Computer van k'nex

Forumindex Forums Overige PC & Multimedia Computer van k'nex

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207419
    .B4R7.
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 August 2007

      Ik dacht k zet voor de lol maar s wat foto’s van mijn computer op het forum :kewlpics :

      De hele kast bestaat uit K’nex, en er is geen enkel schroefje gebruikt om iets vast te maken, en alles klemt dus gewoon tussen de k’nex.

      Verder de specificaties:
      Moederbord weet ik uit mn hoofd niet en heb nu geen zin om dat op te zoeken:P
      AMD 2600+, 2,09 GHz
      768mb geheugen
      Ati Radeon 9600XT 128mb
      160 GB HD
      1x CD+R
      1x DVD+R
      300 of 350 watt voeding

      Geen hele bijzondere computer dus,, maar heb zowat alles van mn broer gekregen dus ik ben er wel heel blij mee:D

      De voeding zit helemaal achterin, onder, aan de rechterkant, tussen de neon zeg maar.
      Linksboven de voeding zit de HD.
      Voorin onder, dwars een floppy drive, en CD+R en DVD+R boven elkaar.
      Helemaal bovenin, liggend(!) het moederbord.

      Alles zit vrij compact op elkaar, vandaar dat hij lager, en minder lang is als een normale computerkast. Het lage komt vooral omdat het moederbord ligt en niet tege de zijkant ‘staat’.

      Oja, de neon zit er voor de lol in, en ik dacht het koelertje bovenop ook. Maar nu blijkt dat ik het koelertje bovenin wel degelijk nodig heb met het weer van de laatste paar dagen.

      Nouja,, wat vinden jullie ervan? en heeft er misschien nog iemand zowiets gebouwd?

      Denk trouwens niet te snel van, dat bouw ik wel even na,, want het is toch best veel werk, en je moet toch wel al vaker en veel gebouwd hebben met k ‘nex want anders kom je er niet snel aan uit verwacht ik

      #17417074
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        wordt voor mij nix dus
        want knex is van na mijn tijd:o:P:P
        ik had lego en mecano:jerry:jerry:jerry:jerry

        #17417075
        Roelof
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Lego is veel gebruikt als computerkast.

          Maar ja, als ik ooit een leuke kast wil neem ik plexiglas, kan je ook leuke dingen mee doen.

          #17417076
          GH45T
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 July 2005

            origineel gepost door .B4R7.
            AMD 2600+, 2,09 GHz
            768mb geheugen
            Ati Radeon 9600XT 128mb
            160 GB HD
            1x CD+R
            1x DVD+R
            300 of 350 watt voeding

            Even uit mijn hoofd:
            AMD Athlon XP 2600+, 2,067 GHz, 333 MHz FSB, thoroughbred-B
            Asrock K7S8X r3.0 moederbord
            3*256MB DDR-SDram, geheugensnelheden weet ik niet meer
            Club3D Ati 9600XT 128MB
            WD1600JB 160GB 7200RPM ATA100
            Asus CD-rom
            DVD-rom
            350 watt component pro voeding (OEM uit een Aopen behuizing)
            en als beeldschermen heb je 2 Iiyama vision master pro 410’s.

            Heb zelf ooit een computerbehuizing van Lego gehad, maar die bestaat al lang niet meer. Probleem is dat ik regelmatig even iets in mijn pc moet bouwen en dat is niet echt handig met zo’n kast.

            Ook nog ooit een behuizing gehad van MDF, staat nu in de kast. Foto’s kun je hier vinden

            Die laatste kast, van MDF, is eruit gegaan omdat ik de harde schijven niet meer kwijt kon. Daar zat mijn server eerst in. Ik heb hem nog wit geschilderd en wat kleine dingen aan gedaan maar nooit afgemaakt. Wie weet komt dat nog ooit.

            Edit:
            En heb ook nog ergens onder een tafel zo’n koffercomputer staan.

            Zal eens een keer foto’s maken van mijn computertjes.

            #17417077
            Kadett-E
              Lid sinds:
              8 January 2008

              Heel origineel!

              #17417078
              tim_j
                Lid sinds:
                4 February 2007

                haha mooi hoor, met een dakje:P

                #17417079
                .B4R7.
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 August 2007

                  jammer genoeg gaat hij binnekort afgebroken worden, de knex pc.:( Dit omdat ik een nieuwe computer heb besteld en die komt hier dan niet meer in., maar in een gewone kast..:)

                  #17417080
                  peerke1987
                    Lid sinds:
                    28 December 2006

                    Hahahahaha dit vind ik eecht geniaal!!

