Constante plus kabel aanleggen voor trekhaak

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Constante plus kabel aanleggen voor trekhaak

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17257308
    Marcel28
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 April 2007

      Hallo,

      Heb van het weekeind een trekhaak gemonteerd. Dat is allemaal prima gelukt, ook kabelset zit netjes op zijn plaats.
      Maar…. nu de plus draad van voor naar achteren nog ( ECS OP-038-DL setje ).
      Het probeem begint al in het motorcompartiment….. waar kan ik in godsnaam het kabeltje door naar binnen steken.

      Kan iemand mij vertellen waar ik deze kabel naar binnen kan steken. Kan bijna nergens bij.

      Het gaat hier overigens om een 2.2 verzie.

      Groetjes Marcel

      #18137226
      perror
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 August 2011

        onder de auto langs is het makkelijkst

        #18137227
        Marcel28
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 April 2007

          Da’s niet mijn stijl, wil het gewoon netjes binnen door doen

          #18137228
          Fearless
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 January 2005

            Vragen om problemen als je onderlangs gaat. Kortsluiting en storingen. …moet je niet willen

            #18137229
            perror
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 August 2011

              Bij een corsa d hoort dat volgens de aansluit procedure ook zo. En een goed geïsoleerde draad krijg je geen problemen mee. Bij een corsa d ook nooit geen problemen gehad. De bekabeling van je trekhaak zitten toch ook onder de auto. En heb je wel eens gezien wat voor kabels er onder je auto hangen. Die veroorzaken altijd problemen en storing (maar niet heus). Maar als je heel je auto overhoop wilt halen voor een draadje wat makkelijk onder de auto door kan moet je dat zelf weten.
              Het schijnt dat er boven je gaspedaal een doorgang is.
              Is het een zafira a? Misschien ook makkelijk om te weten.
              Ik heb zelf mijn plus voor de subwoofer via mijn spatscherm links voor lopen aan de zijkant zit een doorgang.
              Dan moet je wel je modderkuip verwijderen.

              #18137230
              Marcel28
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 April 2007

                Zie nu dat het type opel niet genoemd wordt.
                Het gaat idd om een opel zafira B uit 2007.

                Goeie tip trouwens via wielkast links, zal morgen ook bij het gaspedaal kijken of daar een doorgang is.
                Hou jullie op de hoogte!

                bedankt voor de tips!

                Groetjes
                Marcel

                #18137231
                perror
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 August 2011

                  Dat is bij een zafira a bij een b weet ik niet of dat mogelijk is. Maar meestal aan de bestuurders kant zit er een doorgang.

                  #18137232
                  perror
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 August 2011

                    trouwens bij een zaf b zit er achterin een zekering kast waar je een constante of geschakelde + vandaan kan halen. is helemaal makkelijk.

                    #18137233
                    Fearless
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 January 2005

                      @perror wrote:

                      Bij een corsa d hoort dat volgens de aansluit procedure ook zo. En een goed geïsoleerde draad krijg je geen problemen mee. Bij een corsa d ook nooit geen problemen gehad. De bekabeling van je trekhaak zitten toch ook onder de auto. En heb je wel eens gezien wat voor kabels er onder je auto hangen. Die veroorzaken altijd problemen en storing (maar niet heus). Maar als je heel je auto overhoop wilt halen voor een draadje wat makkelijk onder de auto door kan moet je dat zelf weten.
                      Het schijnt dat er boven je gaspedaal een doorgang is.
                      Is het een zafira a? Misschien ook makkelijk om te weten.
                      Ik heb zelf mijn plus voor de subwoofer via mijn spatscherm links voor lopen aan de zijkant zit een doorgang.
                      Dan moet je wel je modderkuip verwijderen.

                      Laat mij die inbouw beschrijving dan maar eens zien. Ik geloof er niets van. Bii een d corsa komt ie tot de zekeringkast voorin…Verder dan daar hoef je niet.
                      Weet niet wat voor sets jij monteerd maar onderlangs een draadje leggen gaat geen enkele fabrikant voorschrijven.

                      Org bekabeling onder de auto is altijd goed afgeschermd daar gebeurt niets mee. Ook die van de stekkerdoos.
                      Maar een plusdraad voor een trekhaak wordt vaak maar zo argeloos overal langs getrokken. Dat gaat mischien een een tijd goed. Tot ie ergens door rot of slijt. En dan kun je zoeken.

                      Doe gewoon iets gelijk goed. Scheelt je een hoop gedoe achteraf.
                      En dan dus gewoon binnendoor zoals het hoort met hier en daar een doorvoerrubber. Ook zo fijn voor de volgende eigenaar.

                      Tis allemaal niet zo moeilijk..kost alleen iets meer moeite

                      #18137234
                      perror
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 August 2011

                        Ik zal is kijken of ik die beschrijving kan vinden.
                        Ik heb zelf bij een dealer gewerkt en weet dus echt wel waar ik over praat, ik kan die trekhaken bijna met me ogen dicht inbouwen. Als je een kabel gewoon goed onder een auto monteer kan daar niks mee gebeuren.
                        Schijnbaar weet jij wel goed wat een fabrikant wel of niet voor schrijft.
                        Jij werk zeker bij een fabrikant?
                        Heb jij geen tip hoe hij die kabel wel moet monteren of hoe hij hem moet laten lopen?
                        Als ik zo jou opmerking over mijn tips lees moet jij dat wel weten.

                        #18137235
                        Fearless
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 January 2005

                          Ik monteer veel trekhaken met kabelssets van de opeldealer
                          .plus draad gaat bij mij altijd links langs de dorpel achter alle kappen en vaak met tywraps aan de originele kabelboom.

                          #18137236
                          sander2.5v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            7 April 2011

                            Bij mijn vectra zat die ook onderlangs de auto toen ik hem kocht. Ik heb hem zelf gedemonteerd aangezien ik toch geen caravan ga trekken. Zo’n dun kabeltje onderlangs vind ik maar niks, succes met het Aanleggen van de kabel :thumb

                            #18137237
                            Mark-78
                              Lid sinds:
                              3 February 2013

                              Dan nog even een aanvulling,

                              Schakelen jullie die plus dan ook nog na het contact dmv. een tweede relais???
                              Of je doen de kabel gewoon onderlangs??? en dan direct op de accu???

                              Ik weet het niet maar volgens mij is het toch echt de bedoeling om deze soorten bekabelingen idd via de binnenkant achter de kappen langs te doen.
                              Hoe doen jullie dat dan anders met boxen en dergelijke inbouwen dat kan dan zeker ook wel onderlangs :thumb

                              Doe het gewoon netjes binnen door en sluit hem via relais aan zodat de plus word af gesloten wanneer de motor uit is.
                              Trekt niet de accu leeg wanneer contact uit staat ;) :thumb
                              Maar ik ben maar een amateur sorry.

                              #18137238
                              sander2.5v6
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                7 April 2011

                                Is wel een leuk idee, alleen dan doet de constante + het niet als je hem misschien nodig hebt (geen idee wat, interieur verlichting caravan ofzo).
                                Zou er in ieder geval wel een zekering tussen zetten aan het begin bij de accu.
                                Bij mij loopt alle bekabeling van subwoofer ook binnen in de auto onder de kappen.
                                :D

                                #18137239
                                Fearless
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  9 January 2005

                                  De contactgeschakelde draad gaat via een relais.

                                  Of alles moet al achterin aanwezig zijn zoals je bij volvos vaak ziet. Nieuwe astras hebben ook alles achterin. Mooi Makkelijk

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.