Combo bj '99 kachelunit lampjes vervangen

Forumindex Forums Modellen Corsa Combo bj '99 kachelunit lampjes vervangen

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17221866
    combo99
      Lid sinds:
      27 May 2010

      Goedenavond,

      Sinds kort ben ik in het bezit van een Opel Combo uit 1999. Na een nieuwe radio erin gezet te hebben, ben ik nu een poging aan het doen de dashboard verlichting te vervangen. Ik ben een echte ‘noob’ wat dit betreft en heb mijn kennis vooral van dit forum gehaald en van enkele handleidingen elders op het internet.

      Ik wil de lampjes vervangen van het TID, de kachelknoppen en van het tellerhuis.

      Het TID was geen probleem om los te halen, maar de kachelunit levert meer problemen op.

      Ik heb het geheel eruit (ventilatieroosters + knoppen daaronder), maar nu is het de bedoeling dat ik de ventilatieroosters en het deel daaronder van elkaar scheid, om bij de lampjes te kunnen. Dit lukt niet. Er zitten klemmetjes bovenop en aan de zijkant en het lijkt erop dat ze gemaakt zijn om erin te klikken en daarna nooit meer eruit.

      Is er een manier om dit te doen, zonder dat het afbreekt?

      Ik hoop dat mijn verhaal duidelijk is, anders maak ik er morgen wat foto’s van om het te verduidelijken.

      #17680789
      Black kiwi
        Lid sinds:
        9 May 2010

        Gebruik je deze handleiding al?

        Ik heb zelf net lampjes voor het TID besteld. LEDs vervangen van de kachelknoppen doe ik niet..want lees er veel verhalen over dat het gewoon te lastig is.

        #17680790
        DarkNL08
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 March 2010

          Ik ga flink stoeien met de roosters, heb het al eens geprobeerd… Maar toen te weinig kracht gegeven waarschijnlijk..

          Heb dinsdag als het goed is me ledjes binnen en dan ga ik aan de slag!

          #17680791
          combo99
            Lid sinds:
            27 May 2010

            Ja, die gebruik ik!
            Ik vervang de lampjes omdat ik het leuk vind, maar wil niet het risico lopen dat de boel kapot gaat. Als het écht zo moeilijk is, laat ik het lekker zo. Heb je die lampjes bij steve010 besteld?

            #17680792
            2e-c14nz
              Lid sinds:
              5 June 2009

              De leds/lampjes kun je bij iedere autoshop halen. Je tellerbak is echt neit zo moeilijk te doen hoor. Voor je kachelknoppen moet je gewoon even geduld hebben. Wat het makkelijkeste is, is om zowel links als rechts druk uit te oefenen op de roosters om ze zo naar beneden te drukken. Althans, dit werkt bij mij het fijnst.

              #17680793
              Onderbroekie
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 July 2007

                origineel gepost door DarkNL08
                Ik ga flink stoeien met de roosters, heb het al eens geprobeerd… Maar toen te weinig kracht gegeven waarschijnlijk..

                Heb dinsdag als het goed is me ledjes binnen en dan ga ik aan de slag!

                Je mag meteen de mijne vervangen :jerry
                Alleen wil ik liever orgineel houden :D

                #17680794
                DarkNL08
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 March 2010

                  Hahaha, eerst ff kijken of het me zelf lukt :o

                  #17680795
                  DarkNL08
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 March 2010

                    :( Je foto’s doen het niet…

                    Als het goed is kan je het gehele paneel naar voren schuiven..

                    #17680796
                    DarkNL08
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 March 2010

                      Het lijkt erop dat je foto’s achter een ingelogde (studenten?) omgeving zitten, ik kan ze in ieder geval niet zien.. Krijg een 404 error pagina.

                      #17680797
                      combo99
                        Lid sinds:
                        27 May 2010

                        Vreemd, bij mij doen ze het wel.
                        Ik ga even een alternatief zoeken!

                        #17680798
                        combo99
                          Lid sinds:
                          27 May 2010

                          Nu dan:

                          Huidige situatie:

                          Geheel eruit:

                          Bovenaanzicht:

                          Zij-aanzicht:

                          Om bij de lampjes van de kachelknoppen te komen, moet het stuk met die knoppen loskomen van de ventilatieroosters (volgens mij dan..) en dat moet met die klemmetjes die je op foto bovenaanzicht ziet.

                          Heb ik gelijk en zo ja, hoe krijg ik dit het makkelijkst los? Ik ben namelijk bang dat ik het snel kapot maak.

                          #17680799
                          DarkNL08
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            7 March 2010

                            Lijkt erop dat je die gewoon kan ‘openwippen’ met een platte schroevendraaier.

                            Misschien heb je hier wat aan:

                            http://home.wanadoo.nl/s_smit/dashboard/html/dashboard-uitbouw.htm

                            #17680800
                            Onderbroekie
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              9 July 2007

                              origineel gepost door combo99
                              Nu dan:

                              Huidige situatie:

                              Geheel eruit:

                              Bovenaanzicht:

                              Zij-aanzicht:

                              Om bij de lampjes van de kachelknoppen te komen, moet het stuk met die knoppen loskomen van de ventilatieroosters (volgens mij dan..) en dat moet met die klemmetjes die je op foto bovenaanzicht ziet.

                              Heb ik gelijk en zo ja, hoe krijg ik dit het makkelijkst los? Ik ben namelijk bang dat ik het snel kapot maak.

                              Ik zie het al, tis teveel werk en nix voor mij :jerry

                              #17680801
                              combo99
                                Lid sinds:
                                27 May 2010

                                Het is zowaar gelukt! Met een schroevendraaier die klemmetjes wat ruimer gemaakt en toen kon ik hem losklikken. Het plastic lijkt overigens wel bijna afgebroken, dus nu vervangen en daarna nooit meer aankomen :)

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.