cilinderkoppakking

Forumindex Forums Techniek Cih cilinderkoppakking

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208472
    dafke
    • Topics 2
    • Reacties 6
    Lid sinds:
    3 July 2004

    Hallo,

    ik heb een 2.4 cih blok liggen die ik moet laten boren naar diameter 97.
    Ik heb Omega pistons dia 97 met dome hiervoor gekocht voor een prijsje.

    Een oude gebruikte orginele cilinderkoppaking meet ik 1mm dik en diameter 97.
    Kan ik de orginele cilinderkoppakking hiervoor gebruiken of moet ik zoeken naar een cilinderkoppakking van dia 98.

    Wie kan me helpen?

    #17460265
    Keesjr
    Bijdrager
    • Topics 20
    • Reacties 897
    Lid sinds:
    26 May 2006

    Biesheuvel autosport in Nieuwendijk (N-Br) kan je de juiste pakking leveren.

    Heb zelf ook een 2.4 op laten boren naar 2.5 met 97 mm Omega’s en er werd me dringend aangeraden om een hiervoor geschikte pakking te nemen.

    Met welke nokkenas/kop/carburatie ga je rijden?

    Let er ook op dat de compressie met dome-pistons zo rond de 12,5:1 uit gaat komen, op pompbenzine gaat dit ZEKER detonatie geven, laat zonodig de dome’s afdraaien.

    #17460266
    dafke
    • Topics 2
    • Reacties 6
    Lid sinds:
    3 July 2004

    Ik zou een nokkenas rond de 290 a 300 graden nemen.

    Voor de kop ben ik aan het twijfelen tussen de 2.0 en de 2.4 kop.
    Beide koppen zijn nog orgineel en niet gevlakt.

    Welke kop zou het beste zijn?
    Ze moeten toch gereviseerd worden.
    De kleppen zullen de orginele maten van de 2.4 kop behouden.
    Welke maat diameter en dikte van cilinderkoppakking moet ik dan vragen?

    Voor de brandstofvoorziening heb ik de keuze tussen webers 45 dcoe en gsxr throttle bodies en een ems systeem.

    Het is de bedoeling om een goede sterke KOPPEL motor te maken voor straat gebruik en af en toe circuit misschien te rijden.

    KeesJr, bedankt voor jouw antwoord. Wat zijn jouw specificaties van jouw 2.5 als ik het weten mag?

    #17460267
    Keesjr
    Bijdrager
    • Topics 20
    • Reacties 897
    Lid sinds:
    26 May 2006

    Neem de 2.4 kop, er is maar één soort pakking voor een 97mm boring.

    Compressie regel je met de dome-hoogte.

    Op een 2.5 kun je gerust een 300 graden nokkenas nemen.

    45 mm webers zijn prima, 48 mm zou nog beter zijn…………..

    Mijn 2.5 heeft als extra’s een cilinderkop met 46/41 kleppen, 310 Kent nokkenas, 48 mm webers en een groep A uitlaatsysteem van Supersprint.

    #17460268
    dafke
    • Topics 2
    • Reacties 6
    Lid sinds:
    3 July 2004

    Bedankt voor de hulp.
    Ik heb bij Biesheuvel een cilinderkoppakking besteld.
    Nu kan ik mijn blokje weg doen om te boren en het interne draaiwerk te laten balenceren.

    #17460269
    js 400
    Bijdrager
    • Topics 42
    • Reacties 889
    Lid sinds:
    30 June 2004

    mee maatje heeft speciale pakingen laten maken.drielaags en in 1.3 en 1.9mm dik geschikt voor alle cih 400 en afgezaagde koppen motoren.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.