Compressiemeter stijgt naar 10bar, zakt daarna na 0bar

Forumindex Forums Modellen Corsa Compressiemeter stijgt naar 10bar, zakt daarna na 0bar

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 76)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254373
    EdGSI
      Lid sinds:
      13 August 2011

      Heren

      Wou zojuist mijn gereviseerde blokje starten. Ik denk wat ruik ik benzine?

      Kwam er bij de luchtfilterbak 2 liter benzine uitgelopen hahaha.
      Hoe kan dit?

      Het komt via de mantzel richting de luchtfilterbak. Constante stroom op de brandstofpomp?

      En hij start nog niet. Lampjes branden op display.

      Maar als ik de sleutel omdraai, vallen de lampjes uit van de teller. Als ik de sleutel loslaat, branden de lampjes weer. En het enige wat ik hoor is een klik.

      HELP?!

      #18094440
      EdGSI
        Lid sinds:
        13 August 2011

        Er komt geen benzine meer uit.

        Maar hij start nog altijd niet.

        Als ik de sleutel omdraai, vallen de lampjes op het display uit.

        Als ik dit een paar keer doe, begint de dikke bruine massa kabel te roken haha. Hij word aardig warm dan.

        Accu : 12,2 volt (gemeten met multimeter)

        Het enige wat ik hoor is een klik met het starten (van startmotor) en dan valt het display uit.

        #18094441
        BlackDevil
          Lid sinds:
          4 January 2009

          Accuspanning is sowieso te laag. Dient minimaal 12,5 volt te hebben in ruststand.

          #18094442
          Aapje
            Lid sinds:
            1 January 2009

            Dan zijn mijn nieuwe accu’s ook slecht BlackDevil. Als ie tijdens het starten maar niet onder de 10v zakt is ‘t goed.

            #18094443
            EdGSI
              Lid sinds:
              13 August 2011

              Oke dan ga ik dadelijk even met startkabels proberen.

              Er lopen 3 kabrls naar startmotor
              # dikke rode
              # bruine
              # dunne kabeltje

              En er loopt nog een zwarte van de startmotor naar startmotor.

              Het dunne kabeltje zit zeker goed.

              Maar horen de de rode en die zwarte bij eelkaar? Ja toch?

              En de bruine apart

              En als je van onderen ONDER de auto ligt, welke kabels moeten waar op de startmotor?

              Moet dan de bruine bovenaan?
              Of de zwarte en de rode bovenaan? (volgens mij wel)

              Iemand die dit ff snel weet? Ik ga nu ff startkabels halen!

              #18094444
              BlackDevil
                Lid sinds:
                4 January 2009

                @Aapje wrote:

                Dan zijn mijn nieuwe accu’s ook slecht BlackDevil. Als ie tijdens het starten maar niet onder de 10v zakt is ‘t goed.

                Ja, dat is mogelijk.

                Nieuwe accu zit normaliter rond de 12,7 volt. Koude weer is nu ook slecht voor de accu.

                #18094445
                EdGSI
                  Lid sinds:
                  13 August 2011

                  Niemand een idee hoe die bekabeling van de startmotor moet?

                  #18094446
                  EdGSI
                    Lid sinds:
                    13 August 2011

                    Pffff IK HEB ER GEEN KRACHT MEER VOOR!? :swear

                    Als ik hem in een versnelling zet en de wielen draai, kan ik gewoon met de wielen draaien (in de versnelling, wielen in de lucht)

                    En de bekabeling van de startmotor zit goed nou, maar hij start niet. Hoor 2 klikjes maar voor de rest niks.

                    Ik word er strontziek van bah :swear
                    Kut ding, niks zit mee

                    #18094447
                    syl-astra
                      Lid sinds:
                      3 October 2007

                      is je start motor wel goed dan
                      kan ook kapot zijn
                      of zet hem eens in de versnelling en druk de auto iets zodat je startkrans verdraait
                      wie weet staat hij net tegen een tand

                      en heb je de massa wel goed op je motor

                      #18094448
                      EdGSI
                        Lid sinds:
                        13 August 2011

                        De wielen draaien niet meer als ik hem in de versnelling zet. Dus dat zit wel goed.

                        Maar hij start nog niet!?

                        Ik kan hem op contact zetten, dan is alles aan (lampjes, verlichting). Als ik dan de sleutel omdraai, vallen de verlichting en alles uit en hoor ik 2 klikken.

                        Voor de rest niks. Hij start niet.

                        Ik heb de bruine kabel met de zwarte (die van de startmotor af komt) samen gedaan. En de rode zit op een apartr aansluiting op de startmotor.

                        Accu is gewoon goed.

                        Hoe kan ik de startmotor controleren of die nog goed is?

