Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Claxon Astra H 2008
- Dit onderwerp bevat 12 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 31 juli 2023om 17:58 door Basvanvliet.
-
AuteurBerichten
-
5 juli 2011 om 06:56 #17240517
Hallo,
Ik heb een Asta H 17DTH uit 2008. Hierbij werkt de claxon soms wel en soms niet. Bij de dealer heb ik al de terugroepactie laten uitvoeren voor de stekker. Dit heeft niet geholpen.
2e diagnose bij de dealer was dat de Simmodule(?) die achter de airbag zit stuk is. Kosten € 360!Weet iemand of dit echt de oplossing is, of is er bekend dat wellicht de schakelaar van 3 tientjes snel kapot gaat.
Mvg
Peter
5 juli 2011 om 19:59 #17909119Dit heb ik soms ook bij mijn H z20lel van 2004, een maat van me ook met een H z13dth van 2006.
ik ben benieuwd wat het kan zijn!5 juli 2011 om 20:09 #17909120bekend probleem, is idd meestal de Simmodule die defect is.
5 juli 2011 om 21:12 #17909121ik denk dat je goedkoper uitbent de module niet bij de dealer te halen.
6 juli 2011 om 05:46 #17909122@opel-mark wrote:
ik denk dat je goedkoper uitbent de module niet bij de dealer te halen.
Dat idee had ik dus ook,maar een universele garage bij mij in de buurt wist mij te vertellen dat hun het niet kunnen. Dit omdat de SIM module geprogameerd moet worden en zij die aparatuur niet hebben en een dealer wel.
Peter
6 juli 2011 om 18:59 #17909123vaak gaat idd de CIM module kapot, heb er al genoeg vervangen
6 juli 2011 om 20:01 #17909124Ik had het eerst ook bij mijn astra H .
vooral als ik mijn licht op had staan.
totdat ik een keer een ander stuur erin had gezet en toen was het spontaan over.
misschien een slecht contact bij de stekker bij de cim ?6 juli 2011 om 20:58 #17909125Daar is nog een terugroep actie voor geweest.
Ze zetten een klemmetje over de simmodule heen omdat er in de sim zelf ook een los contact kan onstaan dit is 5min werk en is gratis.
Laat dit eerst eens doen voordat je een nieuwe sim laat plaatsen.
De mijne is wel vervangen maar om een andere reden en ik was 245,- euro kwijt bij de opel dealer in Uden en ook over deze sim hebben ze een klem gezet.Succes.
17 juli 2023 om 23:05 #18540503Goedendag,
Ik heb een Opel Astra H uit april 2004, de kale versie gekocht. Er zijn nogal wat probleempjes die opgelost moeten worden. Het eerste is de claxon. Ik heb de CIM-module open gehaald, de oxidatie weg geschraapt van de contactpunten, met contactspray ingespoten en alles weer keurig terug geplaatst. Maar nog steeds geen claxon. Ook heb ik het stuurwiel vervangen. Ik hoor wel het relais van de claxon klikken. Wat zou ik nog meer kunnen doen om het probleem op te lossen?
Alvast dank, groet Bas
18 juli 2023 om 11:24 #18540607CIM module hoeft helemaal niet kapot te zijn, dat is hij eigenlijk ook nooit (is mijn ervaring). Er wordt alleen heel snel geroepen: VERVANGEN!!
je moet hem open maken, en schoon maken.
Dit heb ik al bij vele astra H (twintop) gedaan en daarna komt het zelden terug.
Het is vocht / aanslag wat ontstaat op de contacten. In het meest extreme geval de contacten vervangen door draadjes, dat werkt ook.hoe je schoonmaakt:
23 juli 2023 om 12:20 #18541064Dankjewel voor de uitleg en het zeer uitgebreide filmpje. Ik kreeg van iemand op YouTube gewoon ook de claxon zelf na te kijken en wat bleek? De stekker en daarin de contactpunten waren finaal doorgeroest. Ik heb er een nieuwe claxon voor €5,- vanaf de sloop onder gezet en met een nieuwe stekker, waterdicht verbonden. Klinkt weer als nieuw.
Ik denk dat ik iedereen aanraad als de claxon het niet doet, deze eerst na te kijken of de stekker en daarvan de contactpunten zijn doorgeroest. Is makkelijk te vervangen.
Ik ben wel blij dat ik de CIM-module ook heb aangepakt. Zo weet ik zeker dat het goed is. Nog een tip van wat ik ontdekte, als het relais nog klikt, dan ligt het bijna altijd aan de claxon zelf.
31 juli 2023 om 16:38 #18541977Prima uitleg, bedankt.
Waar kan ik de claxon vinden?
Alvast bedankt.
Rinus
31 juli 2023 om 17:58 #18541991Graag gedaan! De claxon zit als je voor de auto staat, bij de Astra H uit 2004 links naast de radiator. Kan niet missen als je even onder de auto kijkt of via de motorkap.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.