Claxon gaat spontaan af en stadslicht brand

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) Claxon gaat spontaan af en stadslicht brand

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18480689
    MJLuit
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 September 2022

      Beste Techneuten wie kan mij een tip geven

      Ik ben Matthijs en nieuw hier op het forum dat wil zeggen met een eigen onderwerp want lees wel vaak onderwerpen.

      Nu heb ik zelf een heel vreemd probleem met mijn Opel Combo uit 2008 voorzien van 1.3 CDTI motortje

      Zodra ik de accu aansluit gaat hij spontaan toeteren en de stadsverlichting gaat branden daarnaast heb ik geen uitlezing op mijn dashbord dan alleen het motor management lampje.

      Zekering van toeter even verwijderd en relais van verlichting zodat ik alles eens kan nameten maar alles lijkt in orde?? als ik uiteindelijk de confort controle module eruit haal gaan claxon en verlichting uit… maar dat is logisch want die verzorgt de aansturing ervan. Natuurlijk heb ik al van alles geprobeerd zoals alle stekkers eraf en andere module echter helpt dit niks. Het probleem heeft zich al eens eerder voorgedaan maar toen na een dag prutsen werkte het spontaan weer. Starten doet hij trouwens ook niet gaat wel rond maar slaat niet aan dit vind ik ook niet vreemd want geen 1 lampje brand en ook het display werkt niet. Wat wel werkt is dim licht groot licht radio en centrale deurvergrendeling en binnen verlichting.

      Iemand enig idee?

      Ik dacht zelf misschien toch een ECU probleem omdat hij tijdens gebruik spontaan hele vreemde waardes gaf op kilometer teller display en dagteller steeds spontaan gereset wordt…?

      Hoor graag suggesties

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.