Contourverlichting Volvo

Forumindex Forums Modellen Astra Contourverlichting Volvo

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17263931
    Maatie
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 January 2014

      Volvo-auto’s hebben sinds jaar en dag de richtingaanwijzers en de lichten aan de zijkant (Contourverlichting) permanent brandend. Zo iets zou ik ook wel op mijn Opel Astra Station willen hebben.

      Dat kan door een weerstand over de relaiscontacten te zetten. Dan krijgen de lichten permanent spanning, die wordt hoger wanneer de weerstand door het relais wordt doorverbonden. Nadeel hiervan is dat het een zware weerstand moet zijn die permanent warm is.

      Hoe wordt dat in Volvo’s gedaan? Kan ik het Volvorelais overzetten naar m’n Opel? Misschien kan ik deze vraag beter stellen in een Volvoforum maar misschien zit hier iemand met ervaring die een antwoord heeft.

      #18216051
      Juffer1
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 July 2006

        Al eens gezocht op US lights / US module ?

        #18216052
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Bij volvo is het niet het Zijknipperlicht die brand, daar branden de Contour lampjes in de zijkanten van de Bumper bij ingeschakelde Verlichting.
          De zijknipper zit weer achter het Voorwiel in het Zijscherm of in de buitenspiegel.

          zijknippertje kan je ook Zonder Relais prima laten branden..
          Sluit hier op aan:

          + van de richtingaanwijzer aan die zijde
          + van het stadslampje aan die zijde.

          Als nu het stadslampje uit staat, en je zet je knipperlamp aan, word de + draad van je stadslampje, de Massa van je zijknipper.
          Heb je nu je Verlichting aan is de + van je knipperlicht de Massa van je Zijknipper, en zal deze Branden
          Zet je de Knipper aan, dan krijg je 2x + en zal de Zijknipper uitgaan bij aangaan van het knipperlicht, en weer aangaan bij het Dovern van het knipperlicht, zo blijft de functie behouden.

          Willem

          #18216053
          Maatie
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 January 2014

            Goede tip, Wim. Met een draad van stadslicht naar de zijkant moet ik maar eens gaan spelen. Ik rijd nu altijd minimaal met stadsverlichting maar met de nog te monteren drl en deze contourverlichting wordt dat overbodig.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.