Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › CIM vervangen Vectra C 2002
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 21 maart 2020om 12:42 door dappie.
-
AuteurBerichten
-
12 maart 2020 om 14:47 #18373100
Beste forum-leden,
Door het probleem met mijn richtingaanwijzer en cruise control, wil ik mijn CIM module vervangen. Ik heb iemand gevonden die dit kan doen. Nu was het plan om deze via Onderdelenlijn te gaan zoeken. Ik weet dat deze uitgeleerd moet zijn met Tech2. Hoe kan ik het best de juiste CIM module vinden? Ik kan namelijk niet het artikelnummer achterhalen, aangezien ik de airbag/het stuur kan verwijderen. Is er wellicht een andere mogelijkheid?
Alvast bedankt.
12 maart 2020 om 20:11 #18373106Als je de bovenste stuurkolom kap los maakt kan je het ident nr en het artikel nr op de CIM zien.
19 maart 2020 om 19:30 #18373241[quote quote=18373106]Als je de bovenste stuurkolom kap los maakt kan je het ident nr en het artikel nr op de CIM zien.[/quote]
Bedankt voor de reactie. In een ander topic vertelde u over het plastic vervangen waar de hendel in zit. Hebt u misschien een afbeelding/foto waarop dat deeltje goed is afgebeeld? Want dan kan ik ook nog overwegen een willekeurige CIM module te kopen voor de Vectra C (voor de facelift), zonder dat deze is uitgleerd.
19 maart 2020 om 22:01 #18373244[img]https://i.imgur.com/EevtuXO.jpg[/img]
Je hoeft de CIM ook niet te vervangen, op de foto zie je 2 zwarte ”dingetjes” (rood en blauw) hier zitten je hendels in, deze zitten er gewoon in geschoven met een paar pinnetjes.
Als je nu een andere CIM koopt(wel of niet uitgeleerd maakt niet uit) dan kan je daar het ruitenwisser ”dingetje” uithalen en dan in jouw CIM plaatsen voor het richting aanwijzer gedeelte(dit kan je gewoon één op één omzetten) die van de ruitenwisser is namelijk veel minder versleten daar je die natuurlijk veel minder gebruikt.
Dan hoef je alleen de airbag en het stuur te demonteren, en naderhand je stuurhoeksensor opnieuw in te leren d.m.v de op-com of tech-2.
Cruisecontrol/richtingaanwijzer heeft bij mij daarna nooit meer geweigerd.
20 maart 2020 om 16:48 #18373252Dus als je cruisecontrol hapert of het niet doet dan ligt het niet aan de Sim (printplaat) maar aan die houders
waar je hendels in gaan, begrijp ik het nou goed ?
20 maart 2020 om 17:31 #18373254Klopt, kan ook aan de hendel liggen maar is meestal de houder.
21 maart 2020 om 12:42 #18373267Okee dat wist ik niet, kun je nou ook nog zie wat er versleten is, tenminste als het versleten of gebroken is,
ik heb het eens los gehad en ook zn houder van de print los genomen daar zitten 2 of 3 plaatjes aan die over de print
strijken bij het richting aan geven, (net als bij een potmeter) natuurlijk heeft het niet het eeuwige leven en word het veel gebruikt
maar ik wist toen niet of dit van de cruisecontrol was, maar het rare is als ik de contacten van de knipperlicht hendel schoon maak
en weer monteer dan werkt de cruisecontrol weer ff en zo op eens is het over, zoals nu doet hij niets, Opel had beter het systeem
van de Vectra b kunnen aan houden, dat werkte bij mij altijd perfect.
vr,gr, JAC.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.