Combo!

Forumindex Forums Modellen Kadett Combo!

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 51 tot 61 (van in totaal 61)
  • Auteur
    kadett4x4
    Deelnemer

@da skelterboy wrote:

@rabbitopc wrote:

heb er ook ff een gehad 2.0 16v, niet op de weg te houden.

heb hier nog een nieuwe reparatie wielrand achter voor liggen.

van deze heb ik ook nog 2 weken van mogen genieten :wors

tijdens de ombouw van mijn tigra naar een 2.0 8v.

maar niet op de weg te houden idd :jerry :wors

haha, deze combo heb ik nog voorzien van de c20xe, is van mijn zwager geweest.
      begon zijn leven als witte 1.3(gekocht van un maat van me).
      omdat het grote vermogen van een 1.3 snel wende, hebben we er een 1.8 in geknutseld.
      en toen onze jongen jarig was , kreeg hij van het meisje een c20xe.
      die we er even snel ingebouwd hadden.
      en inderdaad, niet op de weg te houden.
      vanaf 195 per uur, begon de achterkant wat te zweven.
      maar wedstrijdjes waren altijd onverwacht, voor de tegen parij.
      veel plezier mee gehad.

groeten.

black pearl maastricht

blijft er leuk uit zien

wim-v6
        Deelnemer

Ik moet zeggen dat mijn Kadett-E-combo aardig op de weg lag, zelfs met snelheden van 225km/u op de navi…

MG ZR160 lopen pesten met dat apparaat!!

Willem

Vinci
          Deelnemer

Wegligging wordt vaak enorm veel aan verprutst met allerlei niet originele bussen, veren en dempers. Of jaren oud origineel spul. Opel zorgde echt wel dat die auto’s af fabriek een fatsoenlijke wegligging hadden hoor!! En je kan mazzel hebben of ervaringen van anderen overnemen met goede aftermarket onderstel onderdelen, maar het zelf bedenken is een hele kunst. Gewoon verlagen ook, vaak gaat de auto aan tractie alleen maar er op achteruit, ondanks de voordelen van het lagere zwaartepunt. En een Kadett heeft dan ook nog als nadeel dat hij verlaagd enorm last heeft van bump-steer.

Die eerdere combo hier boven staat aan de achterkant ook veel te hoog op z’n wielen, weet niet wat daar aan de hand is, maar misschien heeft de dealer er een keer een paar vivaro bladveren onder gelegd of zo?? Geen wonder dat die gaat zweven en zwabberen. Misschien een paar grindtegels achterin, hoewel je die niet in je nek wilt krijgen met 200 km/u…

Mijn vorige Kadett hatchback 1.4 ging niet veel harder dan 160 en dan trilde hij voor je gevoel bijna uit mekaar, geen regelmatige trillingen hoor, maar gewoon van het wegdek. De 1.8GT die inmiddels 2.0 16v is had dat vanaf het begin niet en die had met de originele gasdempers en veren een wegligging die niet misselijk was, kon er zo 180 mee cruisen met de originele 1.8 motor alsof ik 120 reed. Echt smooth. En nu is het helemaal lekker na de grote bodem reparatie en toen ik laatst een ritje in onze Caddy van werk had gemaakt besefte ik hoe verkreukeld ik daar uit kwam na 4 uurtjes. De Kadett al meerdere malen in één ruk door naar zuid Frankrijk zonder een centje pijn!! Die Caddy voelt de eerste kilometers heel smooth, maar heeft een heel naar plotseling grensbereik en vreselijk slechte wegligging en stuurgedrag, vooral als je een GSI rijstijl er op na houdt in zon ding. En de Caddy heeft geen negatieve veren, dus iets te hard over een verkeersdrempel en dan hoor je een bonk uit de veren als ze volledig uitveren wat lijkt alsof je met het carter op een betonblok botst. En rechtuit rijden met een beetje wind is met twee handjes aan het stuur constant corrigeren. En als je denkt dat het alleen deze Caddy is? Nee, fout, we hebben er twintig namelijk! Dingen zijn nu twee jaar oud ongeveer. Transportertje rijdt beter, of een sprinter… Maar als ik de Kadett weer pak na zo’n ritje dan is het gelijk zowat de zevende hemel!!

wim-v6
            Deelnemer

Wou zeggen, mijn kadett-E-combo vond ik nog verrassend weinig last hebben van zijwind, reed mooi rechtdoor, en was vrij stabiel, zelfs boven de 200km/u
              Deze was soepeltjes geveerd rondom, maar reed echt stabiel, enige was dat de 2.0 16V flink te kort kwam aan Tractie, wielspin tot in 3 was geen uitzondering..

