Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa 1.2xe nokkenaspositie sensor opnemer
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 februari 2014 om 08:02 #17263854
Hallo,
Ik heb van mijn Corsa b 1.2xe de koppakking vervangen.
Het distributie gedeelte vantevoren vast gezet.
Alleen is dit bij de nokkenas sensor plaatje ( op de nokkenas ) niet helemaal gelukt en loopt de auto stationair niet lekker en met wat meer gas hoor je dat deze ook niet helemaal naar behoren loopt.Nu ben ik op zoek naar tool nr 5 op onderstaand plaatje :
Of tips hoe ik deze zonder tool op de juiste tijd kan krijgen.
Omgeving Heerlen ( Zuid Limburg )
3 februari 2014 om 12:06 #18215311Welk plaatje?
3 februari 2014 om 14:34 #18215312Kan niet dat boogje moet je hebben om je nokkenas sensor ring goed te zetten.
Ik heb hem hier wel liggen.
3 februari 2014 om 18:05 #18215313inderdaad je moet dat stukje special gereedschap gebruiken (nummer 5)
en als ik het me goed herinner moet je goed kijken of de sensor de ring ook wel ”leest” er staat me iets van bij dat een oud collega ook de ketting had vervangen en de ring goed had afgestelt maar dat de motor niet lekker liep.
bleek dat die ring die je moet afstellen te ver van de sensor zat , ik weet alleen niet hoe en waardoor je het kan oplossen dus hou dat even in je achterhoofd als je alles goed heb afgestelt maar toch de motor niet lekker wil lopen
3 februari 2014 om 20:20 #18215314Is er een kleine beschrijving van hoe je de ketting moet vervangen? Incl spanners e.d.
de huidige 12xe heeft een ketting probleem.
wil die motor weer gebruiken mocht de andere het begeven of ook problemen krijgen3 februari 2014 om 21:28 #18215315Hier kan je wel wat mee denk:
[youtube:249zfg9w]http://www.youtube.com/watch?v=w39GHIFmVaQ[/youtube:249zfg9w]
5 februari 2014 om 20:53 #18215316Top.
best te doen zo te zien.
bedankt :thumb5 februari 2014 om 21:02 #18215317Ja idd, alleen wat deze man in het filmpje niet doet is zijn tandwielen mee vervangen als je de ketting doet altijd alles mee vervangen:
Ketting,tandwielen,spanner,geleider,pakking enz.
9 februari 2014 om 11:01 #18215318Gister eens meegekeken met Carlo bij het vervangen van de Ketting van een Z14XEP, en dat boogje heb je inderdaad echt nodig om de nokkenas sensor gever goed af te stellen.
er zijn foto’s van..
Ben zelf bijna heel de middag bezig geweest de Carterventilatie op orde te maken, dat was ook een Gaos, Als je dan toch bezig ben he….
en lekker veel Foto’s gemaakt.Willem
9 februari 2014 om 11:53 #18215319@wim-v6 wrote:
Gister eens meegekeken met Carlo bij het vervangen van de Ketting van een Z14XEP, en dat boogje heb je inderdaad echt nodig om de nokkenas sensor gever goed af te stellen.
er zijn foto’s van..
Ben zelf bijna heel de middag bezig geweest de Carterventilatie op orde te maken, dat was ook een Gaos, Als je dan toch bezig ben he….
en lekker veel Foto’s gemaakt.Willem
Wel toevallig dat is de Z14XEP van m’n vader, maar dat de carter ontluchting dicht zat nooit wat van gemerkt.
Maar worden wel veel korte stukjes mee gereden dus dat verklaard een hoop.
9 februari 2014 om 12:19 #18215320Dat zal de rede van de Rammelketting geweest zijn, Sludge zat echt overal, Alle pijpjes en slangen zaten Dicht, Knappe plak olie in de gasklep….
en dat he je vaders auto was wist ik, dat had Carlo verteld.Dit is echt een GROOOOOTTTT probleem van al deze motoren..
Willem
9 februari 2014 om 12:23 #18215321Oke, voortaan maar eens goed in de gaten houden met al die kleine stukjes.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.