CO/ lhm afstellen 2.4

Forumindex Forums Techniek Cih CO/ lhm afstellen 2.4

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211150
    marcel
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      ok, weet iemand dit toevallig? ik heb gehoord dat als je het CO af wil stellen van een 2.4 omega, je dan “iets” moet loskoppelen of doorverbinden of iets?

      ik heb namelijk een 2.4 in een b manta gebouwd, maar de vorige bestuurders hadden diverse dingen verkeerd aangesloten zoals de vacuum van de brandstofdrukregelaar op de carterventilatie aangesloten, de temperatuursensor van het display op de temperatuursensor van de motronic aangesloten en de lhm compleet van de goede plek afgezet waardoor de motor nu te arm loopt en net een te laag toerental.

      waarschijnlijk staat gewoon de lhm te strak opgesteld, maar het lijkt mij omdat het een lambda geregeld systeem is hij zn eige probeerd te regelen. en je dit dus eerst onklaar moet maken

      heeft iemand toevallig deze gegevens?

      #17508453
      Asko
      Deelnemer
        Lid sinds:
        22 October 2008

        Met de motronic 1.5 regeling op de c24ne kan je geen CO afstellen.
        Dit is omdat het idd lambda geregeld is met catalysator die een zekere verhouding van uitlaatgassen nodig heeft.

        Ik weet niet of ze het standaard in de software van de motronic 1.5 hebben zitten maar wil je het wel kunnen afstellen zoals bij een 20se dan zou je pin 20 van de ECU aan de massa moeten leggen en een variërende spanning op pin 43, 2.5 volt is geloof ik dan standaard, CO aanpassen doe je door daar vanaf te wijken.

        Dit laatste zou ik altijd nog eens proberen, zelf nog niet gedaan. Mocht je er resultaten mee hebben hoor ik het graag.

        #17508454
        Asko
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 October 2008

          Wilde het toch weten, ding open getrokken en pin 43 is intern niet doorverbonden. Dus bovenstaande manier zal niet werken.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.