compleet electronisch metingen..bevat niet een kabel alleen een schagt waar je de tellerbak indruk,……

                          iedereen die gepost heeft op mijn probleem erg bedankt

                          en treepy OOK enorm bedankt

                          #17983436
                          Treepy
                            Lid sinds:
                            8 June 2011

                            @corsa99 wrote:

                            en treepy OOK enorm bedankt

                            Geen dank, ben achteraf toch “blij” dat ik niet de goede radiateur had voor je. Anders was je aan het zoeken gebleven! Mooi dat het nou weer goed is, en dat scheelt je toch zo’n 108 euro voor een nieuwe fan;)

                            Veel plezier met je nieuwe ride!

                            Greetz,

                            #17983437
                            wim-v6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 August 2005

                              @corsa99 wrote:

                              vandaag bij opel dealer geweest in moest WEL een 5 watt in heb ik gedaan..

                              Toch vreemd als er origineel een 3watt in zit…

                              #17983438
                              corsa99
                                Lid sinds:
                                26 January 2012

                                ja dat is idd wat vreemd ja

                                #17983439
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  maar vrees niet hoor, met een 3watt lampje doet ie het even goed, alleen is dan het dynamo lampje op contact wel even fel als de rest….

                                  Willem

                                  #17983440
                                  BlackDevil
                                    Lid sinds:
                                    4 January 2009

                                    @corsa99 wrote:

                                    vandaag bij opel dealer geweest in moest WEL een 5 watt in

                                    Vraag geen advies aan een Opel-dealer. Is meestal het verkeerde advies, leert de ervaring. Dan vertrouw ik liever op mijn reparatiehandboek.

                                    #17983441
                                    wim-v6
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      12 August 2005

                                      Ik druk er ook rustig een 5watt in hoor, als het maar werkt..

                                      Willem

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.