corsa 1.4 zuipt veel en trekt niet hard

Forumindex Forums Modellen Corsa corsa 1.4 zuipt veel en trekt niet hard

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Berichten
  • #17649717
    wim-v6
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 August 2005

      temp sensor, indien verkeerde waarde, GEEN storing
      Lambda sensor, indien verkeerde waarde, GEEN storing
      Injector die niet goed verneveld of opent of sluit, maar elektrische waarde klopt, GEEN storing.

      mooiste is om de WAARDEN uit te lezen en niet alleen storingen..

      > temp sensor kapot:
      – dan geeft ie meestal 20graden lager tot zelfs -40 door aan de motorcomputer
      – dan spuit de motor TE VEEL benzine in omdat deze denkt dan de motor ijskoud is. (koudloop)
      – tempmeter op Dash werkt op andere sensor, dus houd je daar niet aan vast.

      > Lambda sonde:
      – kans dat ie de motor VEEL te rijk laat lopen, dan verbruik je ook veel

      > Injector kapot:
      – dan blijft deze open staan of druppels ipv van verneveld, dit kan je controleren door buis op de motor (2 kruis schroeven op de motor) los te halen en motor te laten lopen en dan in het gasklephuis kijken.

      Willem

      #17649718
      hhnd-corsa
        Lid sinds:
        31 March 2010

        oke heel erg bedankt,, hier heb ik nog iets aan !!
        lambda zonde hebbe we ook gekeken naar de waardes en zo en die was gewoon goed.. dus die kan ik door strepe
        temp wat jij zegt hebbe we niet gecontroleerd of die maar zo weinig aan gaf aan boordcomp en injecter zal ik ook na kijken ,, bedankt ;)

        #17649719
        John Opeltje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 October 2011

          (beetje een raare monteur dan) mijn vriendin heeft de c14se 82 pk maar die is ook best zuinig,
          dus waarom een 1.4 60pk motor niet die zijn echt wel zuinig, licht ook aan je rechter voet ;) ma zoveel niet nee,
          en dat luiig heid heb je er zo uit was bij mij ook haha ;) je moet hem niet aftrappen ma gewoon door rijden :thumbup

          maar als het iets met de lamda sonde temaken zou hebben zou hij toch ook onregelmatig moeten lopen??

          John opeltje

          #17649720
          tamiya
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 October 2011

            Ik neem aan dat het probleem inmiddels wel is opgelost na 2 jaar… ;)

            #17649721
            kaneelschep
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 November 2004

              :P ik hoop het na jaar voor hem!
              Maar voor degene die die c14 dingen onder de 1op10 krijgen op een hele tank.. Dan rijdt je echt continue vol gas of er is iets mis :D
              Mijn c14nz in de corsa A rijdt met 4bak nog zonder echt te proberen 1op14-15. Laatst met 5000 toeren (130) totaal afgeladen naar zuid-frankrijk gescheurd en kwam niet onder de 1op11-12. ;)

              #17649722
              otdh
              Deelnemer
                Lid sinds:
                2 March 2010

                deze motoren geven geen fouten op de dingen die wim net aangaf

                #17649723
                John Opeltje
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 October 2011

                  haha sorry had niet na de datum gekeken ;)

                7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.