Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › Cilinderkop x14xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 augustus 2013 om 18:50 #18117630
Verklaart namelijk het af en toe wel compressieloos rond gaan dat ie dan half wordt meegenomen.
Ik weet niet helemaal wat ik ervan moet denken.
Altijd lastig he zo diagnose stellen.25 augustus 2013 om 19:34 #18117580die heeft er met de eerste keer starten niet op gezeten, alsenigste vergeten. wat kan er krom zijn..?
25 augustus 2013 om 19:38 #18117631Haha alles.
Begin maar overnieuw.Met een beetje geluk zijn er 4 krom maar ik gok een stuk of 12 tot 16 met minimaal 8 kapotte klepgeleiders.
Die poulie en bout houden het krukastandwiel vast op de krukas.
Dus alles is een beetje half gaan draaien en staat nu dus echt niet meer op tijd.Kop is toe aan volledig revisie.
25 augustus 2013 om 19:41 #18117632Controeler eerst de spie van de krukas, deze kan ook beschadigd zijn.
25 augustus 2013 om 19:46 #18117633Je hebt idd kans dat de spie ook nu beschadigd is ja.
Dan zou ik gaan zoeken naar een andere motor.
25 augustus 2013 om 19:47 #18117634wie heeft er nog een motor in de aanbieding :mrgreen:
25 augustus 2013 om 20:25 #18117635Zijn wel te vinden, gewoon zoeken bij een sloperij.
25 augustus 2013 om 20:49 #18117636Is die van een astra of tigra x14xe ook zo over te zetten? Geen problemen met ecu inleren en met sleutels enzo?
25 augustus 2013 om 20:57 #18117637Ja past gewoon. Je eigen kabelboom en ecu gebruiken. Kan zonder probleem. Maar controleer nu eerst alles eerst eens.
25 augustus 2013 om 21:04 #18117638Wat bedoelen jullie precies met krukas spie? Als ik die bout erin draai lijkt die vast, en na 1x starten zit hij weer los..
25 augustus 2013 om 21:06 #18117639die bout moet zeer vast weet niet precies hoeveel nm maar meer dan 150 dacht ik. en met loctite of dergelijke.
25 augustus 2013 om 21:14 #18117640Ik zet ze zelf altijd vast op 200nm met een digitale ge-ijkte momentsleutel van beta.
+ loctite.Officieel is het 220 of 250.
Maar zover ben ik nog nooit gekomen. Ben dan bang dat ik alles kapot draai.25 augustus 2013 om 21:16 #18117641volgens de vraagbaak:
fase 1 95 nm
fase 2 +30 graden
fase 3 + 15 graden25 augustus 2013 om 21:30 #18117642Gaat deze niet meer lukken.. Draait door..
25 augustus 2013 om 21:45 #18117643@koenelsenaar wrote:
volgens de vraagbaak:
fase 1 95 nm
fase 2 +30 graden
fase 3 + 15 gradenHmmm van de c20xe was het echt 200+.
Welke vraagbaak gebruik je?? Want ik vind het niet echt veel voor een van de belangrijkste bouten van je distributie.26 augustus 2013 om 08:20 #18117644Ik gebruik die van een vectra B met een X16xel 1 motor. Deze is qua opbouw gelijk aan deze corsa x14xe.
26 augustus 2013 om 15:26 #18117645Weet iemand van jullie of ik ook probleemloos een x14xe uit 2000 in de auto kan hangen? gaat dat gewoon met mn ecu’tje uit 95? :thumb
En als er een aircopomp compleet op zit, is dit dan makkelijk werkend te krijgen?26 augustus 2013 om 20:00 #18117646aircopomp kun je gewoon overzetten. Aansluiten, multiriem erom en afvullen maar.
26 augustus 2013 om 20:10 #18117647Dat snap ik, maar corsa had geen airco, dus knopje binnen zit er niet zeg maar. makkelijk aan te sluiten?
26 augustus 2013 om 21:01 #18117648Helaas dan gewoon aircopomp eraf halen, want je moet compleet ander kachelhuis hebben om dat werkent te krijgen en een hoop leidingen.
Kabelboom van je huidige motor overzetten en dan past je ecu gewoon.26 augustus 2013 om 21:17 #18117649zou gelijk een x16xe vatten, stukkie rapper king:
27 augustus 2013 om 06:57 #18117650Is de auto van mn vriendin.. Zit je dan niet met omkeuren?
27 augustus 2013 om 07:06 #18117651Sowieso heb je met auto’s van voor 1998 al lage omkeurkosten (iets van 5 tientjes), onafhankelijk van het blok wat je er in hijst.
Modellen er na kan je prima omkeuren, maar de kosten zijn afhankelijk van wat je onder de motorkap gooit. Als je een blok neemt waarmee dat model geleverd is geweest, dna is dat vrij goedkoop.
Wil je iets anders (zoals een C20XE), dan wordt het duur.27 augustus 2013 om 08:13 #18117652Bout van een x16xe, x14xe en x16xel moeten inderdaad vast op 90nM, 30 graden, 15 graden.
Bout moet bij een c20xe voorbij het puntje dat je denkt, nu draai ik de krukas uit het blok :hmmz 250nM, 45 graden en dan nog eens 30 graden.Overigens NOOIT locktite gebruiken op rekbouten! Liever alleen een drupje olie :)
Als je een goede x16xe vind (als..) zul je met een auto van 1997 of jonger niet veel problemen hebben met de keuring als de auto nog een beetje degelijk is. Bouwjaar, niet eerste toelating he.
1 september 2013 om 14:12 #18117653Heb een x14xe op de kop getikt, 89000 km uit een auto van 2000. 6 maand garantie, en gewoon helemaal compleet. €200. geen geld toch? ben nu bezig de oude motor er uit te lepelen, krijg alleen de remschijven niet los zit allemaal muur vast.. al zo hard geslagen dat de as iig al wel uit de versnellingsbak is losgekomen!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.