Combo!

Forumindex Forums Modellen Kadett Combo!

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 61)
  • Auteur
    Berichten
  • #18084608
    sw16v
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 July 2004

      @Tiedo wrote:

      waar zijn zulke naafkapjes nog te krijgen? ik heb nu zulke staal wielen onder de kadett maar ik kan tot nu toe nog geen geschikte naafkapjes vinden :(

      hoeveel moet je er? heb er nog genoeg liggen.

      #18084609
      da skelterboy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 July 2004

        @rabbitopc wrote:

        heb er ook ff een gehad 2.0 16v, niet op de weg te houden.

        heb hier nog een nieuwe reparatie wielrand achter voor liggen.

        van deze heb ik ook nog 2 weken van mogen genieten :wors

        tijdens de ombouw van mijn tigra naar een 2.0 8v.

        maar niet op de weg te houden idd :jerry :wors

        #18084612
        diplocom
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 December 2012

          op verzoek hierbij 2 foto’tjes van m’n trouwe D-kadett !

          kleur; grijs boven, zwart onder
          motor; 12s

          ( heb het D-kadett register nog doorgelezen, maar daar stond ie nog niet bij )
          zal nu niet lang meer duren denk ik ;)

          ook nog een kiekje van mijn eerste combo;

          ( deze bestaat enkel nog in mijn herinnering… )

          en nog één van een combo die ik ongeveer anderhalf jaar terug nog gehad heb;

          deze combo verkocht ik aan een maat van me, die hem toen opgeknapt heeft.
          inmiddels heeft hij er ook afstand van moeten doen.

          voor m’n huidige combo heb ik vandaag 2 dorpels besteld bij winparts.
          de bedoeling is om de 2 4-drs dorpels pas te maken.
          nu nog 2 wielranden… wat ik me afvroeg, zijn de wielranden van een ascona-B niet
          een stuk kleiner dan bij combo?
          wielranden voor de kadett combo zijn er niet meer / of nooit geweest toch?

          jordy

          #18084613
          asconahobbyist
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 June 2008

            wielranden van een Kadett combo zijn er idd nooit geweest,ben ik destijds ook nog naar opzoek geweest.Ik weet dat de boog van Ascona C randen goed klopt,maar de vorm is totaal anders.
            Je zal denk ik toch iets moeten samenstellen,reparatiestukken van een E Kadett 3 deurs voor de onderzijde en inderdaad wellicht B Ascona randen. Anders iets met voorschermen proberen.

            #18084614
            Arjen
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Wielranden zijn er wel geweest van NOR. M&M dronten heeft er nog een liggen. Ze waren wel duur. Maar een een Ascona B spatbordrand gaat ook goed. Ik spreek uit ervaring!

              #18084616
              diplocom
              Deelnemer
                Lid sinds:
                19 December 2012

                @ arjen,

                ik heb zonet ook 2 ascona-B wielranden besteld ;)
                en voor de binnen wielkast snij/knip/of zaag ik wel een stel
                goed passende randen om binnen en buiten te verbinden.
                die wielrand bij m&m dronten heb ik ook gevonden, maar die hebben
                er idd maar 1’tje meer.
                de ‘klokkerholm’ kwaliteit ( die m&m leverd ) is wel beter ( dikker ) volgens mij dan de
                ‘van wezel’ randen die ik nu besteld heb.. maar goed, daar is de prijs
                dan ook naar.

                de 1.3N in de combo loopt inmiddels ook al een stuk beter !
                men had de bougie’s en bougie kabels al vervangen en de ontsteking verdraaid,
                maar al snel kwam ik er achter dat de slang aansluiting voor de rembekrachtiger
                los zat.. en valse lucht, daar houd een motor niet van.
                helemaal zuiver is de motor nog niet hoor, want er lijkt meer olie in het koelwater reservoir
                te zitten dan in de motor momenteel, en in dat koelwater kannetje borrelt het ook behoorlijk bij
                stationairloop..
                hopelijk fiets ik met dit motortje nog 1 keer door de apk heen, zodat ik daarna het 1.6 dieseltje
                er in kan maken :thumb

                jordy

                #18084617
                Vinci
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 August 2009

                  Wezel dorpels passen wel weer beter dan Klokkerholm, en zijn volgens mij ook nog verzinkt. Volgens mij is dat Wezel zo gek nog niet hoor! :vertag

                  #18084618
                  Aapje
                    Lid sinds:
                    1 January 2009

                    1.6D! :) Top man :)

                    #18084619
                    Arjen
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Nee, de kwaliteit is hetzelfde, even dik. Maar sommige bedrijven vragen gewoon de hoofdprijs! Dorpels maakt ook niet uit. Je kunt dorpels gebruiken van een 4 drs Kadett E maar ook van een 2 drs, dan het je bij de spatbordrand wat meer blik over.