                        Kan ik gewoon een kabel van t blok naar de min van de accu houden (als extra massa naar het blok) ?

                        #18094449
                        opelgteetje
                          Lid sinds:
                          2 May 2008

                          maak eens een fote van de startymotor zoals je die nu aangesloten hebt.
                          startmotor kun je kontroleren met behulp van startkabels.
                          denk dat het dan het beste is dat je de startmotor er af haalt en dan probeert.
                          massa op het gedeelte waar je een bout in draait om em vast te zetten
                          en + op degene waar je dew dikke rode vanaf de accu op zet OF de kleine aansluiting zodat het relais ingeschakeld word.
                          moet het allebei doen.
                          had een c coupe waar je met de ene het relais inschakelde en met de andere de startmotor liet draaien.
                          nu een ascona en die moet dan weer op de kleine aansluiting. gaat het relais inschakelen en de motor draaien.
                          hoop dat je er wat aan hebt.

                          #18094450
                          BlackDevil
                            Lid sinds:
                            4 January 2009

                            Als je de bruine en zwarte kabel samen hebt gedaan, heb je dikke kortsluiting veroorzaakt en zal de startmotor nu defect zijn. Die is immers niet gezekerd. Dat verklaart ook waarom je dikke bruine kabel gaat roken.

                            #18094451
                            EdGSI
                              Lid sinds:
                              13 August 2011

                              Zit de rode en de zwarte dan samen normaal?
                              En de bruine apart?

                              Massa bovenaan als je van onderen kijkt , en de rode en de zwarte (van startmotorrelais?) samen op de onderste aansluiting als je van onderen kijkt.

                              Dus ik kan er van uitgaan dat de startmotor is overleden? :jerry

                              Hoe kan ik die testen?
                              Kabel leggen van de onderste of bovenste aansluiting naar de + van de accu?

                              Het schiet lekker op zo. Had ik maar opgeschreven hoe die kabels moeten. Dan liep hij nu al :swear

                              #18094452
                              BlackDevil
                                Lid sinds:
                                4 January 2009

                                Bruin is altijd massa, zwart geschakelde plus en rood constante plus. Voordat je kabels loshaalt altijd eerst labelen of foto maken, zodat je naderhand altijd weet waar ze thuishoren. Denk dat de startmotor nu inderdaad overleden is.

                                #18094453
                                opelgteetje
                                  Lid sinds:
                                  2 May 2008

                                  gewoon ff testen zoals beschreven in 1 van mijn eerde posts.
                                  dan weet je of het nog doet ja dan nee.
                                  dikke rode vanaf de accu zit samen met een dunnere rode met een moer vast op de startmotor.
                                  zwarte zal je der op moeten schuiven en de bruine weet ik zo even niet
                                  kom je wel achter als je de startmotor test. gene die het relais inschakeld daar moet de zwarte op.

                                  #18094454
                                  McKaamos
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    10 December 2009

                                    Wacht ff… er is 2 liter benzine uit je luchtfilter komen lopen?
                                    Al gedacht aan hydrolock?

                                    Als er benzine in de filterkast staat, moet het zo hoog in de inlaat hebben gestaan dat je praktisch gegarandeerd minstens één cylinder (maar mogelijk meerdere) vol benzine hebt staan.
                                    Benzine kan je, in vloeibare vorm, bijna niet samenpersen en kan dus prima zorgen dat de motor niet rondt gaat op de start motor.
                                    Letterlijk het effect van een stok tussen de zuiger en de cylinderkop.
                                    Als je dan de start motor wil laten draaien, blijft die domweg stil staan, want de motor zit in een positie waarin hij niet rond kan gaan. Daar door ontstaat er een kortsluiting achtige situatie bij de startmotor waardoor je kabels gaan roken. (electromotor trekt heel veel stroom in een poging op gang te komen.)

                                    Trek alle bougies er eens uit en kijk eens of de boel zeiknat is van binnen?

                                    #18094455
                                    EdGSI
                                      Lid sinds:
                                      13 August 2011

                                      Ik zal het straks eens testen op jouw manier. Moest even weg op de sleutelplaats , anders moest ik de auto daarna ook nog laten uitdeuken :jerry

                                      Ik heb 4 kabels

                                      *heel dun kabeltje – zit 100% goed aangesloten (hier past geen enkele andere draad op , en de kleine past ook niet op de andere aansluitingen
                                      *zwarte korte kabel – loopt van de startmotor naar de startmotor
                                      *rode kabel – constante plus
                                      *zwarte kabel

                                      En ik heb 3 aansluitingen op de startmotor
                                      *hele dunne aansluiting (hier zit het hele dunne kabeltje op)
                                      *2 aansluitingen waar een moer (13dop) op kan

                                      Dan moeten dus 2 kabels samen op 1 aansluiting.
                                      Moet dan de geschakelde + (zwarte korte kabel) samen met de constante plus (rode kabel)

                                      Maar dan krijgt de geschakelde + toch ook constant stroom van de constante + (rood) ? Of begrijp ik dat verkeerd ? :wtf

                                      En de massa moet dan dus apart ?

