Commodore B trekgewicht op kenteken

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Commodore B trekgewicht op kenteken

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18422398
    HarmCommodoreB
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 May 2020

      Hallo :bye:

      Ik heb vorige week een mail gestuurd naar het RDW met het verzoek tot het trekgewicht op kenteken zetten.

      Nu krijg ik het volgende terug als vraag, iemand hier ervaring mee of zelfs deze informatie heeft? 908kg is redelijk weinig trekgewicht op kenteken..

      Alvast bedankt!

       

      Om het kentekenregister aan te passen, heb ik de trekgegevens van het voertuig nodig. Ik heb één van de volgende verklaringen nodig:

       

      een verklaring van de registrerende instantie uit de Europese lidstaat van waaruit het voertuig in het verleden is ingevoerd in Nederland. In deze verklaring moet staan wat het voertuig geremd en ongeremd mag trekken.
      Of:

      een verklaring van de voertuigfabrikant van uw voertuig wat de aanhangwagengewichten zijn.
      Of:

      een verklaring van de Nederlandse importeur waaruit blijkt wat de nationale Nederlandse goedkeuring van het voertuig is, met de daarbij behorende aanhangwagengewichten.
      Of:

      een foto van het typeplaatje van uw voertuig waaruit de aanhangwagengewichten te herleiden zijn. Vermelding van b.v.GVWR (maximum massa voertuig) en GCWR (maximum massa samenstel). Deze foto wordt als een fabrieksverklaring gezien. Het aanhangwagengewicht wordt dan GCWR-GVWR
      U kunt/wilt geen verklaring overleggen

      Indien u  niet een van deze verklaringen kunt/wilt overleggen, kan op uw eigen verantwoordelijkheid overgegaan worden tot de volgende vermeldingen in het kentekenregister:

       

      Ongeremd aanhangwagengewicht: 500 kg.

      Geremd aanhangwagengewicht: 908 kg.

       

      Als deze gewichten voor u niet toereikend zijn, zou er eventueel op hogere aanhangwagengewichten getest kunnen worden. U dient dan echter wel rekening te houden met keuringskosten die kunnen oplopen tot ongeveer €550,00.

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.