Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › Co2 waarde te hoog
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 september 2008 om 14:31 #17207670
Ik heb met mijn pas gekochte V6 een probleempje.
Ik heb hem laten keuren maar de CO waarde is te hoog dus afkeur.
De waarde is 0.74 en hij mag maar 0.5 hebben.Kan dit als oorzaak hebben dat de auto bijna een half jaar heeft stil gestaan, of moet
ik denken aan iets anders?
De garage vertelde mij dat ik ff een lang stuk moet rijden en lekker doortrappen. Kan dit echt helpen15 september 2008 om 08:39 #17429152Mijne is ook afgekeurd op Co2 waarden zat rond de 1.0 hoogste was 1,4 gemeten. In november 2007 is er een nieuwe kat ondergekomen. Hij kan nu tog niet al verot zijn? Heb soms wel last van motorstoringen.
15 september 2008 om 09:18 #17429153hier zijn al vaker topic over geweest.
als je geen moter storing hebt (kapoten lamda bijvoorbeeld) zijn er zoóóóóóó veel manieren om hem ff voor de apk een lagere co uitstoot te geven
onder andere kan helpen:
-idd lang stuk rijden en dan flink trappen voor je naar de apk gaat.`
-toevoeging in de brandstof van forte (20,-) met een halve tank en dan ff trappen onder weg naar e apk…
-vacuum slang los trekken
-inlaat delen in spuiten met remreiniger (vlak voor apk keuring station)
enzmijn kadetje had de laatste keer 0,66 maar volgens de keurmeester was dat niet van belang voor een auto van mijn bouwjaar (88) omdat er ook geen u9 of wat dan ook op het kenteken stond.
15 september 2008 om 15:40 #17429154Probleem opgelost.
Ben naar een andere garage geweest.
0.01 bij stationair
0.01 bij 3.000 t/pmWaarschjijnlijk heeft de eerste garage mij proberen te neppen
of is hun apparaat defect.15 september 2008 om 18:02 #174291550,01 is wel heel erg weinig…
hebben ze hem er wel ingehangen of gewoon ernaast…..
want dat zou betekenen dat je eigenlijk GEEN CO uitstoot wat ik niet zo gauw kan geloven…..
maar het zou best kunnen omdat de auto een half jaar heeft stilgestaan dat hij te hoog was en omdat je er een stuk met bent gaan rijden alle vuildeeltjes zijn losgekomen,maar 0,01 blijf ik erg weinig vinden.
en idd voor de meting van het CO moet de kat en liefst het hele uitlaatsysteem op bedrijft temperatuur zijn
@JimCalibra16v: wat je eens zou kunnen doen is hem bij de dealer laten uitlezen met draaiende motor en kijken wat de waardes van de lambdasonde zijn….15 september 2008 om 21:11 #17429156Hij hing er echt niet naast.
Ik kon het ook niet geloven.
De APK-keurmeester had dit dit jaar ook nog niet meegemaakt.15 september 2008 om 22:12 #17429157Dan zou de lambda waarde te hoog moeten zijn.
te weinig Co is moordend voor de motor, duid op een te arm mengsel.
ik denk dat ieder V6 wel in de buurt van de 0,5 komt op stationair.
Mijn V6 heeft al moeite met deze meting zo nu en dan.
dan wil hij wel iets boven de 0,5 komen.
op toeren is het vaak nog erger, dan zit deze vaak net op 0,4 ipv de 0,3 die hij mag hebben.
toch blijf ik het vaag vinden dat bij zo’n rijke uitstoot mijn eindpijpen zo schoon blijven, terwijl een andere Vectra-V6 van een maat van mij, minder uitstoot heeften daarvan de pijpen zwart zijn van binnen.
dan heeft de mijne nog iets olie verbruik (1 liter op 20.000km en af en toe een walmpje) door een of meerdere gare kleprubbertjes
Willem
16 september 2008 om 19:04 #17429158het is wat wim zegt 0,01 is gewoon niet goed!!!
heb met mijn licht getunede C20XE met een X14XE kat (tijdens de keuring alleen) ook een co van rond de 0,4-0,45 en op toeren valt hij maar een klein beetje terug
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.