                      #18084620
                      astrawez
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 March 2009

                        @diplocom wrote:

                        op verzoek hierbij 2 foto’tjes van m’n trouwe D-kadett !
                        ( heb het D-kadett register nog doorgelezen, maar daar stond ie nog niet bij )
                        zal nu niet lang meer duren denk ik ;)
                        jordy

                        Klopt! ;)
                        Leuke Kadett en ex-Combo’s! :thumb

                        #18084610
                        diplocom
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          19 December 2012

                          wat de dorpels betreft heb ik bewust gekozen voor de 4-drs dorpels.
                          dit omdat er in de rechterkant van de combo al eens een paaltje oid in de
                          weg gestaan heeft. onder de rechter deur zit het zaakje wat ingedrukt zeg maar..
                          dat stond natuurlijk ook niet in de advertentie ! haha..
                          maar goed, met het voorste deel van de rechter 4-drs dorpel kan ik ook die
                          frommel onder de deur wegwerken.
                          overigens ga ik toch ook proberen om deze ‘overzet’ stukken er in te lassen, ipv
                          ze er gewoon overheen zetten.

                          vandaag de vloerbedekking er uit gehaald, en de neus ontmanteld…
                          valt nog niet tegen gelukkig !

                          #18084615
                          Vinci
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 August 2009

                            @Arjen wrote:

                            Nee, de kwaliteit is hetzelfde, even dik. Maar sommige bedrijven vragen gewoon de hoofdprijs! Dorpels maakt ook niet uit. Je kunt dorpels gebruiken van een 4 drs Kadett E maar ook van een 2 drs, dan het je bij de spatbordrand wat meer blik over.

                            Nou in detail zijn de vormen van de dorpels wel iets anders, en de afwerking is bij Klokkerholm altijd zwarte transport primer en bij Wezel een soort verzinkte laag. Verder beide idd prima bruikbaar….

                            Heb met vloeren van Klokkerholm wel wat mindere ervaringen gehad helaas. Was wel op te lossen, maar kostte wel veel extra tijd. Die dingen zijn vooraan gewoon niet compleet bijvoorbeeld, en dat zal niet voor iedereen een probleem zijn, maar bij mij was de vloer tot op de velsrand van het schutbord verroest, dus moest toch met de hand ingewikkelde vormen maken om dat missende stukje te krijgen. En het laste minder lekker dan het originele plaatwerk. Het was beter dan niks zal ik maar zeggen…. :angel

                            #18084611
                            diplocom
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              19 December 2012

                              hallo astrawez,

                              zo gauw het weer het me toelaat, zal ik je een wat betere foto sturen voor
                              het D-kadett register !
                              wel leuk dat ie er nu ook bij staat :thumb

                              ik heb nog 2 kentekens voor je, van D-kadett’en die ik gehad heb.
                              ik weet niet of ze nog bestaan, maar ik denk van wel.
                              helaas heb ik er geen foto’s van..

                              kj-47-yz

                              kn-44-lf

                              groeten,
                              jordy

                              #18084621
                              lenn0
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 February 2009

                                Hoi Jordy, leuk dat je hier ook zit. :thumb

                                groeten uit goes,

                                lennaert (vriend van michael)

                                de manta zal je wel niet meer herkennen, is nu oranje geworden.

                                #18084622
                                astrawez
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 March 2009

                                  @diplocom wrote:

                                  hallo astrawez,

                                  zo gauw het weer het me toelaat, zal ik je een wat betere foto sturen voor
                                  het D-kadett register !
                                  wel leuk dat ie er nu ook bij staat :thumb
                                  ik heb nog 2 kentekens voor je, van D-kadett’en die ik gehad heb.
                                  ik weet niet of ze nog bestaan, maar ik denk van wel.
                                  helaas heb ik er geen foto’s van..
                                  kj-47-yz
                                  kn-44-lf
                                  groeten,
                                  jordy

                                  Tnx! Ze staan erin. De eerste is helaas gedemonteerd, de tweede is 3 weken geleden nog van eigenaar gewisseld.

                                  Mocht je nog foto’s vinden dan kan je ze me altijd sturen uiteraard. ;) De geldige kentekens heb ik in principe allemaal al hier in een excelbestand (heb dus nog heel wat in te voeren)..

                                  Groetjes, Wesley

                                  #18084623
                                  asconahobbyist
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    23 June 2008
                                    #18084624
                                    Vinci
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      3 August 2009

                                      Ja, de prijzen stijgen. Vergeet inflatie niet. Als je ziet wat in 1953 een Olympia kostte nieuw dan zou je hem er vandaag de dag gelijk voor kopen, zelfs met een bak roest er op. Het is een combinatie van wat een gek er voor geeft en de marktwerking die daar uit volgt.

                                      Ga maar eens een rolstoelauto kopen. Vind maar eens een combo in nieuwstaat. Zo’n Kadett was eigenlijk best wel een volwassen auto, maar werd al gauw voor een scheet en drie knikkers van de hand gedaan, zoals eigenaren van auto’s vandaag de dag nog hun ‘lieveling’ binnen twee tellen afdanken. Dat maakt vlak auto’s de eerste jaren steeds goedkoper, dat maakt ook dat een nieuwe als je de showroom uit rijdt gelijk ongeveer in waarde halveert. En als het achteraf toch best een fijn karretje was en er een relatief grote groep achter blijft die er nog interesse in heeft gaat die prijs gestaag weer omhoog. En dat is bij de Kadett bij uitstek het geval. Een iconische auto was/is het en veel mensen hebben er eentje gehad en veel mensen hebben er veel plezier aan beleeft, veel mensen willen er wel weer eentje en smelt hun hart als ze er een voorbij zien rijden.

