CIM Module defect?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum CIM Module defect?

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17246451
    LexSF
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 January 2012

      Ik kreeg na 40km bij parkeren een foutmelding te zien, stuurtje met uitroepteken wat na enig speurwerk met de CIM module :(
      Ik besloot maar een blokje om ermee te rijden kijken of het wegging maar tot ik het contact uitdraaide en nog een keer starte was het weer weg. enig idee?

      Stuurbekrachtiging bleef werken, alleen de richtaanwijzers bleven aan.

      greetz

      #17990996
      LexSF
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 January 2012

        niemand? :hmmz

        #17990997
        aapje1963
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 July 2006

          Hoi misschien even handiger als je er bij zet wat voor vectra je hebt.
          Ik heb even in de zoekfunctie gekeken en je hebt dus een vectra C 1.8 2004

          Ik heb het stuurtje met uitroepteken ook gehad, veel ergernis en zoeken bij de dealer erbij..

          Wekte je stuurbekrachtiging nog wel als het stuurtje met uitroepteken brande?
          Dit was bij mij namelijk niet het geval, en contact uit en weer aan dan was mijn melding en het niet werken van de stuurbekrachtiging weer weg en auto reed perfect.
          Maar het kwam steeds terug..en bij mij was het na heel lang speuren en de auto onf 5 weken bij de dealer de computer op de stuurbekrachtigingspomp (deze zit aan de bijrijders kant achter de voorbumper niet een een eenvoudige plek maar..
          Er kwamen bij mij op een gegeven moment meer lampjes bij TC en Abs zelfs.

          Nu bij jou het kan zijn te weinig olie in het reservoir van de stuurbekrachtigings-olie (kijk dit eerst na)

          Laat eens de CIM uitlezen op storingscodes. (indien deze stuk is is het best een duur iets)
          De stuurhoeksensor zit meestal in de CIM namelijk bij sommige types (oudere dan 2005 dacht ik zit hij op het stuurhuis zelf)

          Dan heb je nog het verschil heb je EPS of EHPS electronische hydraulische stuurbekrachtiging
          Bij de nieuwere modellen en met EPS achter je stuur model 2006>>

          Dus als het je olie niet is even uit laten lezen….bij mij was dit niet zo maar even maar een speurtocht door mij en dealer..was geen duidelijke foutmelding vandaar dat ze in mijn geval vanuit dashboard zijn gaan zoeken tot de rotte appel gevonden was.. ABS stekkers alles is bij mij vernieuwd maar was het dus niet.

          Ik ben geen expert maar spreek uit ervaring, er zijn verder veel topics over type het maar eens in bij de zoekfunctie
          Succes

          Wie weet is het te weinig olie en dan ben je zo klaar…

          Type stuurtje maar eens in bij de zoekfunctie en vectra of cim vectra end..

          Dynamo kan misschien ook maar?? dan moet hij wel compleet leeg geweest zijn lijkt mij als je klok op 00.00 gaat, dan had je het wel met starten gemerkt lijkt mij

          #17990998
          LexSF
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 January 2012

            Hey bedankt,
            nou heb ik ff rond gekeken (ook op problemcar) maar geen van de klachten die mensen beschrijven had ik. Mijn stuurbekrachtiging deed het gewoon, knippers deden het gewoon, geen dingen die uitvielen er was niks raars aan de auto alleen dat tekentje van het stuurtje en dat slip teken.

            sinsdien is het ook niet meer voorgekomen (sinds zondag wel gewoon vooruit en achteruit gereden, parkeren, stadsrijden en snelweg)
            hopelijk iets eenmaligs? ik heb nog 5 maanden bovag dus maak me nog niet druk.

            thnx anyway
            en als iemand anders een idee heeft, laat t me weten!

            #17990999
            aapje1963
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 July 2006

              Het kan eenmalig zijn, er zitten hier leden die het eens in het jaar hebben…of twee jaar, ook leden die gewoon stuurbekrachtiging hielden terwijl ze het stuurtje met uitroepteken en traction control lampje aan hadden contact uit en weer aan.

