Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › corsa 99 loopt warm 100 c+
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 januari 2012 om 19:56 #17245784
hallo allemaal ik ben Menno 25 jaar rijd nu sinds 3 weken in een Corsa 1.7D uit 1999 nu is het geval dat mijn tank meter TIJDENS het rijden altijd op vol staat,en als ik vervolgens op parkeerplek stop na 80 km is hij GEDAALD weder start ik de auto en gaat hij weer naar 40 ]
maar dat is de ramp nog niet.nu het grote probleem…,.
hij is na 10 minuten rijden a 110 kmh…100+ graden!!!!WEER als ik stop en de motor UIT schakel en op contact zet is het +- 93/95 graden…alleen als ik 70 kmh rijd blijft hij ongeveer op 95c
wat kan dit zijn het enige wat er gedaan is is een nieuwe dynamo. tevens helpt het als ik de kachel aan zet die is snik heet,,welke Opel fanaat kan mij helpen met deze problemen ik rijd 110 km voor me werk wil het wel veilig afrondenwie o wie kan mij helpen
26 januari 2012 om 20:28 #17983426dat van je tank denk ik dat je vlotter kapot is (correct me als ik het fout heb)
en daalt die ook nog als je constant 110 blijft rijden en anders is het waarschijnlijk je termostaat die kapot is of de sensor van je ….meter (weet ff op dit moment niet hoe het heet)26 januari 2012 om 20:57 #17983427Als zowel tank- als koelvloeistoftemperatuurmeter onjuiste waarden aangeven, dan is de spanningsstabilisator defect. Deze zit aan de achterkant van je instrumentenhuis. Klein zwart ‘kastje’ met 3 pinnetjes en zit met 1 schroefje vast.
Bovenstaande lijkt mij aannemelijker dan dat je tankvlotter en thermostaat tegelijkertijd kapot zijn. Het is natuurlijk mogelijk, maar dat zou dan wel erg toevallig zijn. Voor de zekerheid zou je ook eens het koelvloeistofpeil kunnen controleren in het expansievat.
26 januari 2012 om 22:09 #17983428Kan dit ook komen omdat er een nieuwe dyno is geplaatst? (nou wil ik het probleem weten ook, aangezien we er samen even over gedacht hadden via de telefoon vanaaf)
Greetz,
27 januari 2012 om 07:34 #17983429@Treepy wrote:
Kan dit ook komen omdat er een nieuwe dyno is geplaatst?
Lijkt mij niet uitgesloten dat de nieuwe dynamo de boosdoener is. Stel dat de nieuwe dynamo te sterk is, dan zou ik mij kunnen voorstellen dat dit leidt tot overspanningen die moordend zijn voor je boordspanning. Het probleem van Corsa99 treedt op bij hogere toeren en in mindere mate bij stilstand van het voertuig. Dus best mogelijk dat de nieuwe dynamo ook een en ander beïnvloedt.
27 januari 2012 om 22:43 #17983430het is begonnen na het vervangen van accu dynamo en accu lampje van 5 watt zit er nu tien in mischien dat het daar aan kan liggen ik draai hem morgen weer uitelkaar test de thermostaat en de fan en water peil is in order als 1e gekeken..en moet zeggen dat de dynamo door n vakman is gemonteerd niet door me zelf er zijn ook in de teller bak 3 lampies stuk 1 van gr licht 2 toerental en de tank letwel als ik stop en direct op gewoon contact zet zijn de waarden normaal laten we eerlijk zijn een moter koelt niet binne 60 sec van 100+ na +- 95 maar goed wellicht door die ene pit….. raar nee vlotter ken niet stuk zijn onjuiste waarden zijn alleen met rijden met een pauze op kontact alles normaal..
ik wacht het af..
27 januari 2012 om 22:46 #17983431@ ricardo
ik kijk zaterdag *morge* thermostaat na maar de kachel doet het goed en uit ervaring met vw golf mk2 is je kachel dan ook koud.
maar ik zal het bekijken alle tips en advieze en how to’s zijn welkom
27 januari 2012 om 22:51 #17983432kachel zit in het korte circuit
dit houd in dat de motor thermostaat hier geen invloed op heeft.
als de thermostaat dicht blijft doe je kachel het super goed.
als deze open blijft kan het wel zijn dat ie niet warm word.28 januari 2012 om 08:26 #17983433@corsa99 wrote:
het is begonnen na het vervangen van accu dynamo en accu lampje van 5 watt zit er nu tien in mischien dat het daar aan kan liggen
Het acculampje moet 3 Watt hebben, geen 5 en zeker geen 10. Door het lampje wordt de dynamo voorbekrachtigd. Wel belangrijk dat het Wattage dan klopt.
28 januari 2012 om 09:03 #17983434heb je 10watt steeklampjes in dat formaat dan.
3 of 5 watt maakt opzich niet zoveel uit…
Willem
28 januari 2012 om 17:59 #17983435vandaag bij opel dealer geweest in moest WEL een 5 watt in heb ik gedaan..en jawel de storing is verholpen alleen de koelfan moet nog ff maar alle lichtjes doen het al heeft blackdevil een punt alleen is het accu lampjes de enige steek fitting rest heeft ander soort pitje en ja blackdevil die zijn 1.2 -1.5- 2.0 watt 2watt verlicht de tellers 1.5 de de controle lampjes zoals de dealer mij ook heeft gemeld en er 5 watt in gedaan al verbaas ik me over opel met compleet electronisch metingen..bevat niet een kabel alleen een schagt waar je de tellerbak indruk,……
iedereen die gepost heeft op mijn probleem erg bedankt
en treepy OOK enorm bedankt
29 januari 2012 om 18:44 #17983436@corsa99 wrote:
en treepy OOK enorm bedankt
Geen dank, ben achteraf toch “blij” dat ik niet de goede radiateur had voor je. Anders was je aan het zoeken gebleven! Mooi dat het nou weer goed is, en dat scheelt je toch zo’n 108 euro voor een nieuwe fan;)
Veel plezier met je nieuwe ride!
Greetz,
29 januari 2012 om 21:11 #17983437@corsa99 wrote:
vandaag bij opel dealer geweest in moest WEL een 5 watt in heb ik gedaan..
Toch vreemd als er origineel een 3watt in zit…
29 januari 2012 om 21:43 #17983438ja dat is idd wat vreemd ja
29 januari 2012 om 21:46 #17983439maar vrees niet hoor, met een 3watt lampje doet ie het even goed, alleen is dan het dynamo lampje op contact wel even fel als de rest….
Willem
30 januari 2012 om 11:36 #17983440@corsa99 wrote:
vandaag bij opel dealer geweest in moest WEL een 5 watt in
Vraag geen advies aan een Opel-dealer. Is meestal het verkeerde advies, leert de ervaring. Dan vertrouw ik liever op mijn reparatiehandboek.
30 januari 2012 om 21:08 #17983441Ik druk er ook rustig een 5watt in hoor, als het maar werkt..
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.