Combo E 2022 model problemen met MyOpel.

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie Combo E 2022 model problemen met MyOpel.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18458238
    telefunken
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 February 2022

      2 weken geleden is mijn nieuwe Combo geleverd. Alles perfect alles super, maar toch een paar vragen over het infotainment systeem. Voor ik naar de dealer ga wil ik toch even zelf het een en andere proberen.

      1. Naast Carplay/Android Auto heb ik ook de optie Connected Apps. Ik kan hier echt helemaal niks over vinden, ook online niet. Als ik zoek op “Opel Connected Apps” dan is Opel Connect het enige wat ik kan vinden.

      Als ik Connected Apps selecteer dan krijg ik 2 apps te zien, Navigation Status (ja in het Engels) en Instellingen. Bij instellingen kan ik land kiezen en gegevens verwijderen. Als ik op Navigation Status druk dan wil hij dat ik de MyVauxhall app download. Die app is in Nederland natuurlijk niet beschikbaar, maar via een omweggetje toch gedaan en ook al heb ik de MyVauxhall app dan krijg ik nog steeds hetzelfde scherm.

      Waar is die Navigation Status app voor? En wat kan ik met die hele Connected Apps ding? Kan ik daar apps op installeren? Hoe werkt het? Ik kan er online echt helemaal niks over terug vinden en ook niet in de handleiding.

      2. De MyOpel app werkt natuurlijk niet naar behoren. Ik heb al meerdere berichten gezien van mensen met hetzelfde probleem. De KM Stand wordt niet geupdate, positie van het voertuig verandert niet. Is hier onderhand al een oplossing voor bekend? Ik heb een iPhone.

      Ik heb Live Navigatie Plus kunnen activeren (per toeval achter gekomen dat ik dat zelf moest doen) en ik krijg het TomTom symbool in de navi. Daarnaast zei de MyOpel app dat er updates waren en die heb ik nu geinstaleerd. De Opel Update app zegt nu dat de updates geinstaleerd zijn. Dus er is communicatie vanuit mijn Combo naar Opel. Waarom de app zo raar doet weet ik niet.

      3. Elke keer als ik in mijn voertuig stap dan krijg ik op mijn iPhone de melding dat BT_OPEL_COMBO de MyOpel app wil openen en of ik dat goed vind. Kan ik dit permanent toestaan? Zeer irritant dit.

      #18509949
      koevlaas
      Deelnemer
        Lid sinds:
        16 January 2023

        Ik heb een Opel Vivaro E en herken je probleem wel.

        Bij mij werkt live navigatie ook wel als ik alleen een Wifi hotspot aanzet, eerder werkte het ook via Bluetooth maar mijn bluetooth is ermee gestopt.

        Het stoppen van bluetooth is mijns inziens het probleem van niet meer updaten van de kilometerstand in de app, een poging om bluetooth weer te laten connecten is tot op heden mislukt, maar ik geef niet op ik blijf het proberen.

        Als je in je navigatiescherm zit kan je bovenin op een soort boek klikken en dan kan je de connectiestatus uitlezen en/of instellen.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.