              Als je bovag hebt dan zou ik het zeker melden!!! en er naar laten kijken en even uitlezen..
              Indien er namelijk dan opeens wel wat mis is heb je het gemeld!
              Mocht het erger worden heb jij je melding al gedaan en wie weet lezen ze nu al een fout code uit
              Bij mij ontstond toen mijn eenjarige garantie nagenoeg op was kantje boord ik heb wel alles vergoed gekregen omdat ik het in de garantie gemeld had, en geloof me het was een behoorlijk bedrag een paar weken de auto steeds meerdere malen per dag proberen )klacht was ook niet altijd aanwezig namelijk’ en geen foutcode dus ze hielde de vectra tot hij goed was dus al de tijd een leen auto, en we zouden naar Luxemburg men vond de vectra nog niet genezen dus een splinter nieuwe Astra J mee als je dit allemaal zelf moet ophoesten dan wordt je niet vrolijk
              Als het de sim is kost het snel een paar honderd euro namelijk..
              Nieuwe sim en alles weer inleren door de dealer kost echt behoorlijk.

              (Bij een Opeldealer gekocht?)

              #17991000
              GTS Power
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 May 2008

                Mijn stuurbekrachtiging is ook al eens uitgevallen.
                De laatste keer is meer dan een jaar geleden.

                Het komt dus bij meerdere mensen af en toe voor.

                #17991001
                LexSF
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 January 2012

                  ahhhhhhh what teh fuck!

                  einde goeie hoop, het is immidels al 3x voorgekomen met inparkeren. mailtje richting de dealer gegaan, morgen ff telefoneren.
                  heb ik weer :swear

                  #17991002
                  aapje1963
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    28 July 2006

                    JE hebt garantie dus ze moeten het oplossen..

                    Succes en doe je voordeel met de info hier op het forum

                    Sterkte en hopelijk is het snel gevonden

                    ABS stekkers willen ook wel eens problemen geven en massa kabels

                    #17991003
                    Gts-2.2
                      Lid sinds:
                      17 January 2010

                      Heb ik een tijdje terug ook gehad, toen alle stekkers van de abs losgehaalt en contact spray erin, wat rem reiniger rond de abs censor daarna foutcodes gewist en nu 3000km verder niet meer terug gekomen…

                      Succes

                      #17990995
                      LexSF
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        7 January 2012

                        ik ben benieuwd, vrijdag ff uit laten lezen en dan weten we t zekere ipv onzekere.

                        keep ya posted – zal wel niet teveel moeilijk zijn met garantie :)

                        #17991004
                        BobsenGTS
                          Lid sinds:
                          31 August 2011

                          @LexSF wrote:

                          Ik kreeg na 40km bij parkeren een foutmelding te zien, stuurtje met uitroepteken wat na enig speurwerk met de CIM module :(
                          Ik besloot maar een blokje om ermee te rijden kijken of het wegging maar tot ik het contact uitdraaide en nog een keer starte was het weer weg. enig idee?

                          Stuurbekrachtiging bleef werken, alleen de richtaanwijzers bleven aan.

                          greetz

                          Ik heb een Vectra GTS uit 2003.. bij mij ging 2 weken geleden plotseling ineens het lampje met stuurtje met uitroepteken aan. het is alleen als ik optrek springt ie aan. als ik dan weer overschakel dan is ie weer weg.. lijkt bij mij dus alleen een olieprobleempje.. dat er te weinig olie in zit.. maar wanneer het lampje bij mij aangaat, dan blijft alles verder prima werken. Ook de stuurbekrachtiging zelf!

                          Kan ik deze olie gewoon bij auto materialen zaak halen? en kan ik deze zelf bijvullen?

                          #17991005
                          Roopesh
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            1 February 2008

                            het zijn de signalen in je CIM module. Ik heb het ook een tijdje gehad.
                            Kreeg elke keer dat icoontje, en in het begin ging het elke keer weer weg.

                            Tot er een dag kwam dat hij niet meer weg ging, en ik een algehele startblokkering had.
                            Het bleek dus aan de CIM te liggen toen…

                            Ik kreeg ook een tijd terug hetzelfde icoontje; maar in een andere situatie; toen viel bij mij wel de stuurbekrachtiging wegen bleek het aan de dynamo te liggen…

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.