Clio RS 2.0 16v

Forumindex Forums Overige Wassen, Poetsen en Detailing Clio RS 2.0 16v

  • Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #17251064
    kadett-supreme
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 July 2004

      Tijdje geleden een leuke clio RS mogen aanpakken. de weersvoorspellingen waren (zeker in de ochtend) niet al te geweldig dus om half 9 na de koffie meteen aan de slag gegaan. Aangezien de tijd ook een beetje ging mee spelen heb ik niet veel tijd gehad om foto’s te maken tussendoor. Door de bewolking en te gehaast voor-foto’s maken zijn er daar een aantal van mislukt.

      Bij deze een indruk van de start van de klus.

      De auto is eerst gewassen op de welbekende manier, alvorens eerst een rondje apc 1:10 met borstel/kwast te doen. vervolgens de liggende delen gekleid, waar de vertikale delen nagenoeg geen resultaat gaven. Dit omdat de eigenaar zelf ook al enige tijd geleden de auto gekleid had. Van afstand zag de auto er heel netjes uit, maar rondom zaten toch behoorlijk wat swirls en krasjes.

      ik ben begonnen met de auto rondom te behandelen met PB ssr 2 op een oranje kompressorpad, gebruik makend van de Dap900. plaatselijk waar ik er niet goed bij kon, de Dap500 met kleine backinplate met 4 inch pad gebruikt. Vervolgens nog Monello Finale op de zwarte pad, waarna we een rondje PB blackhole gedaan hebben. Als wax de Dodo juice purple haze en voor de kuststof delen PB trim restorer.

      De eigenaar heeft zichzelf ook mee in het zweet geholpen, is met de binnenkant en de matten aan de gang gegaan. De stoelen afgenomen met apc 1:10 en het leer behandeld met PB natural look, evenals de dashboarddelen. de matten zijn onder de extractor doorgegaan en de ramen schoongemaakt met de glasreiniger van Meg’s.



      Uiteindelijk hebben we een paar drupjes regen gehad in de ochtend en begon tegen het eind zowaar de zon weer even te schijnen. De swirls zijn er niet allemaal uit, zeker aan de zijkant kon ik nog wel wat oneffenheden ontdekken, maar de kleur is veel dieper geworden en de glans is weer helemaal terug. De eigenaar was tevreden, zelf ben ik gematigd positief….

      Het eindresultaat en verschillende reflectiefoto’s:

















      #18052766
      RISL
      Moderator
        Lid sinds:
        24 January 2011

        Ziet er netjes uit!
        En lang niet zoveel werk als de X3, denk ik ;)

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.