Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › Cilinderkop x14xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 maart 2013 om 20:05 #17256315
Hallo,
Ik heb een corsa gekocht met een lekke koppakking.
Ik heb nu de kop eraf, en volgens mij is hier al is mee gerommeld, en volgens mij zat er een verkeerde pakking gemonteerd aangezien de pakking op sommige plekken van de koelkanalen gewoon dicht zat.Nou is er volgens mij ook in de kop geslepen, maar ik weet niet of dit kwaad kan! ik voeg wat foto’s bij en hoor graag jullie reacties! :thumb
27 maart 2013 om 20:15 #18117581Er is niks mis met de pakking of kop.
Is gewoon ene normale orginele.28 maart 2013 om 07:39 #18117582Dat kanaal op de tweede foto ook?
29 maart 2013 om 18:13 #18117583robin6833 wrote:Dat kanaal op de tweede foto ook?als het een dun vliesje is niet..
bb
king:29 maart 2013 om 18:28 #18117584ja tweede foto is ook normaal. niks mis mee.
29 maart 2013 om 18:34 #18117585kanaal is ongeveer 3/4mm ‘dik’ ga dit weekend nieuwe pakking erop knallen. ben benieuwd!
29 maart 2013 om 19:11 #18117586hier 2 foto’s van 2 andere x14xe willekeurig van google afgehaald
en zoals je ziet zijn ze hetzelfde als jou cilinderkop
29 maart 2013 om 19:30 #18117587Thanks! Weet je de aandraaivolgorde toevallig ook?
29 maart 2013 om 19:47 #18117588cirkelvormig van binnen naar buiten.
maar als je een nieuwe koppakking haalt staan daar ook de volgorde en aanhaalwaardes op meestal…
29 maart 2013 om 19:53 #18117589en anders in deze volgorde (sorry day het zo moet maar kan ff geen foto’s bewerken)
10 6 2 3 7
9 5 1 4 8
wel nieuwe bouten gebruiken en de volgende waardes aanhouden
25 Nm
90 graden
90 graden
90 graden
45 graden30 maart 2013 om 13:21 #18117590Effe tussendoor: de roestkleur van de Koelkanalen duid op VEEL TE LANG doorrijden zonder koelvloeistof, een van de MAIN reasons van het kapot gaan van een Koppakking.
Iedere 2jaar verversen van de Koelvloeistof voorkomt een hoop ellende!!!
Willem
30 maart 2013 om 13:52 #18117591Toen ik hem op ging halen zat er water in, kan ook voor de roestkleur zorgen ofniet?
30 maart 2013 om 13:54 #18117592Als heet alleen water is wel ja, koelvloeistof heeft anti corrosie additieven in de vloeistof zitten.
Je had de de substantie eens moeten zien die op mn werk uit de radiateur kwam na 10 jaar op water gedraaid te hebben….
5 april 2013 om 07:12 #18117593Haha dat die nog niet verstopt zat!
Ik heb nog een vraagje, waar moet het pijltje van het krukastandwiel heen wijzen? naar dat omhoog staande stukje metaal? kom er met autodata niet helemaal duidelijk uit, zou zonde zijn als die verkeerd staat! Zie foto
Uploaded with ImageShack.us
5 april 2013 om 07:22 #18117594pijltje op de poelie, moet naar streepje toewijzen op de zwarte kap erachter..
(meestal )
5 april 2013 om 08:28 #18117595en die zag ik dus nergens :-?
6 april 2013 om 10:04 #18117596Maak die kap eerst eens schoon. Vindt t niet zo gek dat je em niet ziet nu.
Maargoed, ik zie em wel op je foto ;)
Onderaan op de kap, net iets rechts van het midden zie ik een iets verkleurd pijltje omlaag wijzen met een nokje uit de platte kant van het pijltje.Ik heb m even rood gemarkeerd voor je.
edit: en nee, das geen gokje, ik weet waar hij moet zitten en heb het voor alle zekerheid nog even dubbelgecheckt met m’n werkplaatshandboek ;)
edit2:
Misschien ook wel nuttig voor je: een schema van alle timing markeringen op het blok/pulley’s/waterpomp enzo.
10 april 2013 om 09:29 #18117597volgens mij is je carterpanpakking ook lek….
10 april 2013 om 09:42 #18117598Carterpan is nog nooit schoongemaakt volgens mij :jerry
12 april 2013 om 11:35 #18117599@koenelsenaar wrote:
volgens mij is je carterpanpakking ook lek….
Noem het maar lek!!!
Zweet een beetje..
Willem
10 augustus 2013 om 10:57 #18117600Inmiddels weer verder gegaan met de corsa, de riem zit er weer om, alles is verder goed gegaan, nu zit ik alleen met tig vacuum slangetjes. Moet alles weer terug? of kan ik ook een deel weg laten? had ik dacht ik ergens gelezen, ik zou niet meer weten hoe dat zat allemaal :wors
10 augustus 2013 om 12:24 #18117601Secundaire luchtpomp kan je verbannen uit de motorruimte, dan kan je ook het slangetje op het potje aan het uitlaat spruitstuk weg laten, wel afdoppen uiteraard.
Heel die pomp in een hoek van je schuur flikkeren, of er een paar keer overheen rijden ofwat haha..
verder moet alles er weer aan…
(bij the way, ik heb een uitlaat spruitstuk van een C16XE gemonteerd, heb je helemaal niks meer met die secundaire luchtpomp van doen)
Willem
10 augustus 2013 om 12:28 #18117602dankje voor je snelle reactie! toevallig een foto van hoe de rest zit met de slangen?
10 augustus 2013 om 12:37 #1811760310 augustus 2013 om 16:35 #18117604Is deze hetzelfde als een x16xel qua vacuumslangetjes? Want dan kan ik je wel helpen, weet ze uit mijn hoofd haha.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.