Corsa (2010) houdt in bij warme motor. Maar waarom?

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa (2010) houdt in bij warme motor. Maar waarom?

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270441
    ReMMcO
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 December 2014

      Hallo allemaal,

      Mijn Opel Corsa 1.2 uit 2010 houdt steeds meer in. Aanvankelijk waren het wat niet overkomelijke schokjes bij het wegrijden, maar nu heeft hij bij extra gas geven steeds meer moeite. Bij lage toeren gaat het motorlampje even branden (dus bijv. gas erop in z’n 5 bij 60 kmpu).

      Ik heb zo’n OBD2 ding gekocht en krijg – alleen als het motorlampje heeft gebrand – de foutcode P0304. Zonder lampje ook geen foutmelding, maar wel inhouden. Het schokken doet me denken aan een tekort of een teveel aan benzine. Vroeger zou ik m’n choke ervoor uittrekken.

      In een ander topic lees ik over een mogelijk defecte bobine, maar is het dan niet zo dat een bobine wel of niet defect is? Met een koude motor rijdt m’n Corsa namelijk prima. Niets aan de hand. Maar naarmate hij warmer wordt begint hij meer in te houden. Soms hoor je als hij stationair draait dat hij op 3 pitten lijkt te lopen. Er zitten inmiddels nieuwe bougies in.

      Is het zo dat een injector ook de hoeveelheid te injecteren benzine bepaalt? Of juist de zuurstoftoevoer. En dat hij bij een warme motor de toevoer wat afknijpt, maar deze door aanslag/verstopping dan te weinig doorlaat?

      De foutmelding richt zich telkens op de 4de cilinder. Je zou denken als er vocht in de tank zit, er ook een foutmelding voor de andere cilinders uit zou kunnen komen.

      Ik heb gisteren een flesje Wynns in de tank gedaan.

      Wat denken jullie? Kan het een verstopte injector zijn? Of is de kans groter dat het probleem bij de bobine te vinden is? Of ergens anders …

      #18272370
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Welkom,

        Zou eerst de bougies er eens uitrekken kijken of je veel verschil ziet met die van de 4de cilinder.

        #18272371
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Symptomen klinken wel behoorlijk als iets in de ontsteking, en de bobine is wel een dingetje die bij Opel regelmatig gaat… Begin met het goedkoopste, dat zijn de bougies, kan toch nooit kwaad.. Dan eens proberen de bobine met iemand uit te ruilen. Als het dan oke is, kun je zelf een bobine gaan kopen!

          #18272372
          ReMMcO
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 December 2014

            Ik heb het probleem tijdens de APK in november voorgelegd aan de garage. Toen had ik nog niet in de gaten dat het probleem zich enkel bij een warme motor voordoet. Ze hebben hem toen uitgelezen, maar vonden geen fout. (Code verschijnt pas als motorlampje op dashboard heeft gebrand.) De bougies zijn toen gelijk vervangen. Ik neem aan dat een verschil in de bougies zou zijn opgevallen door een monteur die het probleem kent, maar je weet nooit.

            Mijn idee over de injectoren … zou dat kunnen of is dat niet erg waarschijnlijk?

            Eerst op zoek naar een leen-bobine.

            Bedankt voor de reacties.

            #18272373
            Opeltje17
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 January 2012

              Injector zou kunnen, komt alleen veel minder vaak voor als een bougie of een bobine.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.