Corsa 1.2 I piept

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa 1.2 I piept

  • Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #17217588
    gvlohuizen
      Lid sinds:
      17 February 2010

      beste allen,

      ik heb een opel corsa 1.2i uit 1995.

      een tijdje terug startte hij niet meer. heb toen een aantal dingen gecheckt, waaronder het injectiehuis

      deze heb ik open gemaakt. en trof ergens tussengepropt een
      kegelvormig rubber aan. en kon het niet thuisbrengen waar het zou moeten zitten. ik gok dat het rubber een diameter heeft 1,5 cm en een hoogte van 2 cm.. de auto bleek niet te lopen door een startonderbrekerchip in de sleutel die kwijt was. deze is vervangen en de auto liep weer ( met het kegelvormige rubber nog in het injectiehuis, gewoon ergens tussen gepropt zoals ik het aantrof).

      maar sinds toen maakt hij een piepend geluid. dit is pas als de motor warm is. en enkel als hij stationair loopt of ik geen gas geef. zodra ik gas geef, word de piep harder en daarna is hij opeens verdwenen. laat ik vervolgens het gas weer los. is de piep weer terug. ik heb er al een monteur naar laten kijken maar die kon niks vinden.

      sorry voor het lange verhaal, kon het niet echt korter uitleggen.

      mijn vragen zijn dus: waar komt dit kegelvormige rubber vandaan? hoort het wel in het injectiehuis? en kan dit te maken hebben met het gepiep.

      Gerrit van Lohuizen

      #17617295
      Sandert
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 January 2010

        Heb je toevallig andere muziekinstallatie? Klinkt nml als dynamo ruis.. hoor je meestal alsof het vanaf je hoedeplank speakers komt.

        Enne dat kegelvormige rubber.. zit er bovenop een soort ‘handvat’ ? Alsof je hem ergens uit zou kunnen trekken?

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.