code radio movano/vivaro

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18365510
    wortel55
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 April 2019

      Beste lezers,

      Ik ben nieuw hier en geen opel rijder maar renault. Nu hebben opel en renault wat met elkaar gedeeld en dat is bij bepaalde modellen de radio.radio2

      Kan iemand mij vertellen of bij deze radio uit een Movano of Vivaro de code door de radio gevraagd word  (4 blokjes in display) of dat de radio de code controleert (code controleren in display) als bijvoorbeeld de accu eraf is geweest. Ik kan namelijk bij mijn renault de code niet invoeren omdat die opgeslagen is in de centrale computer en niet in de radio. Dus ik krijg geen verzoek om de code in te voeren. Ik vroeg me af of het bij opel het zelfde werkt.

      Hoop dat er iemand is hier die mij uitsluitsel kan geven.

      #18365526
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        sommige radio’s kunnen worden gedecodeerd op serienummer. Maar we hebben geen idee wat dat is.

        #18365550
        wortel55
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 April 2019

          @liviu2004

          Het gaat niet om de code als zodanig, want die weet ik wel, maar ik kan m niet invoeren. Bij sommige radio’s staat die in de radio zelf en vraagt de radio ernaar en andere radio´s, zoals die van mij, vragen niet naar een code maar controleren de code die opgeslagen moet zijn in de centrale rekeneenheid van de auto. En invoeren in de centrale rekeneenheid dat kan bij mij niet. Mijn vraag is dus; of de radio zoals op de afbeelding (zie boven) ook de code opgeslagen heeft in de centrale eenheid of in de radio zelf bij een Movano of Vivaro. Als de radio om een code vraagt staat die code dus in de radio.

           

          #18387313
          VAN BELLE Jean Marc
          Deelnemer
            Lid sinds:
            22 April 2015

            :good-job: Als je de + pool verwijdert van je batterij, moet die normaal na de heraansluiting op het scherm de radiocode vragen.

             

            Ik had dit voor toen de software ooit in Oostenrijk tilt sloeg en ik enkel de maandag mijn garage om die code kon vragen (Opel dealers kunnen die vinden aan de hand van het chassisnummer). +je

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.