                    Modding is leuk, en heb veel gezien maar dit is echt leuk! Hoe staat het met je warmte? smelt er niks haha

                    Ik ben onder de indruk! hahaha:kewlpics:kewlpics:kewlpics

                    #17417081
                    .B4R7.
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 August 2007

                      hij is nu afgebroken omdat ik nu een nieuwe computer heb en daar wilde ik wel n fatsoendelijke kast omheen hebben. maar met de temperatuur was nix mis hoor:P alleen was een aantal weken trug toen het zo warm was, de koeler bovenop (de coolermaster met de blauwe ledjes) wel echt nodig. Maar denk dat hij tog lang niet zo warm werd als in n gwone kast.

                      maar heb inderdaad van tevoren ook nog niet veel knex pcs gezien, wel lego maarja.
                      t was ook best stevig en goed te dragen.

                      hier foto’s van mn nieuwe pc: :kewlpics





                      de blauwe koeler aan de zijkant is dezelfde als bovenop tussen de knex zat:P

                      specs:
                      Moederbord: ASRock ALiveNF6P-VSTA
                      Processor: AMD X2 4800+ (2×2,5GHz)
                      Geheugen: 2GB DDR2
                      Videokaart: ATI Radeon HD3650, 512mb
                      Harde schijf: 160GB Samsung Spinpoint
                      CD/DVD: Samsung SH-S202J dvd brander
                      Voeding: 350 Watt

                      Is vorige week donderdag hierheen gekomen, en dat is ook de dag dat de knexpc eraan moest geloven en hij is toen dus ook uit elkaar gehaald voor een groot deel. nu staat hij hier in een paar stukken om nog verder afgebroken te worden:P

                      Oja, kast is een Codegen maar verder het type weet ik niet, en hij wordt ook niet meer verkocht daar waar ik m kocht:P

                      #17417082
                      peerke1987
                        Lid sinds:
                        28 December 2006

                        haha mooi is dat! alleen was ik persoonlijk voor een andere videokaart gegaan denk ik. Ga ik wel even vanuit de HD3650M Specs. verder idd leuke specificaties.

                        Ik ben overgestapt naar een laptop,

                        BTO Notebook 15w14a (dacht ik)
                        INtel Core 2 Duo t5500 1,8ghz
                        2 gb geheugen
                        Nvidia Geforce 8600M GT 512 Mb
                        WSXGA+ 1650×1050 Resolutie (geniaal!) :P

                        #17417083
                        GH45T
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          10 July 2005

                          HD3650 is gewoon een leuke goedkope videokaart. Wat prestaties betreft vergelijkbaar met een “normale” 8600GT.

                          De ingewanden van de Knex pc liggen nu onder mijn bed…. Als mediacenter :P

                          En ben zelf de afgelopen dagen bezig om mijn server weer in de lucht te krijgen, harde schijven vervangen, gaat het moederbord stuk, data opeens weg, moeten we die ook weer terughalen.

                          Hoop rond het weekend weer alles aan de praat te hebben.

                          #17417084
                          peerke1987
                            Lid sinds:
                            28 December 2006

                            Data weg? Wanneer je moederbord stuk gaat? hoe moet ik dat zien? kan me alleen bedenken als er een raid controller op je mobo zat. Als je een goed programma wil hebben om data terug te krijgen moet je “GETDATABACK” pakkeN :)

                            Just a tip!

                            Servertje hebben thuis is wel makkelijk idd!

                            #17417085
                            Roelof
                              Lid sinds:
                              30 June 2004
                              #17417086
                              GH45T
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                10 July 2005

                                origineel gepost door peerke1987
                                Data weg? Wanneer je moederbord stuk gaat? hoe moet ik dat zien? kan me alleen bedenken als er een raid controller op je mobo zat. Als je een goed programma wil hebben om data terug te krijgen moet je “GETDATABACK” pakkeN :)

                                Just a tip!

                                Servertje hebben thuis is wel makkelijk idd!

                                Ja, kon de JBOD Niet meer initialiseren op een andere computer.

                                Maar heb het volume opnieuw aangemaakt en toen active file recovery laten zoeken. Werkt stukken beter dan getdataback ;)

                                Maar server draait nu weer met een Asus P5GC-MX bordje, Intel E2180, 2GB DDR2 van Kingston, 2x640GB van Samsung en 2x750GB van Samsung.

                                één RAID1 array van 2x110GB voor systeemschijf met virtuele machines, één RAID5 array van 4x640GB voor data.

                                #17417087
                                Jigsaw
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  9 April 2007

                                  origineel gepost door Roelof
                                  Voor de liefhebbers:
                                  http://tweakers.net/nieuws/55741/antec-introduceert-open-air-pc-behuizing.html

                                  zit je wel met hetzelfde probleem als bovenstaande knex pc..

                                  STOF :D

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.