                                      #18094456
                                      EdGSI
                                        Lid sinds:
                                        13 August 2011

                                        Daar zeg je wat McKaamos

                                        Het kwam via de brandstofleiding zo de mantzel powerbox in. En daar lopen meteen 4 buizen de cilinderkop in. En de benzine kwam er aan de andere kant uit via de gasklep. :jerry

                                        Als er daar benzine zit , wat moet ik dan doen ? De stofzuiger van moeders pakken? :jerry

                                        #18094457
                                        McKaamos
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          10 December 2009

                                          Bougies er uit trekken, motorkap een kiertje open en dan gewoon wachten tot alle benzine verdampt is.
                                          Je kan ook de bougies er uit halen en dan proberen te starten, maar als er inderdaad een plens benzine in staat, schiet dat dus via het bougie-gat naar buiten, over alle electronica e.d. heen, met het risico op brand.

                                          Mocht je toevallig een stukje plastic of rubber slang en een injectiespuit hebben liggen, dan kan je die gebruiken om de cylinders leeg te maken op een veilige manier.

                                          #18094458
                                          EdGSI
                                            Lid sinds:
                                            13 August 2011

                                            Maar het kan dus niet dat nu al zuigers en alles scheef is zoals ik lees op wikipedia? :shock:
                                            Hij heeft toch niet rond gedraaid?

                                            #18094459
                                            McKaamos
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              10 December 2009

                                              Theoretisch kan dat, ja, maar ik acht het risico vrij klein gezien de motor niet uit een draaiende toestand in eens tot een stop is gekomen door hydrolock.
                                              Ik denk niet dat de startmotor sterk genoeg is om alles krom te trekken.

                                              #18094460
                                              EdGSI
                                                Lid sinds:
                                                13 August 2011

                                                Ik ga er nu heen rijden denk ik , moet het nu weten.

                                                Maar ik denk toch dat er zeker weten benzine op de zuigers zit , want de benzine moet eerst langs de 4 inlaat-buizen om bij de luchtfilterbak te komen :(

                                                Iemand die kan bevestigen dat de zwarte bij de rode kabel moet op de startmotor? (dan zorg ik dat dit ook meteen goed word gezet)

                                                Iemand heeft me wel een paar metertjes aangeduwd op de oprit , en toen heb ik de koppeling losgelaten in de versnelling. Maar hij is niet aangegaan ofzo….. :hmmz

                                                #18094461
                                                EdGSI
                                                  Lid sinds:
                                                  13 August 2011

                                                  Iemand trouwens een idee hoe zoveel benzine ineens door de slangen komt ? :shock:

                                                  #18094462
                                                  McKaamos
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    10 December 2009

                                                    Aanslepen/aanduwen is een heel ander verhaal… Maja, kan je niks garanderen. Kan goed gegaan zijn, kan ook fout gegaan zijn.
                                                    Als het fout is gegaan, is er de kans dat de zuigers niet lekker meer afsluiten tegen de cylinderwand, en dan staat de carterpan ook vol met benzine. En uiteraard heb je dan ook weer een hydrolock, maar dan aan de andere kant van de zuigers. Mogelijk komt de boel dan ook via de pijlstok naar buiten. Je zou daar even een monster kunnnen nemen met een injectiespuit en een slang. Even zien of er benzine bij de olie zit.

                                                    Anyway, ik denk niet dat je het hoeft te zoeken bij de startmotor.
                                                    Die heeft waarschijnlijk gewoon goed aangesloten gezeten. Waar je wel even naar kan kijken is of de bekabeling van de benzinepomp en/of bijbehorend relais wel goed is. En uiteraard het benzinepomp relais checken.

                                                    Blijkbaar is de pomp blijven draaien terwijl de auto in rust stand was (contact uit), en zit er dus ergens een contactje vast of is er kortsluiting zodat de pomp bleef draaien.
                                                    Anders was er nooit zoveel benzine uit de inlaat gekomen. Waarom het dan nog in de inlaat stond is een andere vraag. Misschien lekken de injectoren ofzo? Of hebben die ook constant open gestaan wegens een kleine kortsluiting?

                                                    #18094463
                                                    EdGSI
                                                      Lid sinds:
                                                      13 August 2011

                                                      Als ik aan de peilstok ruik, ruik ik alleen maar benzine :cry

                                                      Pfff ik word hier echt niet vrolijk van

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 76)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.