Combo start niet meer, dieselpomp of elektrische aansturing?

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) Combo start niet meer, dieselpomp of elektrische aansturing?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18345845
    comboz
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 February 2012

      Hallo allemaal,

      Het is al weer een tijdje geleden dat ik op dit forum heb gezeten, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen met een probleem van mijn Opel Combo C uit 2003.

      De Combo heeft +- 245.000 gelopen en wil momenteel niet meer starten. Tijdens het rijden op de snelweg viel de auto uit. Eenmaal op de vluchtstrook is hij nog een aantal keer gestart. Motor gaat wel mooi rond maar slaat niet aan. Na enige tijd stilstaan wil hij af en toe nog eens aanslaan, maar valt na verloop van tijd uit. Daarbij lijkt het dat de motor iets meer “schudt” bij het starten dan voorheen. Maar dit kan wellicht ook bedrog zijn.

      De diagnose van de ANWB is dat de dieselpomp geen druk opbouwt en hierdoor vervangen zou moeten worden. Echter lees ik op diverse forums/sites dat dit ook te maken kan hebben met de computer of de aansturing van de pomp. Is er een manier om e.e.a. te testen en uit te lezen? Heb helaas niet de beschikking over een uitleesapparaat.

      Wie kan mij een gedegen advies geven voordat ik onderdelen ga bestellen en ga sleutelen?

      Alvast bedankt!

      #18345848
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Motor code? Y17DT Y17DTL Z13DT Z13DTJ.

        #18345850
        comboz
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 February 2012

          Volgens het RDW een Y1.7DTL

          #18345859
          liviu2004
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 April 2014

            Ok, ik heb een motor ecu en dieselpomp edu als je wilt proberen. Waar staat uw auto?

            #18346140
            comboz
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 February 2012

              Bedankt voor het aanbod.

              De Combo is inmiddels gemaakt. Het bleek de EDU (aansturing van de brandstofpomp) te zijn die gereviseerd diende te worden.

              Voor diegene die dit probleem ook hebben: reviseren hiervan heeft de voorkeur. Indien er een van de sloop opgezet wordt dien je deze bij de Opel garage opnieuw in te laten lezen gezien de startonderbreking hierop aangesloten is. Ben ikzelf bijna de mist mee ingegaan ;)

              Succes!

              #18346148
              liviu2004
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 April 2014

                Hallo comboz, maar je ben nog in de mist.

                Een EDU is plug&play.

                Een ecu je moet inleren.

                Dus je betaald een inleren voor niets. :whistle:

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.