De Combo-B die ik heb gehad had wel iets meer last van zijwind, maar niet veel minder dan de Ascona-C moet ik zeggen..
              Ook deze reed wel lekker. ik reed er op mijn slofjes mee naar Soltau (D) en terug op 1 dag (bijna 1000km) en stapte vrolijk uit (Astra-GSi stoelen erin helpt dan ook wel)
              Deze Combo’s had echt Safari vering, veerweg van 1,5meter (bij wijze van spreken), maar was zeker niet onprettig
              Deze had met de 1.6 16V met mantzel powerbox, wel vreselijk last van Torq steer..

bij ons op het werk hadden we vroeger Caddy 2’s en Combo-B’s iedereen wou dan met de combo’s rijden, omdat de Caddy’s zo stug waren en onprettig reden.
              In de combo’s trilde je je stoel uit bij stationair, en kwa geluid makten deze een klere herrie, maar reden zeer prettig.
              Nog een voordeel was wel dat ze gewoon startte in de winter (2 hooguit 3slaagjes bij -10), dat ontbrak er nog wel eens aan bij de Caddy’s dat gold zowel voor de 1.9D als de 2 SDi’s

@ Vinci: de Vivaro heeft geen bladveren :jerry :jerry :jerry

Combo HOOG op de achterpoten, Is het niet een Combo met verzwaard laadvermogen (Combo 750 of 775 uitvoering) (700, 750 of 775kg laadvermogen op keteken)

Willem

Vinci
              Deelnemer

@wim-v6 wrote:

@ Vinci: de Vivaro heeft geen bladveren :jerry :jerry :jerry

Was daar al bang voor toen ik het schreef, nou ja Fiat Ducato dan…. ;)

astrawez
                Deelnemer
                  Raluph
                  Deelnemer

eindelijk eens zo´n combo die voor een “normale” prijs te koop staat ipv duizenden euro’s…..kan eigenlijk die motorkap wel gebruiken (kopen, motorkap omwisselen en verkopen ;) )

asconahobbyist
                    Deelnemer

ga dr maar vanuit dat die motorkap zo dof als sinterklaas z’n reet is,in jou geval kan je beter je eigen kapje over laten blazen,de binnenkant is al in de goeie kleur,die 2 deukjes weghalen en overblazen met die hap,een uni wit 452 hoosje kost je ook de kop niet.

Raluph
                      Deelnemer

het punt is dat er 5 putjes inzitten….2 ervan kan je aan de binnenkant zien en die waren ook gaan roesten ook aan de binnenkant. Dat heb ik wel aangepakt maar de drie andere zitten kan je niet aan de binnenkant zien. Die zitten onder het “frame” dus weet niet hoe die eraan toe zijn….een voordeel wel…je ziet ze niet ;)…..

Als ik niks in de goede kleur gevonden kan krijgen….wordt het of mijn eigeste opknappen of een andere zoeken en overspuiten….maar heeft geen haast

diplocom
                        Deelnemer

beste forum lezers,

de kadett combo waar dit topic een maand of 4 geleden over gestart
                          is staat weer te koop..
                          ik heb deze kadett combo eind vorig jaar gekocht omdat graag weer in een
                          kadett combo zou willen rijden. echter om deze kadett zo te maken als ik hem wil
                          hebben gaat me niet lukken momenteel.
                          misschien dat één van jullie er een mooi project in ziet?
                          hij mag weg tegen ongeveer de kostprijs, incl de al reeds aangeschafte reparatie delen.

een advertentie met meer info kun je vinden op de opel-forum marktplaats !

jordy

11 berichten aan het bekijken - 51 tot 61 (van in totaal 61)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.