CIM vervangen Vectra C 2002

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum CIM vervangen Vectra C 2002

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18373100
    VectraC2002
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 December 2019

      Beste forum-leden,

      Door het probleem met mijn richtingaanwijzer en cruise control, wil ik mijn CIM module vervangen. Ik heb iemand gevonden die dit kan doen. Nu was het plan om deze via Onderdelenlijn te gaan zoeken. Ik weet dat deze uitgeleerd moet zijn met Tech2. Hoe kan ik het best de juiste CIM module vinden? Ik kan namelijk niet het artikelnummer achterhalen, aangezien ik de airbag/het stuur kan verwijderen. Is er wellicht een andere mogelijkheid?

      Alvast bedankt.

      #18373106
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Als je de bovenste stuurkolom kap los maakt kan je het ident nr en het artikel nr op de CIM zien.

        #18373241
        VectraC2002
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 December 2019

          [quote quote=18373106]Als je de bovenste stuurkolom kap los maakt kan je het ident nr en het artikel nr op de CIM zien.[/quote]

          Bedankt voor de reactie. In een ander topic vertelde u over het plastic vervangen waar de hendel in zit. Hebt u misschien een afbeelding/foto waarop dat deeltje goed is afgebeeld? Want dan kan ik ook nog overwegen een willekeurige CIM module te kopen voor de Vectra C (voor de facelift), zonder dat deze is uitgleerd.

          #18373244
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            [img]https://i.imgur.com/EevtuXO.jpg[/img]

            Je hoeft de CIM ook niet te vervangen, op de foto zie je 2 zwarte ”dingetjes” (rood en blauw) hier zitten je hendels in, deze zitten er gewoon in geschoven met een paar pinnetjes.

            Als je nu een andere CIM koopt(wel of niet uitgeleerd maakt niet uit) dan kan je daar het ruitenwisser ”dingetje” uithalen en dan in jouw CIM plaatsen voor het richting aanwijzer gedeelte(dit kan je gewoon één op één omzetten) die van de ruitenwisser is namelijk veel minder versleten daar je die natuurlijk veel minder gebruikt.

            Dan hoef je alleen de airbag en het stuur te demonteren, en naderhand je stuurhoeksensor opnieuw in te leren d.m.v de op-com of tech-2.

            Cruisecontrol/richtingaanwijzer heeft bij mij daarna nooit meer geweigerd.

            #18373252
            dappie
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 July 2008

              Dus als je cruisecontrol hapert of het niet doet dan ligt het niet aan de Sim (printplaat) maar aan die houders

              waar je hendels in gaan, begrijp ik het nou goed ?

              #18373254
              Opeltje17
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 January 2012

                Klopt,  kan ook aan de hendel liggen maar is meestal de houder.

                #18373267
                dappie
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 July 2008

                  Okee dat wist ik niet,  kun je nou ook nog zie wat er versleten is, tenminste als het versleten of gebroken is,

                  ik heb het eens los gehad en ook zn houder van de print los genomen daar zitten 2 of 3 plaatjes aan die over de print

                  strijken bij het richting aan geven, (net als bij een potmeter) natuurlijk heeft het niet het eeuwige leven en word het veel gebruikt

                  maar ik wist toen niet of dit van de cruisecontrol was, maar het rare is als ik de contacten van de knipperlicht hendel schoon maak

                  en weer monteer dan werkt de cruisecontrol weer ff en zo op eens is het over, zoals nu doet hij niets, Opel had beter het systeem

                  van de Vectra b kunnen aan houden, dat werkte bij mij altijd perfect.

                  vr,gr, JAC.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.