Contactslot en starter relais Calibra

Forumindex Forums Modellen Calibra Contactslot en starter relais Calibra

  • Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #17263676
    Da P
      Lid sinds:
      5 August 2004

      Hello,

      Ik heb de elektrische schema’s van de Calibra eens bekeken en heb nog enkele vraagjes hierbij.

      Hier een stuk uit het schema:

      Als ik het goed begrijp gaat het als volgt:
      – Sleutel steekt niet in –> Stand 0 –> 501 is met 30 (12V constant) verbonden voor het parkeerlicht.
      – Sleutel steekt in –> Stand 1 –> 30 wordt met 15A verbonden –> nu werken onder andere de elektrische motorkoeler en de motoren voor de binnenverwarming, wat verder nog? Dat zie ik niet dadelijk op het schema?
      – Steutel wordt nu naar Stand 2 gedraaid –> 30 wordt doorverbonden 50 en 15. Hiervan zijn 15 alle elektrische zaken in de wagen, en 50 is de aansturing van de startmotor.
      – Wanneer de sleutel nu losgelaten wordt draait de motor en valt het contact terug in 15,… zodat alle elektrische zaken nog steeds 12V krijgen.

      —-> nu vraag 1: wordt nu de motor loopt klem 15A niet meer van spanning voorzien? Of nog steeds?
      —-> vraag 2: wanneer in Stand 2 klem 50 van 12V voorzien wordt, wordt dan rechtstreeks de startmotor aangestuurd of gebeurd dit via Relay K3 (rechts op de afbeelding hierboven)? DWA is de diefstalbeveiliging,… Versta ik het correct en wordt Relay K3 enkel gebruikt als er een diefstalbeveiliging geinstalleerd is? Wanneer er geen diefstalbeveiliging is geinstalleerd wordt de startmotor rechtstreeks via het contactslot aangestuurd zonder Relais K3?

      Wie weet raad? :-) ( ja ik kan het ook uitmeten, maar heb de wagen volgende weken niet bij de hand en zou toch graag verder gaan met de elektrische schema’s te verstaan :) )

      #18211215
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        15A word juist onderbroken tijdens starten, Verwarming stopt dan met draaien als het goed is…

        Tenmisnte bij mijn Kadett’s-E Ascona-C Astra-F Vectra-B Corsa-B Combo-B wel.

        Willem

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.