Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › Cilinderkop x14xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 augustus 2013 om 17:00 #18117605
@koenelsenaar wrote:
Is deze hetzelfde als een x16xel qua vacuumslangetjes? Want dan kan ik je wel helpen, weet ze uit mijn hoofd haha.
Voor zover ik weet wel!
10 augustus 2013 om 18:39 #18117606jup hetzelfde..
willem
12 augustus 2013 om 21:24 #18117607welke wil je weten?
Als je ze allemaal wilt weten, maak even een foto waar ze allemaal op rij liggen. dan leg ik het je zo uit
14 augustus 2013 om 18:52 #18117608zal van de week ff een foto maken!
15 augustus 2013 om 21:25 #18117609is goed
15 augustus 2013 om 23:44 #18117610Je bent volgens mij een handige jongen. Heb je een haynes manual van de auto? Is echt geweldig! Ik heb er wel 1 in pdf, al moet ik zeggen dat het me veel tijd kost om er iets in te vinden. Ligt aan de versie die ik heb.
Ff googlen en als dat niet lukt stuur me maar een pm (bedoel dit optioneel natuurlijk, alleen als je het wil hebben)
18 augustus 2013 om 11:04 #18117612heb nu nog een klein vraagje, hoe zit het met de brandstofpomp? poos niet gelopen natuurlijk, doet die het al bij het omdraaien van het contact? of moet ik echt gaan starten? is wel makkelijk te ontluchten zag ik al.. nu enkel de bougies nog en koelvloeistof er in doen. vacuum slangetjes zitten denk ik aardig goed, anders komen we daar vanzelf achter! :thumb Met dank aan de haynes manual van heks!
18 augustus 2013 om 16:19 #18117611Om de brandstof hoef je je geen zorgen te maken. De pomp levert genoeg om in de eerste seconde van starten je systeem op druk te zetten.
Ik draai altijd eerst oliedruk door de bougies eruit te laten en bdp sensor ff los te halen.
Dan slaat alleen jr brandstofpomp helaas ook niet aan maar goed. Kan die ook niet je cilinders vol duwen met brandstof.
23 augustus 2013 om 15:05 #18117613Beste mensen,
De corsa vandaag helemaal klaar gemaakt en gestart, hij startte direct, geen rare geluiden, na een seconde of 10 weer even uitgezet, alle vloeistoffen ed gecontroleerd, nog iets koelvloeistof bijgevuld en weer gestart, weer stationair laten lopen en af en toe iets gas tot 13 / 1400 toeren, na ong 2 minuten de auto uitgezet, en toen weer gestart na alles gecontroleerd te hebben, opeens valt de auto uit. wil hem weer starten maar klinkt alsof die geen compressie heeft? alles staat nog perfect op tijd. soms met starten draait het krukastandwiel+ alle nokkenassen wel, en soms niet. ook met aanduwen lijkt het of die geen compressie heeft, kunnen de kleppen niet zijn toch? aangezien alles op tijd staat? wie weet raad?
23 augustus 2013 om 16:04 #18117614dan is er denk ik toch iets misgegaan met je distributie.
even alle kappen loshalen en goed controleren.
23 augustus 2013 om 16:33 #18117615Idd hoe heb je hem afgesteld?
Ding hoeft er maar 1 tand naast te zitten en je hebt al ellende.23 augustus 2013 om 17:57 #18117616hij staat nog precies goed, 100 procent zeker.. wel raar ook dat die soms wel de krukas rond draait en soms niet.. starten hoor je ook niks raars, alleen het geluid of die zonder bougies rond gaat zeg maar.. geen weerstand
23 augustus 2013 om 18:34 #18117617Doe eens een compressie test.
23 augustus 2013 om 18:47 #18117618kan het klepverkleving zijn? dan heb je dus ook geen compressie heb ik gelezen, zal haast moeten want het schijnt vaak voor te komen bij opel x16 /x14xe motoren.. alles staat nog op tijd, misschien ff proberen aan te slepen?
23 augustus 2013 om 19:25 #18117619Bij een gereviseerde kop??
Sorry hoor ding moet gewoon sleutel om en lopen. Mits alles goed in elkaar zit.Nooit een auto zomaar aanslepen.
Als er iets niet goed is weet je zeker dat je het dan sloopt.Er is een startmotor geplaatst om de motor te starten. Aanduwen doe je alleen bij een goed lopende motor waarvan de accu het heeft begeven.
24 augustus 2013 om 07:20 #18117620alleen afgepreste en gevlakte kop..
24 augustus 2013 om 09:55 #18117621Sorry was ff in de war met een ander topic.
Als de kop er toch af was waarom niet ff de kleppen laten inslijpen.Doe nou eens een compressie test.
Dan kun je dingen gaan uitsluiten.24 augustus 2013 om 10:42 #18117622Heb alleen een compressie tester voor dieselmotoren, moet ik de corsa dus ff naar de garage slepen.
25 augustus 2013 om 11:51 #18117623Het begint nu helemaal vaag te worden, als ik de auto in zn versnellingzet en dan ga duwen draait de krukas+nokkenas niet. als ik hem gewoon start gebeurd er ook niks met die tandwielen, als ik de auto in zn versnelling zet en dan start dan gaat de auto wel vooruit, alleen de krukas + nokkenassen draaien dan ook niet…… hele blok naar de klote? en hoe kan dit gebeuren? alles staat precies op tijd.
25 augustus 2013 om 14:22 #18117624Je krkaspoelie draaid dus niet. Dus die zal wel niet goed vast hebben gezeten. En dan gaat de krukas wel degelijk rond alleen de poeli en nokkenassen niet. En dan heb je zeker Kromme kleppen en deuk in je Züigers. Horen altijd te draaien bij starten eerste keer dat die het niet doen distributie controleren. En oplossen en niet meer starten.
25 augustus 2013 om 14:25 #18117625Vooruit betekend voor honderprocent dat je krukas draaid. Vliegwiel zit daarop. Dus je krkaspoelie zat niet goed vast. Of krukas gebroken maar dat heb ik nog nooit gezien.
25 augustus 2013 om 17:41 #18117626Vliegwiel los, dan rijdt de auto op de startmotor, maar draait de motor niet…
Willem
25 augustus 2013 om 18:06 #18117627maar als die wel pakt, klinkt die compressieloos. klopt dat?
25 augustus 2013 om 18:35 #18117628Wat ik zou hoor heeft je krukaspoeliebout niet goed vast gezeten / zit nog steeds los.
Op hoeveel nm heb je deze vast gezet?
25 augustus 2013 om 18:46 #18117629Dat is ook goed mogenlijk inderdaad zit ik me e bedenken..
Als dat zo is kan er wel het nodige krom zijn.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.