                                      #18084625
                                      Vinci
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        3 August 2009

                                        Midas Dekkers legde ooit uit wat een mens nou eigenlijk waard is…

                                        “Wat is een dier waard? Niemand heeft het ooit uitgerekend. Wel weten we wat een mens waard is. Er is uitgerekend dat een mens is opgebouwd uit twee jerrycans water ,koolstof voor 9000 potloden, een spijkervol ijzer, een potje suiker, fosfor van 2200 luciferkoppen, voldoende vet voor 7 stukken zeep -sommige mensen meer- net genoed kalium voor een rol klappertjes, een hoeveelheid kalk om een kippenhok te witten en voldoende zwavel om een middelgrote hond van zijn vlooien te bevrijden. Ten tijde van deze berekening was je voor het geheel bij de drogist fl 4,57 kwijt.”

                                        En toch zie je mensen niet te koop voor wat inmiddels misschien €10 is door inflatie….

                                        #18084626
                                        asconahobbyist
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          23 June 2008

                                          Tsja,opzich heb je wel een punt,snap wel dat je zoiets niet voor 1000 euro koopt,maar 6000 euro,moah,wel een beetje over de top vindt ik.Je praat over zowat 13000 gulden!!

                                          #18084627
                                          Vinci
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            3 August 2009

                                            @asconahobbyist wrote:

                                            Tsja,opzich heb je wel een punt,snap wel dat je zoiets niet voor 1000 euro koopt,maar 6000 euro,moah,wel een beetje over de top vindt ik.Je praat over zowat 13000 gulden!!

                                            Mee eens, het is belachelijk, zeker als je ziet wat je tegenwoordig voor een best luxe nieuwe budget auto betaalt!

                                            #18084628
                                            asconahobbyist
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              23 June 2008

                                              tsja,voor een rolstoelding snap ik t niet,kijk,een originele in nieuwstaat zijnde GSI zou het in mijn ogen nog waard kunnen zijn,maar af en toe gaat het nergens over. Ik zit zelf zoals je weet een beetje in de C Ascona’s maar als je ziet wat daar voor gevraagd wordt…..
                                              Tsja,en liefhebber of niet,het gaat toch vaak om oude achterhaalde wagens met werk,en dan 2 tot 3000 euro vragen… en dan is de C Ascona nog niet eens een geliefd model,verre van dat zelfs.

                                              #18084629
                                              Vinci
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                3 August 2009

                                                Ja, al jaren wordt voor oldtimers bedragen gevraagd waarvan je je gewoon afvraagt of je dat ooit zal terug verdienen aan de lagere verzekering, wegenbelasting en twee jaarlijkse APK. Zeker gezien de enorme tijd die in het onderhoud gaat zitten, onderdelen (die ook net zo achterlijk geprijsd zijn, vaak nog een tandje erger zelfs!) zoeken en alle kosten daar van… Het is gewoon liefhebberij en voor de profiteurs is het meestal plezier van korte duur en enorme desillusie omdat het onder hun reet door weg rot….

                                                Paar sloperijen hier in de buurt lijken wel mercedes wrak verzamelaars!!

                                                #18084630
                                                asconahobbyist
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  23 June 2008

                                                  hahaha,zelfde bij een kennis van mij,die zag mij al een paar jaar rondkarren in belastingvrije Ascona’s,en toen ik net mijn witte op LPG had en hij hoorde wat mijn vaste lasten waren wilde hij het ook wel.
                                                  Dus gezocht,stond er ergens bij groningen een Ascona op gas,komt ie onderweg daar naartoe langs Hofman in Leek,heeft ie daar een Mercedes 190 D gekocht,wel automaat,met 295.000 km erop uit 1984,voor 5900 euro. Nu 2,5 jaar later wil je de toen zo mooie Mercedes niet zien.
                                                  Lak is zo dof als de pest,het ding begint echt aan alle kanten te roesten,en best wel fors ook,maar mijn Ascona ziet er nog steeds tip top uit,maar ja,je moet er wel wat tijd insteken,hij is dus de knakenrijder die de deksel op zn neus krijgt want de 190 zal nu in deze staat hooguit 1500 euro opbrengen,en volgend jaar waarschijnlijk niks meer,dus in 3,5 jaar 6 ruggen weg,dus goh,wat hebben we goedkoop gereden!

                                                  #18084631
                                                  DAVE_KADETT
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    5 May 2010

                                                    ik heb nog 2 combo’s staan eentje van ’86 en ’89

                                                    89 is een project en ’86 zal voor onderdelen moeten dienen

                                                    #18084632
                                                    soepkiepe
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      10 August 2010
                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 61)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.