Cleaned achterklep

Forumindex Forums Modellen Corsa Cleaned achterklep

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17251110
    Maikeltjeee
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 November 2011

      Mensen ik heb een vraag,

      Ik ga van de week een cleaned achterklep ophalen met poppers etc. Maar ik vraag me af of ik dit kan monteren op mijn spy alarm. Het gaat om dit alarm http://www.spy-europe.nl/epages/61657728.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/61657728/Products/AA021″ onclick=”window.open(this.href);return false; waar ik dit al heb kunnen uithalen.

      Afstandsbediening functies:
      Aansturing Open – Dicht portieren
      Alarm Aan – Uit
      Silent Alarm Aan – Uit
      Anti Hyjack functie (motor stopt zodra knop op Afstands- bediening wordt ingedrukt)
      Auto Locatie vindt optie
      Car wash optie (alarm is in pauze mode)
      Aansturing Kofferbak opener
      Aansturing Elektrische ramen (bij aanwezigheid van een comfort module).

      en dit krijg ik uit de handleiding:

      2. Achterklep/deur openen >> er moet een extra motor aangebracht worden (sommige auto’s standaard)
      sluit deze aan op de rood/zwarte draad (van 12 polige stekker) via een relais
      Werking: Als men na of tijdens het uitzetten van het alarm iets langer op deze knop drukt (minimaal 2 sec.)
      gaat de achterklep open of van slot af (afhankelijk van de uitvoering)
      Extra info: Signaal van de basis unit is een plus. (12 Volt +)(Max 300 mA) (zijn types die 5A zijn)

      Mijn vraag is dus of dit via mijn alarm systeem gaat.

      Mvg, Maikel

      #18053198
      Fearless
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2005

        Die kofferbakplopper werkt heel simpel. Die heeft gewoon een stroompje waardoor het ploppertje aan het kabeltje trekt.
        Als jou alarmsyteem een extra draadje heeft kan je die aan je plopper aansluiten. (die minimaal 2seconden dichtknop)

        Ik zou er ook een gewone drukknop tussen zetten zodat je hem ten alle tijden los kan drukken.
        (plaats die ergens waar je niet zo snel bij kan, of iig een passagier niet…..)

        En dan gewoon je alarm er bij op zodat ie ook een stroompje geeft als je die knop lang inhoud. Mischien moet je met een relais gaan werken, maar zou het eerst eens zo proberen.

        #18053199
        Maikeltjeee
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 November 2011

          Dus jij zegt de plopper op me alarm aansluiten zodat als ik me knopje 2 sec induw dat ie open springt.
          En nog een extra knop erbij van binnen voor hem van binnenuit open te maken. (maar waarom dit eigenlijk)

          #18053200
          Fearless
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 January 2005

            Omdat je dan altijd je auto op slot moet gooien voordat je kofferbak open kan, dan staat ie op alarm.

            Je wil ook wel eens je koffer los doen als je de deuren open hebt, of je vriendin moet snel wat pakken of iets.

            Dus eerst je kofferplopper met een schakelaar voorin aansluiten, ik had hem op constant stroom, ideaal.

            Vervolgens kun jij met de zwart rode draad van je alarm naar de draad van de kofferplopper, en das handig want die heb je dan al voorin liggen. Volgens de boekjes moet er ook een relais tussen, maar dat is simpel te doen.

            #18053201
            Maikeltjeee
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 November 2011

              Klinkt heel eenvoudig inderdaad dus eigenlijk werk ik dadelijk maar met zon 4 kabels.

              En de relais waar vind ik dat of iets? Heb dadelijk geen beschrijving erbij helaas.

              #18053202
              Fearless
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 January 2005

                op de site van je link kun je de inbouwhandleiding aanklikken van het alarmsysteem.

                Dat relais moet je zelf bijplaatsen, gewoon een universeel relais.

                Vanaf je kofferklep maak je 1 draad naar voren toe (de andere op de plopper zit aan massa in de achterklep)
                Dat wordt je plusdraadje waar je een drukknopje tussen zet.

                Dan kan die al open, maar heb je hem nog niet op je alarm. Vanaf je alarm komt er een draadje die je op een relais maakt. Op dat relais komt weer een massa en een constante stroom draad, en een draad naar de kofferbak. (na de schakelaar)

                #18053203
                Maikeltjeee
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 November 2011

                  Oke, dat moet allemaal te doen zijn nog een keer om het samen te vatten.

                  1 draad vanuit de achterklep op een –
                  ander draad vanuit de achterklep naar een schakelaar.
                  1 constante + op me schakelaar zodat ie ten alle tijden open kan.
                  1 kabel vanaf de schakelaar op de relais aansluiten
                  vanaf de relais nog een constante stroom + nog een massa aanmaken
                  En dan de relais op me alarm aansluiten

                  ?

                  Zo zit ik goed toch? en een universseel relais maar waar haal ik deze vandaan dan?

                  #18053204
                  Fearless
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 January 2005

                    Heb even snel een schematje gemaakt….

                    Relais haal je overal wel. gewoon een universeel relais.

                    #18053205
                    Maikeltjeee
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 November 2011

                      Oke, hartstikke bedankt komt goed! :D

                      #18053206
                      Kleine-Paul
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        16 November 2012

                        Vrienden.

                        Hier nog even een vraag over. Ik ben hier ook mee bezig, wat ik me alleen afvroeg. De kofferklep opener trekt als het ware, het slot moet alleen ingeduwd worden (het stalen stangetje). Hoe hebben jullie dit opgelost?

                        #18053207
                        TeamWest
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          5 October 2007

                          Tijdens het ‘openen’ de klep opvangen, ik open met afstandsbediening alarm.
                          Heb dan ook geen slot meer zitten. Je hebt ook bepaalde poppers die de klep letterlijk buiten deze 2e vergrendeling duwen, dmv een veer, waardoor je de klep niet hoeft op te vangen.
                          Heb daar zelf geen behoefte aan, aangezien ik toch op met afstandsbediening en zo al bij de klep sta.

                          #18053208
                          Kleine-Paul
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            16 November 2012

                            Dan nog gebruik je toch het originele ontgrendel slot, welke in de klep zit die vastgrijpt aan de pen aan de carrosserie? Die via een stalen stang naar het slot op de kofferklep liep?

                            #18053209
                            TeamWest
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              5 October 2007

                              Klopt, maar niks meer van het zichtbare gedeelte van voor het cleanen.

                              #18053210
                              Kleine-Paul
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                16 November 2012

                                Snap ik, heb je een foto van het binnenwerk?

                                #18053211
                                Kleine-Paul
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  16 November 2012

                                  Hoe je onderstaand dus aanstuurt.

                                  #18053212
                                  TeamWest
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    5 October 2007

                                    Helaas niet..misschien iemand anders hier.
                                    Is ook te lang geleden dat ik het voor ogen had, ander had ik kunnen beschrijven hoe het precies zat.

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.