Ik heb een opel B corsa 1,4i uit 1995 motor type C14NZ
De koppakking is eer een poos geleden uit geknald. De oorzaak was dat dat hij koelvloeistof gebruikte.
Resultaat cilinderkop is afgeschreven. (op de cilinder kop staat het cijfer 14)
Via internet heb ik een nieuwe aangeboden gekregen, deze was afkomstig van een schade corsa (een sloop dus) de man vertelde mij dat deze van een 1,4i uit 1995 kwam.
Deze lieve man heeft hem naar mij opgestuurd. Tot mijn schik kwam ik er achter dat er geen 14 op de zijkant van de kop stond maar een 12. Meteen de kop opgemeten (grote cilinder) en ja hoor deze is kleiner dan de huidig kop. Met andere woorden een kop voor een 1,2.
De sloop meteen gebelt en het verhaal uitgelegd. Meneer vertelde mij dat hij van een 1,4i af kwam en dat het niet uit maakt dat het een kop voor een 1,2 is.
Klopt het dat dit niet uit maakt voor een opel corsa 1,4i?
Hierdoor zal ik namelijk ook meer compressie gaan krijgen.
Daarnaast ben ik er nog niet helemaal uit hoe het komt dat hij koelvloeistof gebruikte. Ik heb geen lekkage gevonden. Iemand een idee?
En hoe kan ik controleren of mijn waterpomp nog werkt?
Het vervelende van het hele verhaal is dat de koppakking ongeveer 6.000 km ook al vervangen is (door een garage)
Hopelijk kan iemand mij nog nuttige tips en informatie geven.