Corsa 1.2xe nokkenaspositie sensor opnemer

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa 1.2xe nokkenaspositie sensor opnemer

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17263854
    Piet03
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Hallo,

      Ik heb van mijn Corsa b 1.2xe de koppakking vervangen.
      Het distributie gedeelte vantevoren vast gezet.
      Alleen is dit bij de nokkenas sensor plaatje ( op de nokkenas ) niet helemaal gelukt en loopt de auto stationair niet lekker en met wat meer gas hoor je dat deze ook niet helemaal naar behoren loopt.

      Nu ben ik op zoek naar tool nr 5 op onderstaand plaatje :

      Of tips hoe ik deze zonder tool op de juiste tijd kan krijgen.

      Omgeving Heerlen ( Zuid Limburg )

      #18215311
      xladage
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 July 2008

        Welk plaatje?

        #18215312
        Opeltje17
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 January 2012

          Kan niet dat boogje moet je hebben om je nokkenas sensor ring goed te zetten.

          Ik heb hem hier wel liggen.

          #18215313
          johanhummer9
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 May 2011

            inderdaad je moet dat stukje special gereedschap gebruiken (nummer 5)

            en als ik het me goed herinner moet je goed kijken of de sensor de ring ook wel ”leest” er staat me iets van bij dat een oud collega ook de ketting had vervangen en de ring goed had afgestelt maar dat de motor niet lekker liep.

            bleek dat die ring die je moet afstellen te ver van de sensor zat , ik weet alleen niet hoe en waardoor je het kan oplossen dus hou dat even in je achterhoofd als je alles goed heb afgestelt maar toch de motor niet lekker wil lopen

            #18215314
            robert_corsa
              Lid sinds:
              16 May 2009

              Is er een kleine beschrijving van hoe je de ketting moet vervangen? Incl spanners e.d.
              de huidige 12xe heeft een ketting probleem.
              wil die motor weer gebruiken mocht de andere het begeven of ook problemen krijgen

              #18215315
              Opeltje17
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 January 2012

                Hier kan je wel wat mee denk:

                [youtube:249zfg9w]http://www.youtube.com/watch?v=w39GHIFmVaQ[/youtube:249zfg9w]

                #18215316
                robert_corsa
                  Lid sinds:
                  16 May 2009

                  Top.
                  best te doen zo te zien.
                  bedankt :thumb

                  #18215317
                  Opeltje17
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    18 January 2012

                    Ja idd, alleen wat deze man in het filmpje niet doet is zijn tandwielen mee vervangen als je de ketting doet altijd alles mee vervangen:

                    Ketting,tandwielen,spanner,geleider,pakking enz.

                    #18215318
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Gister eens meegekeken met Carlo bij het vervangen van de Ketting van een Z14XEP, en dat boogje heb je inderdaad echt nodig om de nokkenas sensor gever goed af te stellen.

                      er zijn foto’s van..

                      Ben zelf bijna heel de middag bezig geweest de Carterventilatie op orde te maken, dat was ook een Gaos, Als je dan toch bezig ben he….
                      en lekker veel Foto’s gemaakt.

                      Willem

                      #18215319
                      Opeltje17
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        18 January 2012

                        @wim-v6 wrote:

                        Gister eens meegekeken met Carlo bij het vervangen van de Ketting van een Z14XEP, en dat boogje heb je inderdaad echt nodig om de nokkenas sensor gever goed af te stellen.

                        er zijn foto’s van..

                        Ben zelf bijna heel de middag bezig geweest de Carterventilatie op orde te maken, dat was ook een Gaos, Als je dan toch bezig ben he….
                        en lekker veel Foto’s gemaakt.

                        Willem

                        Wel toevallig dat is de Z14XEP van m’n vader, maar dat de carter ontluchting dicht zat nooit wat van gemerkt.

                        Maar worden wel veel korte stukjes mee gereden dus dat verklaard een hoop.

                        #18215320
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          Dat zal de rede van de Rammelketting geweest zijn, Sludge zat echt overal, Alle pijpjes en slangen zaten Dicht, Knappe plak olie in de gasklep….
                          en dat he je vaders auto was wist ik, dat had Carlo verteld.

                          Dit is echt een GROOOOOTTTT probleem van al deze motoren..

                          Willem

                          #18215321
                          Opeltje17
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            18 January 2012

                            Oke, voortaan maar eens goed in de gaten houden met al die kleine stukjes.

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.