combo heeft 2 volt lagere accuspanning bij omdraaien contactsleutel

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) combo heeft 2 volt lagere accuspanning bij omdraaien contactsleutel

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18511104
    peut
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 February 2023

      Zodra ik de sleutel omdraai en het dashboard stroom krijgt zakt de accuspanning van 12,7 naar 10,7 volt .
      Vooral in de winter is dit een probleem want dan is capaciteit van de accu al lager door de kou en dat bleek maandag te weinig te zijn want de motor wilde niet meer starten.

      14 maanden is deze accu nu en vanaf het  begin zakte de spanning 2 volt, dus het kan niet aan de accu liggen .
      Opel dealer zei dat ik te korte ritjes reed maar de anwb pechhulp vond het ook niet normaal dat  de spanning zoveel daalt temeer omdat de accu wel goed laadt en goed op spanning kwam nadat de pechhulp hielp te starten.

      Heb al 2 nieuwe accu’s laten plaatsen door de dealer maar die zegt alleen dat ik elke dag 30 minuten moet rijden om de accu op te laden..
      Volgens mij moet ergens een grote stroom lopen zodra de sleutel  omgedraaid en het dashboard stroom krijgt.
      maar die gebruikt toch niet zoveel stroom dat de spannig zoveel daalt?

      Ik ga morgen naar de dealer om dit probleem  voor te leggen en hopelijk smeren ze niet weer een nieuwe accu aan.. :scratch:

      #18511245
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        De dealer zou zomaar deels gelijk kunnen hebben. Het ligt wel degelijk aan de accu als de laadspanning boven de 14 volt is.

        Als die nieuw hier ook al last van had was de accu waarschijnlijk niet vol toen die is geplaatst en dus ook nooit vol geweest.

        Grootste probleem dan is ernstig snelle slijtage van de accu.

        Dus nieuwe accu een keer helemaal vol laden met een accu lader of een lang stuk rijden 100km of dergelijke om hem helemaal vol te laden.

        #18511246
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Kan natuurlijk nieuw ook al een slechte accu zijn geweest niet alle nieuwe onderdelen zijn altijd goed.

          #18511346
          peut
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 February 2023

            zonet bij de garage geweest en is daar vandaag de hele dag voor onderzoek ,het bleek dat zodra je de sleutel op contact draait er een stroom gaat lopen van meer dan 10 A !
            de multimeter kon niet meer weergeven dus het zal nog meer zijn.

            krijg ik een vaag verhaal dat er ‘stroom naar de startmotor’ loopt..dat het geen vreemde waarde is…tuurlijk.
            ik zei nog dat dan het relais in zou schakelen en de startmotor zou gaan lopen..geen reactie..
            klanten een rat voor ogen draaien.
            zoals ik al zei dat de anwb pechhulp het ook al vreemd vond en dat de accu goed is.
            zelfs volgeladen zakt de spanning 2 volt.
            met zo’n lage spanning starten zal de accu ook meer schade oplopen en een kortere levensduur hebben.
            zal wel een druppellader worden denk ik en om de 14 maanden een nieuwe accu.
            3 accu’s in de afgelopen 5 jaar.

            maar ik wacht af.

            #18511382
            peut
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 February 2023

              garage zei me dat tegenwoordig accu na 70 kilometer niet vol hoeft te zijn..vroeger deed je een rondje rond de kerk en dan was de accu vol zei hij.
              ook al is de spanning tegen de 13 v zei ik?
              kan, zei hij,

              dit is typische gaslighting van klanten en ten alle tijden gelijk willen hebben.

               

               

              #18511443
              liviu2004
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 April 2014

                Combo benzine? Combo B van 1997?

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.