constante voeding astra

Forumindex Forums Modellen Astra constante voeding astra

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17218813
    Spacejam
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 November 2006

      Weet er iemand of er achter in de kofferbak van de astra h nog een vrije constante voeding ligt afgezekerd op minimaal 15A? Ik wil er een kleine subwoofer inzetten maar ik wil hem niet bij de accu weghalen.

      #17631858
      tmug
        Lid sinds:
        4 July 2007

        Nee, gewoon vanaf je accu halen.

        #17631859
        Spacejam
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 November 2006

          het is maar een mini subwoofertje die zelf op 10A is afgezekerd:

          http://www.pioneer.nl/nl/products/25/131/201/TS-WX210A/index.html

          Ik zou hem ook nog aan de bekabeling van de sigarettenaansteker kunnen aansluiten (niet met de stekker zelf uiteraard), die is standaard met 15A afgezekerd dus dat zou ook moeten lukken.

          #17631860
          miraltje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 June 2004

            origineel gepost door Spacejam
            het is maar een mini subwoofertje die zelf op 10A is afgezekerd:

            http://www.pioneer.nl/nl/products/25/131/201/TS-WX210A/index.html

            Ik zou hem ook nog aan de bekabeling van de sigarettenaansteker kunnen aansluiten (niet met de stekker zelf uiteraard), die is standaard met 15A afgezekerd dus dat zou ook moeten lukken.

            maar als je stoelverwarming hebt, kan dat ook weer niet dan mag deze groep niet zwaar belast worden bij ingeschakelde stoelverwarming

            #17631861
            tmug
              Lid sinds:
              4 July 2007

              Luister nou een keer, GEWOON NIET DOEN!

              even een 10kwadraat vanaf je accu, ook minder kans op ruis/storing. Is echt geen goed idee om dit op een bestaande kabel te doen. Elektrotechnisch gewoon onverantwoord! Anders hadden we ze allemal wel op de achterlichten… Even door je tussenschot is ook geen punt, linksbovenin bij je koppelingspendaal kun je zo door het schot heen.

              #17631862
              Spacejam
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 November 2006

                10m2 is helemaal de grootste onzin voor een subwoofer die max 10A trekt.

                1mm2 mag 10A hebben op 13V
                1,5mm2 mag 15A hebben op 13V

                10m2 mag 60A hebben dus hoezo overkill?
                Waarom is het onverantwoord, dat is dus het gene waar ik benieuwd naar ben.

                Stoelverwarming heb ik niet dus en er hangt verder niets aan dus dan zou het allemaal moeten lukken.

                #17631863
                Matt-GSi
                  Lid sinds:
                  24 September 2006

                  Anders pak je 1 van de dikke + kabels die de REC ingaan

                  #17631864
                  tijgetje57
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 July 2004

                    Gewoon kabel trekken.

                    Is niet veel werk en het kan veel ellende schelen. Als de kabels in je auto te heet worden heb je straks misschien geen Astra H meer. En zeker de kabel even af onder de motorkap.

                    Het is voor jouw eigen best wil. En het klinkt alsof je het al weet. Dus waarom doe je daar niks mee. Neem aan dat je voor advies komt. Probeer c.q. neem dan ook de moeite om dit op te nemen en er iets mee te doen.

                    #17631865
                    Spacejam
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 November 2006

                      maja de voedingskabels bij de sigaretten aansteker liggen er niet voor niks en ik weet dus niet of het voor zo’n klein subje ook allemaal moet.

                      #17631866
                      CommoCruiser
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        23 March 2007

                        De versterker heeft een maximum vermogen van 150 Watt (=afgegeven vermogen).
                        Dit is dus al 150/12 = 12,5 A !!
                        En dan komt het verlies in de versterker daar nog boven op.

                        Dus de piekstroom zal veel hoger zijn als die 10 A.

                        #17631867
                        Spacejam
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          21 November 2006

                          Ik heb zojuist een kabel naar de accu gelegt :), toch als ik de voedingskabel van de subwoofer zelf bekijk is dat maar een 2,5 of 4mm2.

                          Ik zag een mooie doorvoer bij de kabels van het elektische verwarmingssysteem :)

                          #17631868
                          Jack-omegax3.0xe
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            23 September 2007

                            origineel gepost door CommoCruiser
                            De versterker heeft een maximum vermogen van 150 Watt (=afgegeven vermogen).
                            Dit is dus al 150/12 = 12,5 A !!
                            En dan komt het verlies in de versterker daar nog boven op.

                            Dus de piekstroom zal veel hoger zijn als die 10 A.

                            Het is zoals je zegt een “Piek” stroom.
                            Deze zal niet lange aan houden dan 0,10 sec. Dit is ook de reden dat alle zekeringen in een auto van het trage type zijn.

                            @ Spacejam.

                            Je kabel berekening klopt als een bus. Maar vaak zitten er meer verbruikers achter een zekering waardoor het verbruik oploopt. Hoe hoger het verbruik hoe meer warmte, hoe meer warmte hoe hoger de slijtage van de kabel waardoor deze sneller de geest geven en zoals al aangegeven heb je niks meer aan je astra als deze is afgebrand.

                            (Let op ik val hier niemand mee aan en wil ook geen discussie starten)

                            Gr Jack

                            #17631869
                            Spacejam
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              21 November 2006

                              ik had vanmiddag een kabelsetje gekocht die in de aanbieding was bij een audiozaak, 8AWG en daar zat een 60A zekering bij. De kabel ligt nu vanaf de accu naar de kofferbak maar wat een rot klus :(

                              #17631870
                              Jack-omegax3.0xe
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                23 September 2007

                                het is ff pielen maar wel waard. Zou je eens een zwaardere amp willen plaatsen hoef je niks meer te veranderen.

                                Gr jack

                                #17631871
                                tmug
                                  Lid sinds:
                                  4 July 2007

                                  origineel gepost door Spacejam
                                  10m2 is helemaal de grootste onzin voor een subwoofer die max 10A trekt.

                                  1mm2 mag 10A hebben op 13V
                                  1,5mm2 mag 15A hebben op 13V

                                  10m2 mag 60A hebben dus hoezo overkill?
                                  Waarom is het onverantwoord, dat is dus het gene waar ik benieuwd naar ben.

                                  Stoelverwarming heb ik niet dus en er hangt verder niets aan dus dan zou het allemaal moeten lukken.

                                  Had je toch gewoon een 1.5mm2 moeten pakken, mooi een gloeidraad van voor naar achter door je auto. En ervaring leert, eerst een 150w versterkertje. Dan toch maar een 400, etc. etc. etc.

                                  #17631872
                                  Spacejam
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    21 November 2006

                                    je hebt zeker ook al je 1mm2 kabel in je auto vervangen door 10mm2 :sleeping

                                    Dat je hem misschien niet bij de sigrattenaansteker erbij kan plaatsen is nog wel te begrijpen maar om te zeggen dat je een versteker die van zichzelf op 10A is afgezekerd op een 10mm2 moet aansluiten is gewoon de grootste onzin.

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.