Claxon VW Passat 2007 'upgraden' naar Zafira 2000

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen Claxon VW Passat 2007 'upgraden' naar Zafira 2000

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206332
    udo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 January 2007

      Hallo,

      Wie o wie kan me helpen aan het vervangen van mijn claxon van een opel zafira 2000 lim edition ?

      Ik heb bij de sloop 2 claxons weggehaald van een vw passat uit 2007, hoorde alleen dat je er een extra relais tussen moet zetten anders komt er een te hoge stroom over de knop van de claxon.

      Weet iemand hier iets van en hoe je dit kunt plaatsen ?

      Alvast bedankt.

      #17370050
      Fearless
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2005

        Heb je nu ook 2 hoorns?

        Ik had een enkele, bij het aansluiten kwam ik er op een pijnlijke manier achter dat de claxonknop een beetje heet werd onder m’n vinger:jerry

        Toen moest ik dus met een relaisje werken,
        Relais ik heel simpel.
        Tis gewoon een schakelaar, die een grote stroom kan schakelen dmv een klein stroompje (vanaf de claxon)
        Je moet dan wel een draad vanaf de accu naar het relais maken en vanaf het relais zon zelfde draad naar de claxon.
        Ik weet zo de aansluitnummers niet uit mijn hoofd…maar als je het een keer gedaan hebt is het kinderspel:thumbup

        #17370051
        udo
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 January 2007

          Voor wat ik weet is dat ik 1 hoorn heb, althans zo klinkt het wel.
          Ben nog niet echt op onderzoek uitgeweest.
          Maar welk relais kan ik dan plaatsen. Je schreef dat jij het al een keer gedaan had.
          Kun je me anders ook uitleggen hoe je het precies hebt gedaan ?
          Werking van een relais is me op zich duidelijk maar trek je 1 draad (+) naar het relais voor een voeding ? en sluit je daarbij de claxon ook aan ?
          Misschien dat je me even duidelijkheid kan verschaffen ?

          Alvast bedankt.

          #17370052
          Fearless
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 January 2005

            Ik had een 4 polig relais, gewoon een std relais.

            Heb een draad vanaf de accu naar het realais, de draden van af de originele toeter ook op het relais…en 1 draad vanaf het relais naar de dubbele hoorn.

            Er staan nummers op het relais…maar dat weet ik zo ff niet uit me hoofd.

            #17370053
            udo
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 January 2007

              Oke, dat zoek ik dan wel even uit.
              Bedankt alvast voor de info.

              #17370054
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                In je zekering kast op het klepje kun je zien of je al een relais van de Claxon hebt.

                Mijn vectra-B heeft dat al standaard.

                zo ook de Astra-G (zelfde zekeringkast als de Vectra-B)

                ik denk dat de zafira al voorzien is van een relais tussen de Claxon namelijk.

                Dit al zowiezo ivm Stuurlint, die zou niet de stroom kunnen opbrengen van een normale klaxon, dit zijn zeer dunne kabeltjes namelijk.

                Willem

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.